recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee VS Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee VS Hiper

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:40
Fandt netop den gamle mail jeg modtog fra Hiper. Der skrev de 

"Jeg har tilføjet nogen ekstra kanaler til dit signal - som skal bruges for at du kommer op på de højre hastigheder."

Jeg har Hiper fiber i dag, så kan ikke checke hvor mange kanaler jeg kom op på.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det er en konfigurationsindstilling hos TDC. De har grundlæggende to indstillinger: med og uden OFDM.

Hvis udbyderen ikke kan se, at man sidder på et opgraderet antenneanlæg, så er højeste hastighed 300/60.


Jeg har en snak med support mandag, hvad skal jeg sige til ham?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Fandt netop den gamle mail jeg modtog fra Hiper. Der skrev de 

"<span style="caret-color: rgb43, 46, 47; color: rgb43, 46, 47; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;">Jeg har tilføjet nogen ekstra kanaler til dit signal - som skal bruges for at du kommer op på de højre hastigheder."</span>
<span style="caret-color: rgb43, 46, 47; color: rgb43, 46, 47; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;">
</span>
<span style="caret-color: rgb43, 46, 47; color: rgb43, 46, 47; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;">Jeg har Hiper fiber i dag, så kan ikke checke hvor mange kanaler jeg kom op på.</span>


Tak svar alligevel, den oplysning kan jeg bruge til support.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg har en snak med support mandag, hvad skal jeg sige til ham?

Du kan starte med at påpege de manglende OFDM-kanaler. Dit modem er ganske enkelt ikke konfigureret til at køre gigabit.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Jeg har en snak med support mandag, hvad skal jeg sige til ham?

Du kan starte med at påpege de manglende OFDM-kanaler. Dit modem er ganske enkelt ikke konfigureret til at køre gigabit.


Tak for hjælpen. Utroligt de ikke har opdaget det fra Support. Nu har jeg haft de problemer siden set. 2018. Jeg synes det utroligt ringe de ikke har opdaget det hvis det er problemet.

Redigeret af LofterPalle - 11-Juli-2020 kl. 11:52
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 12:06
 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

 


Tak for billederne. Nu ved jeg hvordan det skal se ud i min Hiper router.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 11:02
Er routeren opdateret, for min Sagem router fra Hiper, har et andet billede ?


Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Er routeren opdateret, for min Sagem router fra Hiper, har et andet billede ?




Det er fordi du har den gamle, kaldt rumskibet.


Redigeret af LofterPalle - 12-Juli-2020 kl. 14:00
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 18:42
Har kun haft virkelig ringe oplevelser med Hiper, af to omgange. Gik fra Yousee som var dyrt men klippe stabilt til Hiper og så blev linjen nærmest ubrugelig grundet ustabilitet og byk i hastighed i peakhour. Har i dag FastSpeed og det er billigt og men lige så stabile som Yousee. Seneste speedmåling 900/110 med to som spiller online og en der streamer. Smile

Redigeret af DanishCanadian - 13-Juli-2020 kl. 19:47
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Har kun haft virkelig ringe oplevelser med Hiper, af to omgange. Gik fra Yousee som var dyrt men klippe stabilt til Hiper og så blev linjen nærmest ubrugelig grundet ustabilitet og byk i hastighed i peakhour. Har i dag FastSpeed og det er billigt og men lige så stabile som Yousee. Seneste speedmåling 900/110 med to som spiller online og en der streamer. Smile


Var det en 1000 mbit forbindelse? Fandt du ud af hvorfor forbindelsen var ustabil og målte du hastigheden med LAN-kabel fra router til PC?

Det godt nok en fin hastighed du har fået dig hos Fastspeed?

Redigeret af LofterPalle - 15-Juli-2020 kl. 13:37
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 15:07
Hvordan kan det være der forskel på antallet af kanaler?
Hvor mange har i?

Jeg har kun fået 2 mere men upload har 6.



Er det ikke skidt, at jeg har -3.0dBmv på receive level?


Redigeret af LofterPalle - 15-Juli-2020 kl. 15:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu