|
|
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Forfatter | ||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() Sendt: 19-Januar-2010 kl. 21:44 |
|
Tilføjelse:
Tvillingkortet kom den 4. maj 2010. Se mere i mit indlæg i denne tråd side 9 og efterfølgende indlæg. YouSee tvillingkort til 15 kr./md Nu bliver det billigere for YouSee-kunder at få adgang til ekstra tv-pakker på flere fjernsyn i husstanden, for YouSee lancerer snart tvillingkort, dvs. ekstra YouSee Kort, til 15 kr./måned. Hidtil har prisen været 30 kr./måned, som den fortsat vil være for det første kort. En hustand kan højst få adgang til 3 kort. Dette fremgår af januarnummeret af ”Indblik”, som YouSee sender til antenneforeninger, og som kan læses online her. Hvis husstanden lejer YouSee Bokse, vil prisen på den første fortsat være 89 kr./måned inkl. kort, men for en ekstra YouSee Boks med kort 74 kr./måned. Tvillingkortet kan anvendes i CA-modul i tv eller i en digital modtagerboks. Tvillingkortet
giver adgang til de ekstra tv-pakker som husstanden abonnerer på,
fx Favorit, HD-pakken og sprogpakker. YouSee skriver det ikke, men
jeg går ud fra at et tvillingkort også giver adgang til
HD-bonuskanaler. Når tvillingkortet anvendes i en YouSee modtagerboks, får man adgang til interaktive tjenester (med HD-boks adgang til Cinema, StartForfra og TV Arkiv). Tvillingkort omfatter derimod ikke tv-pakkerne TV1000 og CANAL+. Det fremgår også af ”Indblik”, jan. 2010, at YouSee i februar 2010 lancerer TV3+ HD med livekampe fra SAS Ligaen og UEFA Champions League i HD-kvalitet, og med NFL, film og serier som vistnok i første omgang sendes opskaleret. Ligesom Kanal 5 HD bliver TV3+ HD en HD-bonuskanal i Mellempakken. Fuldpakken får 2 nye HD-bonuskanaler pr. 1. febr.: Eurosport HD og Eurosport 2 Hd. (I Fuldpakken findes allerede TV2 Film HD og TV2 Sport HD som HD-bonuskanaler).
(Eurosport 2 i standardkvalitet (SDTV) sendes her i jan. som Ekstrakanal til alle YouSee-kunder, men fra 1. febr. 2010 ligger den i Fuldpakken og kræver ikke YouSee Kort. Den vil kun blive sendt digitalt). Desuden kommer 1. febr. TV1000 HD. Den følger med i TV1000-pakken. Redigeret af Vilhelm - 06-Maj-2010 kl. 10:11 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
alias ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Svar fra Yousee om man kan se HD bonuskanalerne med tvillingekort.
Det er korrekt, at vi introducere tvillingkort pr. 1 februar, og dette kan først bestilles fra denne dato. Det vil på tvillingkort også være muligt at se HD bonuskanalerne i den pågældende programpakke man abonnerer på. Svaret var som man forventede, at det selvfølgeligt er muligt at se HD bonus kanalerne på tvillingekortet. Redigeret af alias - 20-Januar-2010 kl. 21:26 |
||
![]() |
||
Willum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
|
I gennem mine kilder hos Yousee har jeg fundet ud af et par småting mere, som alle kommer til at ske den 1/2 februar.
TV1000-pakken ændres lidt. Ud over TV1000 HD vil vi også få TV1000 Drama, dog vil Drama-kanalen erstatte TV1000+1, som helt udgår hos Yousee (Det er for at spare plads at de vælger at droppe TV1000+1). Canal 9 skulle desuden blive en del af favoritpakken ud over pladsen som bonuskanal. (Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvorfor da favoritpakken ikke er tilgængelig for folk med grundpakken og den er allerede i mellempakken). Om det betyder at favorit bliver muligt for grundpakken tør jeg ikke sige. Ekstrakanalen som både sendes analogt og digitalt sender i januar Eurosport 2, mens den står på Discovery World i februar. I marts vil den sende Canal 9 for at forsøge at lokke flere kunder til (Som en del af aftalen omkring visning af superligaen skal Canal 9 fra foråret kunne ses af 60% af Danmarks befolkning for at de kan vise det antal kampe som de gør, i marts vil kanalen altså komme ud til ca. 1 mio mere end normalt).
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
|
Det kan tænkes at den ikke er med i diverse private antenneforeningers pakker.
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Det passer ihvertfald fint med, at den allerede ligger i en krypteret version. Ydermere ligger den i to ukrypterede versioner:
![]()
Så får vi den måske i 4 versioner? Så må det vist også række
![]() |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Tak, det er interessante nyheder. Nu må YouSee snart meddele, hvad der samlet set skal ske på mandag den 1. februar. Mon ikke det sker en gang i næste uge?
![]() |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Willum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
|
Hehe, hvis det kører som det plejer så annoncerer de ikke sådan noget før det kommer til at ske. Så på mandag tror jeg at de vil komme med nyheden og ikke et sekund før. Jeg lavede i øvrigt en søgning i går på mit tv efter nye kanaler og jeg kunne også finde 3 udgaver af Canal 9 hvor jeg kun plejer at have 2. De 3 nye HD-kanaler er endnu ikke kommet ud i nettet.
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Der er dukket lidt nyt op hos mig:
![]() Service 6430 på 786 MHz er Eurosport 2 i SD og ud fra frekvensen kan man udlede, at det må være den omtalte kommende ukrypterede version i fuldpakken.
Service 4700 og 4900 på 458 MHz er begge HD-kanaler, men pt. uden noget dekodbart billede.
|
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Så har Service 4900 skiftet navn til 1000HD, så den er der nok ikke så meget tvivl om mere ![]() Der er så dukket en ny op på 458 MHz: Service 3200. Den var kortvarigt uden kryptering og af logoet kunne man se, at det er Silver HD det pt. sendes. |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Og mere nyt: TV3+HD er på 450 MHz.
Og sidste nye update: Så kom er der navne på de nye kanaler: ![]() Der er altså tale om TV3+ HD, Silver HD, Eurosport 2 HD og TV1000 HD. Lavede lige en manuel søgning på 450 MHz og 458 MHz på mit Philips 5404H og kunne konstatere, at alle de nævnte kanaler pt. kan ses med et ordinært programkort uden ekstra abonnementer, men det varer næppe ved for alles vedkommende. Redigeret af dkscan - 28-Januar-2010 kl. 16:23 |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har nu også billede på alle fire nye kanaler. :)
Det er på mit Sony tv, for kanalerne er fortsat ikke på Samsung boksen. |
||
![]() |
||
alias ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |