Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pandaen
Ny bruger
Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: Yousee + Vista MCE - muligheder? Sendt: 08-Marts-2008 kl. 13:04 |
Ja jeg er netop flyttet og har fået en Yousee mellem tv-pakke og Yousee 4/1 mbit internet. Jeg har en computer med Windows Vista Ultimate, som har mediacenter i sig, og computeren er sat til mit fjernsyn ydermere. Udover det har jeg også en xbox360 som også kan fungere som en repeater på MCE, altså den kan via netværket åbne min MCE på vistaen og vise dens billede fra den på skærmen. Jeg har læst så meget skidt om den nye Samsung digitale boks, og prøver derfor på at se hvad der ellers er af muligheder, da jeg gerne vil have digitalt signal på mine kanaler. - Hvilke muligheder har jeg hvis jeg køber et TV-kort til computeren denne vej?
- Hvilke TV-kort understøttes til dette, og har mange muligheder?
- Kan jeg se min Yousee mellempakke i digital kvalitet på mit TV på denne måde?
- Har jeg andre fede muligheder på den denne måde?
|
 |
pandaen
Ny bruger
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 21:53 |
Ingen der har styr på det?
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 21:59 |
Den bedste løsning opnås ved ikke bruge nogen boks fra Yousee, men i stedet DVB-C TV-kort til HTPC-en.
Forslag til TV-kort:
Floppy/fireDtv eller technotrend c1501 budget.
Men søg i forummet, der er mange indlæg om netop dette emne...
Redigeret af avh - 08-Marts-2008 kl. 22:00
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
pandaen
Ny bruger
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 22:22 |
Med f.eks. Floppy/fireDtv, vil jeg så kunne se mine Yousee kanaler digitalt? Altså i bedre kvalitet, ligesom man kan med digitalboksen fra yousee?
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 22:31 |
Det vil være rent digitalt det hele, også optagelserne vil være i digital form. Samme kvalitet som "boksen" fra yousee leverer...
DVB-C tvkortet kan sammenlignes med et netkort i PC-en i virkemåde.
Der modtages data, som dekodes og præsenteres på skærmen eller dataerne kan gemmes på disk (=at optage) og kan vises senere uden nogen form for kvalitetstab....
Redigeret af avh - 08-Marts-2008 kl. 22:32
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
pandaen
Ny bruger
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 22:46 |
Ok. Så jeg skal have et tvkort(f.eks. FloppyDTV) og et CAM. Og så skal jeg have fat i et yousee kort(til årligt kortgebyr på 200 kr/måneden) ?
Så vil jeg kunne se hele min yousee mellempakke i digital kvalitet, og få programguide, vælge undertekster, leje film osv? Og kan optage diverse ting til min hdd? Og kan man via en programguide sætte den til automatisk at optage?
Kan jeg også fange samtlige championsleague kampe når de vises osv?
Jeg har en ret kraftig computer (Q6600, GF8800GT, osv) som ikke bruges til ret meget andet end surfing, musik, msn osv, den kan vel sagtens styre mit HTPC behov også?
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 23:08 |
Hvad man rent faktisk kan, bestemmes af det HTPC-software, der installeres....
I princippet kan man sammensætte en "løsning" med den funktionalitet, man ønsker (stort set) ved at installere nogle relevante hardware og software komponenter på PC-en.
Ja, det er muligt at optage programmer ud fra en EPG.
PC-en kan sættes til automatisk at vågne op, når der skal optages og lukke ned, når den ikke bruges...
Det er muligt at lave en løsning, der optager flere programmer samtidigt, men det vil kræve ekstra DVB-c tv-kort....
Som udagngspunkt, vil jeg mene, man får en mere stabil HTPC-løsning, hvis PC-en kun bruges til dette formål. Det drejer sig om at få opsat "løsningen" så enkelt som muligt, PC-en skal være "clean" opsat.
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 23:10 |
Hvad med undertekster?
Han bruger Vista MCE
Redigeret af MCenterFreak - 08-Marts-2008 kl. 23:12
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
pandaen
Ny bruger
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 11:33 |
Det med undertekster skal ikke holde mig fra det, men der er jo også ting som DVBviewer der gør man kan få undertekster i vista?
Men jeg bruger faktisk aldrig undertekster, med mindre jeg ser franske film(taxi 1+2+3+4) men ellers ikk.
Burde min computer ikke sagtens kunne fungere som surfe/chatte computer og HTCP på en gang når den er ret kraftig?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 12:17 |
DVBViewer kan ikke sørge for undertekster i Vista's media center. DVBViewer er en erstatning for Vista's Media Center
Du kan sagtens surfe og chatte på din HTCP. Du skal dog være opmærksom på at hvis du ser HD og ikke har et grafikkort der sørger for decodningen så trækker det virkelig kræfter ud af maskinen. Der er f.eks. mange der har problemer med ATI kort, så de må slå HW acceleration fra.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
pandaen
Ny bruger
|
Sendt: 10-Marts-2008 kl. 12:05 |
Det vil sige at for jeg kan se mine kanaler digitalt via min comp på tv'et, så skal jeg inverstere over 2000 kr i DVB-C tunerkort til compen og CAM og så 200 kr i året for et kort?
|
 |
popcorn
Super bruger
Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
|
Sendt: 10-Marts-2008 kl. 12:13 |
Ja - løsningen er ikke billigere end ved at købe en ekstern boks fra Yousee - men det har den fordel at du her kan benytte computeren som hdd recorder med program guide osv.
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
|
 |