recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee & Ubiquiti USG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee & Ubiquiti USG

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Whoppers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Whoppers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee & Ubiquiti USG
    Sendt: 18-Juli-2020 kl. 16:14
Hej

Jeg overvejer at købe en Ubiquiti USG router. Jer har allerede en AP-LR og en 8-60W switch, så jeg mangler lige det sidste. :)

Er der nogen der har erfaringer med opsætning af routerne. 
Jeg tænkte, at jeg ville opsætte Yousee Homeboxen (HomeTrio DSL) til IP 192.168.2.1 uden DHCP. 
MAC låse USG'en til IP 192.168.1.1 og så DMZ'e til USG'en med IP 192.168.1.1  USG'en skal så sørge for DHCP osv. 

Men hvad så med TV signalet. Jeg regner ikke med, at det bare virker "out of the box" Skal jeg over i noget VLAN, eller multicast, eller.....?

På forhånd tak.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 16:55
Jeg har yousee router til at stå helt normalt og har slået wifi fra.
USG får så ip fra Yousee router 192.168.1.X.
USG er så opsat til at dele ip adresser ud i 192.168.0.X området.

Det virker fint.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Whoppers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Whoppers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 17:49
Hej Klaus

Det virker jo næsten for simpelt. Geek
Har du så ikke slået DHCP fra på Yousee routeren? Hvad med TV, virker det fint?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 20:43
Tv kobler du til yousee router.
DHCP i yousee router skal være slået til, da den tildeler ip adresse til USG.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Whoppers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Whoppers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tv kobler du til yousee router.


Det var så lige det, jeg ville undgå. Det vil kræve 25m netværkskabel trukket bla. ned igennem en væg.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 11:56
Hvorfor ikke bare bedre Yousee sætte deres router i bridge, og så lade USG. klare hele netværket.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Hvorfor ikke bare bedre Yousee sætte deres router i bridge, og så lade USG. klare hele netværket.


Hvordan klarer homebox TV signalet sig gennem Ubiquiti?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Whoppers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Whoppers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Hvorfor ikke bare bedre Yousee sætte deres router i bridge, og så lade USG. klare hele netværket.

Ja, det havde været fint hvis man kunne det. Og det er også det, jeg prøver at komme så tæt på som muligt. Men så vidt jeg ved, kan Yousee Homeboxen (den hvide) ikke køre bridged. 

Og hvis den kan, så er der lige det med fastnet telefon delen. Mener at havde læst, at den bliver deaktiveret når man kører bridged.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Whoppers Whoppers skrev:

Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Hvorfor ikke bare bedre Yousee sætte deres router i bridge, og så lade USG. klare hele netværket.

Ja, det havde været fint hvis man kunne det. Og det er også det, jeg prøver at komme så tæt på som muligt. Men så vidt jeg ved, kan Yousee Homeboxen (den hvide) ikke køre bridged. 

Og hvis den kan, så er der lige det med fastnet telefon delen. Mener at havde læst, at den bliver deaktiveret når man kører bridged.
Du kunne jo droppe fastnet igennem YouSee og køre det igennem f.eks. fonet.dk
Så kan du sætte YouSee's udstyr i bridgemode og kun benytte det som DOCSIS modem.

Det giver ingen mening at have en fed USG, hvis den bag en YouSee router.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 08:54
de hvide Sagem routere fra Yousee kak sagtens køre i Bridge mode. 

Det er i øvrigt den samme, man får hos en del af konkurrenterne lige så snart det er bredbånd over coax. 

I forhold til tv, så hvis det er ren tv pakke via coax er der ikke noget problem. Hvis du har en tv boks med, kender jeg ikke svaret.


Til top
Whoppers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Whoppers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af askernedefragrillen askernedefragrillen skrev:

de hvide Sagem routere fra Yousee kak sagtens køre i Bridge mode. 

Det er i øvrigt den samme, man får hos en del af konkurrenterne lige så snart det er bredbånd over coax. 

I forhold til tv, så hvis det er ren tv pakke via coax er der ikke noget problem. Hvis du har en tv boks med, kender jeg ikke svaret.


Jeg har ikke kunnet finde nogen, der kan bekræfte at Yousee Homeboxen (den hvide) kan køre bridged.
Men jeg må tage kontakt til yousee support, og høre om det kan lade sig gøre.

Jeg har ikke Coax, men DSL. (kobber)

Jeg har læst, at det lykkedes for flere, at få TV til at virke i ca. 10 sekunder. Hvor der så åbentbart kobles over til et andet "signal." Er der nogen der har viden om dette?

Tak for svarende indtil videre.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 21:51
Ud fra min hukommelse får du det ikke til at virke, uden routerfunktionen i YouSee routeren.

TDC Home trio er en teknisk “sølle” løsning. 
Ringe billedkvalitet på eksempelvis DRs kanaler i forhold til antenne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu