|
YouSee WebTV via VPN på WAOO IP? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
xJoshua
Junior bruger Oprettet: 04-April-2012 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-August-2014 kl. 19:08 |
Hejsa,
Jeg prøver på at få en lille smart løsning i hus, så jeg kan se YouSee WebTV på min anden adresse. Ja jeg ved at der findes WebTV ude, men det er jeg ikke intresseret i. Nogle der kan hjælpe med en løsning? Jeg har tænkt mig denne: 1. YouSee Router -> PC/NAS med VPN software 2. PC/iPad på den anden adresse med Waoo IP med VPN modtager software 3. Profit?? Hvad ville være nemmest med software samt opsætning? Har I nogle anbefalinger? Jeg regner med at have nok båndbredde da jeg har 62/12 på YouSee og 50/50 på Waoo. På forhånd tak :)
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal lede efter "Tunnel All" eller "Route All" eller "disable split-tunnel" i din opsætning på dit udstyr. Men det er langt fra alt VPN udstyr som har det.
Jeg benytter selv en SonicWALL til løsningen, men der må findes andre og billigere enheder som understøtter samme VPN funktionalitet.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
xJoshua
Funktioner
Tak(0)
|
Tak det vil jeg kigge på.
Tror du/I at logmein kan bruges?
|
|
tesk
Ny bruger Oprettet: 02-Juli-2014 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan informere om at en simpel raspberry pi kan bruges - det er lidt nørdet i opsætningen, men det fungerer og er relativ billigt. Den kan følge med til omkring 10-11 mbit med kryptering, så så længe kravene ikke overstiger det.
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har windows på din pc, så burde du kunne opsætte vpn direkte i denne.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
ilithanos
Junior bruger Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag et kig på openvpn hvis det er fra en android eller pc enhed du gar tænkt dig at se webtv. En routed opsætning på openvpn burde kunne gøre dét
|
|
Flick
Bruger Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er en Raspberry Pi jo ikke software, men hardware.
Bruger selv 'pptpd' til præcis samme formål, så jeg kan se YouSee webtv på min smartphone, og alle kanalerne som der nu er på..
|
|
Niller55
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Online Point: 631 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://vislo.dk/opsaet-vpn-server-i-windows/
|
|
xJoshua
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar alle!
Jeg tror jeg vil prøve sådan en lille raspberry Pi! Det skulle nemlig også være billigt i strøm.. Nogle der har direkte erfaringer med den løsning? |
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Raspberry PI som medieafspiller i soveværelset og har som ekstra funktionalitet sat den op til at agere VPN-server. Det fungerer fint og jeg kan se alle mine YouSee webtv-kanaler på min iPad, når jeg er ude incl. fra udlandet.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
xJoshua
Funktioner
Tak(0)
|
Skide fedt! Kan du muligvis fortælle lidt mere om dit setup med hardware og software? Jeg ved nemlig ikke helt hvilken model jeg skal købe af de forskellige PI's. Jeg vil også gerne vide hvad du har sat VPN op med, da jeg også vil bruge der på iPad og det skal dermed være en standard den understøtter.
Tusind tak :) |
|
tesk
Ny bruger Oprettet: 02-Juli-2014 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville vælge enten B eller B+ modellen. Og en guide som jeg lige skimte nedover i forhold til den VPN jeg har sat op (dog ikke til den her slags, men bare helt generelt VPN), der stemmer den her fin overens med det jeg gjorde.
http://www.domoticz.com/wiki/Installing_a_PPTP-VPN_server_on_a_Raspberry_Pi EDIT: Du skal lige huske at efter du har fulgt den her guide, så skal du huske at portforwarde PPTP porten i din router - porten er TCP 1723* http://windowsitpro.com/networking/which-ports-do-you-need-open-firewall-allow-pptp-and-l2tp-over-ipsec-vpn-tunnels
Redigeret af tesk - 24-August-2014 kl. 20:27 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |