recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee YS4000 vs. Google WiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee YS4000 vs. Google WiFi

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee YS4000 vs. Google WiFi
    Sendt: 16-Marts-2020 kl. 11:55
Hej,

Før jeg beskriver mit problem, så lad mig lige starte med at fortælle, at min viden om netværk ikke er så stor, så hav det i tankerne, når I læser mit indlæg Embarrassed

----

Jeg er lige flyttet i et helt nybygget hus, og har i den forbindelse fået fiber bredbånd fra YouSee.

For at få en bedre WiFi-dækning i huset, så har jeg derudover investeret i Google WiFi.

Jeg har dog store problemer med, at få YouSee boksen til at virke sammen med Google WiFi. Jeg har været i dialog med YouSee, som informerer mig om, at når jeg kobler YouSee boksen igennem Google WiFi, så giver Google WiFi YouSee boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, når boksen skal hente tv-kanaler.

Hvis YouSee boksen er koblet direkte på YouSee routeren, så får boksen IP-adressen: 192.168.1.17, men hvis jeg kobler den via Google WiFi, så får den IP-adressen: 192.168.86.X.

Jeg kan desværre ikke give boksen en statisk 192.168.1.17 adresse, da Google WiFi kun vil lade mig ændre det sidste tal.

Kan se i Google App-en, at jeg kan ændre Google routerens LAN-adresse, som pt. hedder 192.168.86.1. Men hvis jeg forsøger at rette denne til 192.168.1.1, så melder app'en 'Subnettet overlapper WAN-adressen'. Kan se at under menupunktet WAN, så har den værdien 192.168.1.10.

Så hvordan får jeg løst mit IP-adresse problem med YouSee boksen, uden at skulle kable boksen direkte til YouSee routeren (hvilket stort set er umuligt)?

Kan jeg sætte min YouSee router i bridge mode, og så få lov til at ændre Google routerens LAN-adresse til 192.168.1.1?

På forhånd tak Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 12:11
Kan du ikke bare lade din YS4000 have forbindelse til TDC routeren og så lade alt andet koble på google?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 12:14
Nej, for der er meget langt mellem YouSee boksen og routeren, og jeg har så mange enheder på mit netværk, at jeg har switch i både stue (ved YouSee boksen) og ude ved routeren. Embarrassed
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 12:23
virker som om du bruger 2 routere.

Så enten sluk dhcp på dit google wifi eller sæt din vendor boks i bridge mode.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Nej, for der er meget langt mellem YouSee boksen og routeren, og jeg har så mange enheder på mit netværk, at jeg har switch i både stue (ved YouSee boksen) og ude ved routeren. Embarrassed
Altså hvis du har switch ved Yousee boks i stuen, hvorfor så ikke koble den derpå? 
Hvis for lidt udgange på switch, må de/den da bare skiftes til en/flere større model (Gigabit) Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 18:56
Hej Jørgen,

Jamen, YouSee boksen er skam forbundet til switch’en i stuen. Men switch’en er jo kablet til stikket i væggen, som fører ud til rummet hvor routeren står. Men der er tingene jo kablet på følgende måde:

YouSee router —> Google WiFi —> Switch —> | Switch i stuen

Efter som Google WiFi sidder mellem router og switch, så er TV-boksen indirekte kablet til Google WiFi.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 19:07
Prøv:

Yousee router -> switch -> switch -> yousee boks.
                             |
                        Google wifi i bridge mode


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Prøv:

Yousee router -> switch -> switch -> yousee boks.
                             |
                        Google wifi i bridge mode


Klaus
nej google wifi skal ikke i bridge mode.
Du skal bare slå dhcp fra på den.

Eller sætte din yousee router i bridge mode.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


nej google wifi skal ikke i bridge mode.
Du skal bare slå dhcp fra på den.

Hvordan gør man det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 20:25
Man kan kun slå DHCP fra Google WiFi, ved at sætte den i bridge mode. Men hvis man gør det, så kan den primære Google WiFi enhed ikke længere køre med Mesh.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Man kan kun slå DHCP fra Google WiFi, ved at sætte den i bridge mode. Men hvis man gør det, så kan den primære Google WiFi enhed ikke længere køre med Mesh.
ok, vidste godt at google wifi var meget begrænset, men ikke så begrænset at man ikke kan slå services fra.


Så er det bare at sætte yousee router i bridge mode.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


nej google wifi skal ikke i bridge mode.
Du skal bare slå dhcp fra på den.

Hvordan gør man det?


Klaus
Min fejl, vidste ikke google udstyr var mere låst så meget ned. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu