recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee YS4000 vs. Google WiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee YS4000 vs. Google WiFi

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

har du tv fra yousee via din fiber ?

Ja, så tv-boksen er udelukkende forbundet via et netværkskabel (dvs. ingen antennestik osv).
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 09:48
har du kablet forbindelser rundt i dit hus ?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 10:41
Jeg har YS router og Google WiFi.

Det er altså ikke svært at få til at virke. Sæt YS routeren i bridge mode og registrerer din Google WiFi hos YS som din router. That's it..
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 11:11
Ja enig - YS (Bridge Mode) - Google WiFi - Switch -> Enheder
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 13:02
Kan man ikke bare slå wifi fra på YS-routeren, og kable Google Wifi til routeren?

Går ud fra meningen med indkøb af Google Wifi er at få et bedre trådløst netværk, og så kan YS-routeren jo sagtens tage sig af DHCP.


Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 13:22
vær opmærksom på om det er yousee iptv for så er det ikke så let. Jeg gav op
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

har du kablet forbindelser rundt i dit hus ?

Ja, men via stik i væggen, som alle fører ud til bryggerset, hvor indgangene sidder.
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har YS router og Google WiFi.

Det er altså ikke svært at få til at virke. Sæt YS routeren i bridge mode og registrerer din Google WiFi hos YS som din router. That's it..

Har du også TV-boks udelukkende forbundet med internetkabel (dvs. uden antennestik osv)?
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Kan man ikke bare slå wifi fra på YS-routeren, og kable Google Wifi til routeren?

Går ud fra meningen med indkøb af Google Wifi er at få et bedre trådløst netværk, og så kan YS-routeren jo sagtens tage sig af DHCP.



Nej, det er netop det der er problemet: Google WiFi giver TV-boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, og jeg får derfor ikke noget tv-signal til boksen.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Kan man ikke bare slå wifi fra på YS-routeren, og kable Google Wifi til routeren?

Går ud fra meningen med indkøb af Google Wifi er at få et bedre trådløst netværk, og så kan YS-routeren jo sagtens tage sig af DHCP.



Nej, det er netop det der er problemet: Google WiFi giver TV-boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, og jeg får derfor ikke noget tv-signal til boksen.

Aha, så man kan ikke sætte Google Wifi op som et access point? Det virker tåbeligt, at den "forlanger" at være router. Hvad sker der, hvis du sætter Google Wifi til YS-routeren og fører alle andre kabler til denne router udenom Google Wifl? Så vil din TV-boks kommunikere direkte med din YS-router, og der vil ikke være problemer med IP-adressen.

Edit: Kan se, at du skriver at det er stort set umuligt at koble TV-boksen direkte til YS-routeren. Hvad er årsagen til det?

Jeg har TP-Link Deco, og jeg har bare sat de tre enheder op som kablede access points, og så fungerer min router (fra Hiper) som DHCP-server, og alt fungerer upåklageligt. 




Redigeret af Brian E - 17-Marts-2020 kl. 17:02
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:


Jeg har TP-Link Deco, og jeg har bare sat de tre enheder op som kablede access points, og så fungerer min router (fra Hiper) som DHCP-server, og alt fungerer upåklageligt. 


så mister du vel mesh funktionaliteten ?

Hvorfor ikke bare droppe hiper modem, og så bruge en af de TP’er som router.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:


Jeg har TP-Link Deco, og jeg har bare sat de tre enheder op som kablede access points, og så fungerer min router (fra Hiper) som DHCP-server, og alt fungerer upåklageligt. 


så mister du vel mesh funktionaliteten ?

Hvorfor ikke bare droppe hiper modem, og så bruge en af de TP’er som router.

De er sat op som access points, men jeg mener stadig MESH-funktionaliteten bruges mellem dem. Under alle omstændigheder fik jeg tre access points med WAF-udseende til under en tusse, som ovenikøbet fungerer supergodt, så jeg er glad.

Jeg forsøgte at droppe Hiper-routeren, men når den ene TP-Link enhed skulle bruges som router, kunne de andre ikke sættes op som access points, så jeg måtte beholde Hipers. No big deal.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu