|
YouSee YS4000 vs. Google WiFi |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Valyc
Bruger Oprettet: 25-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, så tv-boksen er udelukkende forbundet via et netværkskabel (dvs. ingen antennestik osv).
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
har du kablet forbindelser rundt i dit hus ?
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har YS router og Google WiFi.
Det er altså ikke svært at få til at virke. Sæt YS routeren i bridge mode og registrerer din Google WiFi hos YS som din router. That's it..
|
||
SuneKeller
Bruger Oprettet: 13-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja enig - YS (Bridge Mode) - Google WiFi - Switch -> Enheder
|
||
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan man ikke bare slå wifi fra på YS-routeren, og kable Google Wifi til routeren?
Går ud fra meningen med indkøb af Google Wifi er at få et bedre trådløst netværk, og så kan YS-routeren jo sagtens tage sig af DHCP. |
||
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
vær opmærksom på om det er yousee iptv for så er det ikke så let. Jeg gav op
|
||
Valyc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, men via stik i væggen, som alle fører ud til bryggerset, hvor indgangene sidder.
|
||
Valyc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du også TV-boks udelukkende forbundet med internetkabel (dvs. uden antennestik osv)?
|
||
Valyc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er netop det der er problemet: Google WiFi giver TV-boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, og jeg får derfor ikke noget tv-signal til boksen.
|
||
Brian E
Funktioner
Tak(0)
|
|
Aha, så man kan ikke sætte Google Wifi op som et access point? Det virker tåbeligt, at den "forlanger" at være router. Hvad sker der, hvis du sætter Google Wifi til YS-routeren og fører alle andre kabler til denne router udenom Google Wifl? Så vil din TV-boks kommunikere direkte med din YS-router, og der vil ikke være problemer med IP-adressen. Edit: Kan se, at du skriver at det er stort set umuligt at koble TV-boksen direkte til YS-routeren. Hvad er årsagen til det? Jeg har TP-Link Deco, og jeg har bare sat de tre enheder op som kablede access points, og så fungerer min router (fra Hiper) som DHCP-server, og alt fungerer upåklageligt. Redigeret af Brian E - 17-Marts-2020 kl. 17:02 |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor ikke bare droppe hiper modem, og så bruge en af de TP’er som router.
|
||
Brian E
Funktioner
Tak(0)
|
|
De er sat op som access points, men jeg mener stadig MESH-funktionaliteten bruges mellem dem. Under alle omstændigheder fik jeg tre access points med WAF-udseende til under en tusse, som ovenikøbet fungerer supergodt, så jeg er glad. Jeg forsøgte at droppe Hiper-routeren, men når den ene TP-Link enhed skulle bruges som router, kunne de andre ikke sættes op som access points, så jeg måtte beholde Hipers. No big deal.
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |