recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousees bland-selv uden boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousees bland-selv uden boks

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousees bland-selv uden boks
    Sendt: 27-August-2018 kl. 19:20
Hej,

Min svigermor ønsker Yousees blandselvhalløj, men uden boks. Hun ønsker kort sagt at det virker præcis som hendes almindelige kabel-tv (fra Yousee) gør. Er det muligt?

På Yousees elendige hjemmeside står der, at der kræves en boks, men jeg mistænker dem for blot at ville pushe en sådan. Der er noget med at man kan sætte et kort i tvet og derved undgå boksen.

Tvet er et gammelt Sony KDL-32w5500.

Hjælp. Jeg er helt grøn ud i kabeltv.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hej,

Min svigermor ønsker Yousees blandselvhalløj, men uden boks. Hun ønsker kort sagt at det virker præcis som hendes almindelige kabel-tv (fra Yousee) gør. Er det muligt?

På Yousees elendige hjemmeside står der, at der kræves en boks, men jeg mistænker dem for blot at ville pushe en sådan. Der er noget med at man kan sætte et kort i tvet og derved undgå boksen.

Tvet er et gammelt Sony KDL-32w5500.

Hjælp. Jeg er helt grøn ud i kabeltv.
TV skal have et CI-slot, og hun skal bruge et CA modul og et abonnementskort:

Og det ser ud til at TV har CI-slot til at montere CA modulet i, klik og se under Connectors:

Så det burde kunne lade sig gøre uden boks, selvom Yousee er vilde med at sælge den løsning. Wink

CA-modul kan også købes andre steder end hos Yousee:


Redigeret af JørgenT - 27-August-2018 kl. 19:51
Mvh. JørgenT
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 19:57
Fedt. Tak for hjælpen!

Ved du om abbonnementskortet koster penge, enten i indkøb eller løbende? Jeg har prøvet at rode rundt på deres hjemmeside, men det er muligvis den mindst informative hjemmeside jeg er stødt på i nyere tid.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 20:16

 Der er skam rigtig meget at finde på hjemmesiden, men omkring de gamle TV pakker og TV uden boks er der ikke meget, da det ikke er det der ønskes solgt selv om det kan fås.
Kort er gratis, CA modul er omkring Kr.300,-.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 20:22
Perfekt. Mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg ved hvad jeg skal vide nu.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 21:35
jeg har bland-selv uden boks og det fungerer upåklageligt. Det er kun når tv’et tændes at der kan være lidt ventetid (1-2 sekunder) før de kodede kanaler virker.

Som de andre skriver skal der indkøbes et CI modul og et kort fra YouSee. CI modulet kan købes andetsteds, men skal så være YouSee ready.

Kanalerne kan skiftes nemt på deres hjemmeside.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 09:50
Jeg har faktisk ringet derinde og de siger det kræver boks. Krafteddermanme frækt...  
Men hvor skifter man så rundt i kanalerne? På sin Yousee side?! 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 09:53

 Haves der en TV boks, så er det den der kan bruges.


Redigeret af Radiomanden - 28-August-2018 kl. 09:53
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

jeg har bland-selv uden boks og det fungerer upåklageligt. Det er kun når tv’et tændes at der kan være lidt ventetid (1-2 sekunder) før de kodede kanaler virker.
Har du antenne kabel eller signal via internet kabel?  Mener at huske de påstod det ikke virkede på almindeligt antenne udgang men kun på internet... 


Redigeret af Mr. Claude - 28-August-2018 kl. 09:55
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Haves der en TV boks, så er det den der kan bruges.
Det var jo ikke det indlægget handlede om, vel ;-) 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg har faktisk ringet derinde og de siger det kræver boks. Krafteddermanme frækt...  
Men hvor skifter man så rundt i kanalerne? På sin Yousee side?! 


Det afhænger af signal-typen. Hvis man modtager gennem antennekablet, så behøver man ikke en boks.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 09:59

 Du skrev.
 "Jeg har faktisk ringet derinde og de siger det kræver boks. Krafteddermanme frækt...  
Men hvor skifter man så rundt i kanalerne? På sin Yousee side?"
 Deraf svaret, det gøres på boksen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu