recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousees største tv-pakke er blevet 84 pct. dyrere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousees største tv-pakke er blevet 84 pct. dyrere

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når man er mange om en vare, så kan den fås billigere. Lige som når der er fælleskøb her på forummet.

Du har helt ret. Desuden er en hel del, der er tilsluttet via en forening "bundet" til at aftage min. Grundpakken. Enkelttilsluttede jo bare sige fra, hvis de ikke kan li' lugten i bageriet.
I øvrigt vil jeg tilføje, at det er da overraskende, at nogen skal læse en artikel for at opdage, at prisen er steget år for år. :)
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 19:56

Ja, for det behøver man ikke, det er nok at se på sin regning/ opkrævning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 20:06
Intet overraskende i prisstigningerne, men måske mere den voldsomme pris kabel tv er oppe i.
Valgte selv at skifte til mellem pakken ved Yousee, for en måneds tid siden af samme årsag.
479 kr pr måned lige lovligt vildt små 500 om måneden, ihvertfald for mit tv forbrug.
Undersøgte pakkerne og så til min tilfredshed at mellem pakken tiltalte mig udemærket, men til stadigvæk 389 kr om måneden.
Kan nu vælge eksempelvis Netflix også har jeg stadigvæk sparet penge.
Med Yousee både tv og internet, løber det altså hurtigt op, og regner man efter så stor udskrivning om året.
Bevares fint tilfreds med både tv og net kvalitet, men endnu engang så bliver man røvet som dansker, i forhold til sammenlignelige lande.
Kan hurtigt inklusiv licens nærme sig 1000 kr om måneden!
Og for alle de penge, bliver man stadigvæk bombet med tonsvis af reklamer på diverse kanaler, fair nok hvis ikke kanalerne kostede så meget så, men dette er jo ikke tilfældet.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 20:25
Hvis de så endda ville skrue op for bitraten på HD kanalerne og deres low- fi musikstreaming . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 20:29

Ja You music kan ikke bruges, det er for dårligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 16:07
En Frisko Kung Fu is kostede også 1 krone i 1975 og 15 kroner i 2012.

En stigning på 1500% på 37 år

Så synes jeg ikke en stigning på 84% på 10 år er meget LOL
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Man kan også se på markedet som helhed. Hvis jeg skal købe mine ca 50 YouSee kanaler hos fx BoxerTV, så vil en måned hos BoxerTV koste mere end hvad jeg giver pr år hos YouSee, og så er der ovenikøbet ret mange kanaler BoxerTV ikke kan levere eller ikke kan levere i samme kvalitet.

Jeg er fuldt tilfreds med hvad jeg får for de ca. 300 kr. jeg giver pr måned og alle de kanaler jeg kan vælge imellem.

Så er jeg temmelig interesseet I se prisen I 2019 (om FEM år!)
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 16:39
For resten var der engang en spøjs ting, mht. Discovery Kanalen. Her tænkte man på en pris (i et enkelt år) på 50 øre pr. m2 boligareal...

Redigeret af skyking - 26-Februar-2014 kl. 16:40
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 18:00
[QUOTE=siccio]men endnu engang så bliver man røvet som dansker, i forhold til sammenlignelige lande.
/QUOTE]

Hvilket lande er det?

Jeg nægter at tro det er lande med ligeså høj løn som i DK. Prøv at se på Norge f.eks, det er ej heller gratis at se TV og være på nettet der.

Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 19:20
Lønnen er fuldstændigt ligegyldig, det er købekraften som er betydningsfuld.
Teoretisk set er det jo underordnet om timelønnen kun var f.eks 75 kr, hvis når alt det daglige var billigere, derfor høje afgifter sådanset er med til at fordreje konkurrence evnen, er ikke for at præge politik her på siden, men den virksomhed jeg arbejder på som er fusioneret med svensk virksomhed er det yderst tydeligt hvor stor forskel det gør at energi afgifterne der er billigere, plus flere skatte fordele.
Klager ikke over Danmark og er glad for vores land, men det er svært at være EU borger med lande som kun tænker koldt og kynisk bruttoløn som du også snakker om, og der er vi jo langt dyre sådan er det, vi får så en masse social omsorg, men det regner de store kyniske virksomheder ikke med, kun hvor er A billigst at producere X antal enheder, og hvad er lønomkostningerne. For disse enheder.
Så hold bruttoløn ude tak, det regnestykke kan vi kun græde over.
Nok politik, finder stadigvæk kabeltv for dyrt, men igen, det er jo min holdning.
Regner man ud man ser 8-10 timer om dagen, ja så er det da billigere en mange andre ting.
Smag og behag
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Lønnen er fuldstændigt ligegyldig, det er købekraften som er betydningsfuld.
Teoretisk set er det jo underordnet om timelønnen kun var f.eks 75 kr, hvis når alt det daglige var billigere, derfor høje afgifter sådanset er med til at fordreje konkurrence evnen, er ikke for at præge politik her på siden, men den virksomhed jeg arbejder på som er fusioneret med svensk virksomhed er det yderst tydeligt hvor stor forskel det gør at energi afgifterne der er billigere, plus flere skatte fordele.
Klager ikke over Danmark og er glad for vores land, men det er svært at være EU borger med lande som kun tænker koldt og kynisk bruttoløn som du også snakker om, og der er vi jo langt dyre sådan er det, vi får så en masse social omsorg, men det regner de store kyniske virksomheder ikke med, kun hvor er A billigst at producere X antal enheder, og hvad er lønomkostningerne. For disse enheder.
Så hold bruttoløn ude tak, det regnestykke kan vi kun græde over.
Nok politik, finder stadigvæk kabeltv for dyrt, men igen, det er jo min holdning.
Regner man ud man ser 8-10 timer om dagen, ja så er det da billigere en mange andre ting.
Smag og behag

Når du nu er så utilfreds med priserne i DK i forhold til andre lande, så må du jo vide, hvad det koster andre steder. Det er slevfølgelig ikke nok at finde noget land, hvor det er billigere end i DK, men hvor det udgør en mindre procentdel af lønnen.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 20:34
Ja ja. Så siger vi bare det er billigt i Danmark, i så fald er det da underligt at alt fra et franskbrød ved bageren, til ja en bil, samt 50 forskellige dagligvarer og hvad der ellers er testet med er langt dyrere her i landet en samtlige andre EU lande.
Så lur mig om ikke kabel tv også er?
Hamrende svært at finde nogle sammenlignelige pakker, da eksempelvis Tyskland og England kører andre løsninger, samt kunde grundlaget er større.
Fandt dog noget frem i England på en samlet tv pakke 38 kanaler og 30 m/Bit fiber løsning til 9,95 pund, dog med op til 14 pund efter halvt år. Stadigvæk, skide svært at sammenligne 100 %, da jeg ikke kan sige hvad sportskanaler som jo generelt trækker pris op er med.
Dog tvivler jeg på du i Danmark finder bare en nogenlunde tilsvarende løsning til under 600 pr måned.
Skal prøve at finde siden frem, hvis ikke du stoler på mig, men gider altså ikke fedte rundt i lønstatistik og den slags, da som sagt en bruttoløn her ikke bare kan sammenlignes direkte.
Men mange såkaldte eksperter og økonomer har jo lavet tonsvis af købekrafts beregninger så hvorfor skulle jeg.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu