recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee YS4000 vs. Google WiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee YS4000 vs. Google WiFi

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 21:40
Når jeg går ind på routerens indstillinger, og vælger Bridge mode, så får jeg beskeden:

Her kan du ændrer din router til at fungerer som et modem. Bemærk TV og VoIP virker ikke

Hvad mon der menes med, at TV ikke virker, hvis jeg slår Bridge mode til?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Når jeg går ind på routerens indstillinger, og vælger Bridge mode, så får jeg beskeden:

Her kan du ændrer din router til at fungerer som et modem. Bemærk TV og VoIP virker ikke

Hvad mon der menes med, at TV ikke virker, hvis jeg slår Bridge mode til?
Et gæt ud i det blå:
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

...
Jeg har været i dialog med YouSee, som informerer mig om, at når jeg kobler YouSee boksen igennem Google WiFi, så giver Google WiFi YouSee boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, når boksen skal hente tv-kanaler.
Fordi det så ikke er Yousee routers IP tildeling der bruges? 


Mvh. JørgenT
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 21:57
Ja, det har du nok ret i.

Men hvis jeg så via Google WiFi kan tildele YouSee boksen IP-adressen: 192.168.1.17?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Ja, det har du nok ret i.

Men hvis jeg så via Google WiFi kan tildele YouSee boksen IP-adressen: 192.168.1.17?
din yousee router skal du ikke give en ip.

Men tv mener de nok ip tv. Du har garanteret kabel tv
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Min fejl, vidste ikke google udstyr var mere låst så meget ned. 


Er selv ret overrasket over at det er så - nå ja - ringe bygget.
Sætter man google wifi i bridge mode, fungere mesh ikke.

Så vil man bruge google wifi, er der som du skriver, kun et at gøre: Sætte sit YouSee modem i bridge mode og så lade google wifi dele adresser ud.

Noget "skummelt" i mine øjne.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Hvad mon der menes med, at TV ikke virker, hvis jeg slår Bridge mode til?


Pas, men prøv det, du kan altid gå tilbage.

Virker det ikke når du er i bridge mode, vil jeg foreslå dig at skifte dit google wifi ud til noget andet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men tv mener de nok ip tv. Du har garanteret kabel tv
Fra første indlæg:
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Jeg er lige flyttet i et helt nybygget hus, og har i den forbindelse fået fiber bredbånd fra YouSee.
Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

din yousee router skal du ikke give en ip.
Nej, det var tv-boksen jeg mente, at jeg skulle tildele den IP :)
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Pas, men prøv det, du kan altid gå tilbage.

Virker det ikke når du er i bridge mode, vil jeg foreslå dig at skifte dit google wifi ud til noget andet.

Efter som de Google WiFi enheder er ret dyre, så vil jeg helst ikke bare skifte dem ud til noget andet ;)

Tænker ikke det er muligt, at køre med 2 forskellige netværk i huset? Et nætværk til de kablede enheder, også WiFi på sit eget netværk.

Jeg har jo både Chromecast, Philips Hue og andre gadgets, som man kommunikerer med via WiFi. Der er det vel krævet, at de er kablet på samme netværk som det WiFi netværk man kører med?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Efter som de Google WiFi enheder er ret dyre, så vil jeg helst ikke bare skifte dem ud til noget andet ;)

Tænker ikke det er muligt, at køre med 2 forskellige netværk i huset? Et nætværk til de kablede enheder, også WiFi på sit eget netværk.

Jeg har jo både Chromecast, Philips Hue og andre gadgets, som man kommunikerer med via WiFi. Der er det vel krævet, at de er kablet på samme netværk som det WiFi netværk man kører med?

Hvis google wifi “fucker” dit netværk op, så er det vel svært at beholde dem, blot fordi de var dyre?

En anden ting du kan prøve, er at sætte ip range på yousee router til 192.168.0.X og så koble google wifi derefter med range 192.168.1.X.
Så vil yousee boks kontakte sin default Gateway på 192.168.1.1 (hvis altså google wifi har den ip adresse) og så kan den forhåbentligt sendeforespørgsel videre til yousee router.
Det er da værd at prøve.

Har du prøvet at sætte yousee router i bridge mode?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 23:14
har du tv fra yousee via din fiber ?
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvis google wifi “fucker” dit netværk op, så er det vel svært at beholde dem, blot fordi de var dyre?

En anden ting du kan prøve, er at sætte ip range på yousee router til 192.168.0.X og så koble google wifi derefter med range 192.168.1.X.
Så vil yousee boks kontakte sin default Gateway på 192.168.1.1 (hvis altså google wifi har den ip adresse) og så kan den forhåbentligt sendeforespørgsel videre til yousee router.
Det er da værd at prøve.

Ja, det var måske også en mulighed at prøve det Smile

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Har du prøvet at sætte yousee router i bridge mode?

Nej, ikke endnu. Regner med at få det afprøvet i eftermiddag Embarrassed
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu