recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youseeboks kanaloversigt efte 1/11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouseeboks kanaloversigt efte 1/11

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

Den franske kanal TV5 Monde Europe, der ligger i grundpakken på kanal 95, ligger også på kanal 195 som favoritkanal?
Hvorfor dog betale ekstra 12 kr./mdr. for kanalen, når den følger med i grundpakken? Det må da være en fejl!

Det er ligesom en PayPal donation, hvis du gerne vil give lidt ekstra til de nødlidende kapitalfonde som ejer TDC/YouSee.

Eller også er det en fejl.

Der er en del kanaler som har to kanalnumre fordi de indgår i mellem/fuldpakken men kan købes individuelt. Det må betyde at kanalen udsendes to steder: ukrypteret i fuldpakkefrekvenserne og krypteret i mellempakkefrekvenserne, så mellempakke kunderne kan købe dem individuelt. Lige i øjeblikket ligger hele fuldpakken ukrypteret til og med 618 MHz (sidst checket torsdag aften med et blind scan på Linux).

Kan det ikke tænkes, at der er foreninger - herunder antenneforeninger - der har en anden programsammensætning, hvor kanalen ikke er med i Grundpakken?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her i vore ejerforening har vi endnu ikke fået tilsendt den nye kanaloversigt. Er der andre, der heller ikke har fået den med posten? Jeg ved godt, at den kan hentes på nettet, men den er af YouSee blevet lovet tilsendt i slutningen af oktober, så det haster.

Jeg tror ikke at du skal forvente skriftlig information fra YouSee til samtlige lejligheder i din ejerforening. Sådan er det i hvert fald ikke der hvor jeg bor (ejerforening med grundpakke hos YouSee).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:25
Privat har vi modtaget oversigten individuelt, men i firmaet (hvor vores anlæg at tekniske årsager fungerer som en slags antenneforening) har jeg modtaget en lille bunke foldere, som jeg så skal dele ud, hvis jeg vil det.

Har du hørt bestyrelsen om de har modtaget dem?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:29

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Privat har vi modtaget oversigten individuelt, men i firmaet (hvor vores anlæg at tekniske årsager fungerer som en slags antenneforening) har jeg modtaget en lille bunke foldere, som jeg så skal dele ud, hvis jeg vil det.

Har du hørt bestyrelsen om de har modtaget dem?

Bestyrelsen har i en orientering meddelt, at YouSee har lovet at sende dem i slutningen af oktober. Det er klart, at YouSee kun kan sende til dem, der har Mellempakken eller Fuldpakken, da de jo ikke har navnene på dem, der alene har Grundpakken, der opkræves af ejerforeningen.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:29

Kan det ikke tænkes, at der er foreninger - herunder antenneforeninger - der har en anden programsammensætning, hvor kanalen ikke er med i Grundpakken?

Jo, men hvorfor så medtage den i en general kanaloversigt? Disse antenneforeninger vil vel typisk have deres eget netværksID, og det virker som om at YouSee bruger disse netværksID'er til at bortfiltrere nogle kanaler, som du sådan set modtager (i den forstand at du kan scanne dem, og se dem, med en ikke-YouSee modtager). Ellers kan jeg ikke se hvilken funktion netværksID'et eller skulle have?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:34

Jo, men hvorfor så medtage den i en general kanaloversigt? Disse antenneforeninger vil vel typisk have deres eget netværksID, og det virker som om at YouSee bruger disse netværksID'er til at bortfiltrere nogle kanaler, som du sådan set modtager (i den forstand at du kan scanne dem, og se dem, med en ikke-YouSee modtager). Ellers kan jeg ikke se hvilken funktion netværksID'et eller skulle have?

Måske fordi det er en generel kanaloversigt. Dem, der har den, vil naturligvis undlade at tilkøbe den.

Mvh.
Jørn

Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:39

De ligger allerede dobbelt her i roskilde, og pt ukrypteret. så det har du nok ret i.

Der er en del kanaler som har to kanalnumre fordi de indgår i mellem/fuldpakken men kan købes individuelt. Det må betyde at kanalen udsendes to steder: ukrypteret i fuldpakkefrekvenserne og krypteret i mellempakkefrekvenserne, så mellempakke kunderne kan købe dem individuelt. Lige i øjeblikket ligger hele fuldpakken ukrypteret til og med 618 MHz (sidst checket torsdag aften med et blind scan på Linux).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

De ligger allerede dobbelt her i roskilde, og pt ukrypteret. så det har du nok ret i.

Har du scannet MHz frekvenser?

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 13:26
Det er ikke kun TV 5 der ligger dobbelt i oversigten - der er også en del mellempakke kanaler.

Jørns forslag virker logisk - og husk, at denne oversigt IKKE er baseret på et bestemt netværk.

Jeg tvivler også på at vi i København kommer til at kunne se 24Nordjyske.
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 13:29

ja har lavet en fuld scaning med mit lg tv.

fx ligger tv2 sport på både 578 Mhz og 714 Mhz og de er begge ukodet pt.

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

Har du scannet MHz frekvenser?

Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 13:30

jeg bor i roskilde og jeg kan allerede nu se 24Nordjyske

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg tvivler også på at vi i København kommer til at kunne se 24Nordjyske.

Redigeret af karkov - 30-Oktober-2009 kl. 13:31
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 13:32
OK, den har bare ikke været her før og fremgår heller ikke i pakkeoversigten på deres hjemmeside.

Redigeret af lunddal - 30-Oktober-2009 kl. 13:34
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu