recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee tv2news analogt med forkert format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee tv2news analogt med forkert format

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Du mener at TV'et er i stand til at skalere forkert på en enkelt kanal, mens de andre 16:9 kanaler er ok? Næppe.

Vi ved positivt, at der er forskel på, hvorledes YouSee signallerer de forskellige analoge kanaler. På nogen er der WSS på andre ikke. Så ja, jeg mener klart er der kan være forskel på de enkelte kanaler.
Jeg har ingen anelse om netop TV2 News skulle være anderledes i bestemte områder, men netop derfor spørger jeg til, hvordan den ser ud, når tv'et tvinges til 4:3. Det burde nemlig kunne afgøre, om signalet grundlæggende er beskåret forkert eller om fejlen ligger i tv'ets skalering.


Om der er WSS på kanalen har intet med TV'ets skalering at gøre.
Mvh Hans
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Om der er WSS på kanalen har intet med TV'ets skalering at gøre.

Det har betydning for om tv'et forsøger at skalere et anamorft 16:9 signal op i bredden eller om det undlader at skalere og evt. bruger tv'ets standard indstilling.
På et korrekt fungerende tv vil man således kunne se, at 16:9 analog hos YouSee vises korrekt for TV2 Charlie og TV Sport men ikke for TV2 News, da der ikke udsendes WSS.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Om der er WSS på kanalen har intet med TV'ets skalering at gøre.

Det har betydning for om tv'et forsøger at skalere et anamorft 16:9 signal op i bredden eller om det undlader at skalere og evt. bruger tv'ets standard indstilling.
På et korrekt fungerende tv vil man således kunne se, at 16:9 analog hos YouSee vises korrekt for TV2 Charlie og TV Sport men ikke for TV2 News, da der ikke udsendes WSS.

Jeg opgiver.
Mvh Hans
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:27

Der er ikke noget som hedder et 16:9 anamorft signal.

Man ser et normalt billede på et 16:9 Tv og på et 4:3 Tv bliver billedet anamorfisk (sammentrykket).

Eller jeg mener det er samme billede indeholdt i PAL Farvesystemet, man har intet ændret på dette, sådan teknisk [Båndbreddemæssigt og det andet indbyggede i PAL, interlaced heden].

Her tænker jeg på at ens Tv manuelt skal kunne indstilles til korrekte proportioner. Og her det irriterende for de som helst ser alle sende i korrekt (DR omtalt som ægte) 16:9.   Over de som fortsat undlader dette.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:36

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Om der er WSS på kanalen har intet med TV'ets skalering at gøre.

Det har betydning for om tv'et forsøger at skalere et anamorft 16:9 signal op i bredden eller om det undlader at skalere og evt. bruger tv'ets standard indstilling.
På et korrekt fungerende tv vil man således kunne se, at 16:9 analog hos YouSee vises korrekt for TV2 Charlie og TV Sport men ikke for TV2 News, da der ikke udsendes WSS.

Korrekt fungerende Tv ____  Jo men vi er vel enige om at samme Tv netop IKKE får tilført hverken korrekt billede eller korrekt WSS signal   

Interessant men jeg vil nok altid holde på fejlen, eller fejlene ligger hos Udbyderne. (Et sted følte jeg at det materiale man havde ligggende faktisk også var godt nok til sende som HD, men dette vil man ikke ____ jeg mener Flaskehalsen eller problemet med Pladsen) Og nogen gange føler (  ) jeg det er fyringsgrund hvis nogen træder over stregen og indrømmer dette overfor nogen som spørger. Ordene sendes Anamorfisk betyder at samtlige vores 576 linier er i anvendelse, hvilket man bevidst undlader fordi 2,35 faktisk vil være tåleligt at se på Ens 16:9 Fladskærm.

 Netop så tåleligt at HDTV vil blive endnu mere forzinket end det allerede er, hvilket ikke siger så lidt. Man eller jeg skulle lede temmelig længe for finde hvor der direkte stod at HDTV faktisk var (møntet på) formatet 2:1 eller 18:9, hvilket igen blev en øjenåbner. Så jeg jublede højt da jeg så Philips ide med 21:9 Format, det kan jo ikke forbydes gøre billeder Bredere.

De som leverer programmer, hvilke materialer ligger dette på?



Redigeret af moho - 10-Februar-2009 kl. 14:41
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:05

Der findes mange Filmformater men indenfor Tv er det mindre.

4:3, 16:9 (som dækker området 1,67 op til 1,89) og så 18:9 (2:1 og 21:9) som dækker resten 2 til 2,44. Og det er kun tre skærmformater, fordi hver enkelt af tre sidstnævnte formater kan dække de to andre.

At man fortsat vil tvinge folk med Fladskærme til have små sorte bjælker ved 1,85 er for mig en svinestreg, så for mig er der ingen grænser for hvad nogen gerne (helst) må lave for genere os stakkels seere.

Og hvad dette betyder for HDTV'ens fremtid?  Vi får det, men det ligesom bekæmpes hver eneste tomme. Jeg behøver blot tænke på alle de mange år hvor man bevidst undlod sende det som vel netop hedder Anamorfisk 4:3 (jeg ved det) Men Anamorfisk 4:3 kan kun sammenlignes med en 35 mm filmstrimmel) Demonstration venligst!, som på 16:9 skærmene ser naturligt ud, som 1,67 op til 1,89. 33% betyder noget men alt under 6% er betydningsløst når det kommer til billedernes Bredde.

Til top
ynosee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:43
Så er sagen nået til en lykkelige slutning.

Jeg ringede til yousee i går og fik fat i Kim.
Efter et hurtig "Det er TV2 der udsender et forkert signal", bad jeg ham læse fejlmelding igennem.
Efter et minuts stilhed og et "Ja, der er da noget galt der, lige et øjeblik..."
2 minutter senere kom han tilbage og sagde der ville blive sendt en teknikker idag(10/2) og rette fejlen.
TV2NEWS udsendes nu her anamorfisk ligesom Karkovs billeder længere oppe i denne tråd viser.

Så nu er det kun dem med 4:3 tv der ser et noget forvrænget billed af folk der har været på en skrap slankekur, men de kan så i det mindste se _hele_ billedet.

Tak til alle der har bidraget med oplysninger og billeder osv.

Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 23:42
lyder godt, men et wss signal kunne de ikke lige klare nu de var igang
Til top
ynosee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

lyder godt, men et wss signal kunne de ikke lige klare nu de var igang


Jeg kan ikke se hvad de sender det ud som.
Hvis jeg sætter mit tv til "Auto", så viser det TV2News korrekt, men samtidig bliver alle 4:3 billeder trukket ud og det er ikke til at holde ud og se på.
Jeg har derfor altid mit tv stående på "Normalt" dvs. alt bliver vist som 4:3 og jeg sætter det så til det korrekte format, når der er noget jeg vil se i længere tid.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af ynosee ynosee skrev:

Så er sagen nået til en lykkelige slutning.

Jeg ringede til yousee i går og fik fat i Kim.
Efter et hurtig "Det er TV2 der udsender et forkert signal", bad jeg ham læse fejlmelding igennem.
Efter et minuts stilhed og et "Ja, der er da noget galt der, lige et øjeblik..."
2 minutter senere kom han tilbage og sagde der ville blive sendt en teknikker idag(10/2) og rette fejlen.
TV2NEWS udsendes nu her anamorfisk ligesom Karkovs billeder længere oppe i denne tråd viser.

Så nu er det kun dem med 4:3 tv der ser et noget forvrænget billed af folk der har været på en skrap slankekur, men de kan så i det mindste se _hele_ billedet.

Tak til alle der har bidraget med oplysninger og billeder osv.



Jeg sige mange tak for din indsats, nu virker det nemligt fint her i 2630 Tåstrup
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:


Jeg sige mange tak for din indsats, nu virker det nemligt fint her i 2630 Tåstrup


Jeg retter så lige mig selv og tilslutter mig koret der synger  "Der mangler da et WSS signal!!"

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:


Jeg sige mange tak for din indsats, nu virker det nemligt fint her i 2630 Tåstrup


Jeg retter så lige mig selv og tilslutter mig koret der synger  "Der mangler da et WSS signal!!"


Så skal du have fat i TV2.
Mvh Hans
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu