recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youtube lader meget langsomt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Youtube lader meget langsomt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Youtube lader meget langsomt
    Sendt: 30-December-2011 kl. 22:32
Hej

Håber der er en som kan hjælpe.
Jeg har et problem med at mit youtube loader ekstremt langsomt. Ikke selve siden, kun videoerne. Jeg ved det ikke er et pc relateret problem, da det gælder alle mine enheder. iPad, iPhone, Apple TV, bærbar og stationær. Hvis jeg fx er på mobilnettet på min iPhone går det meget meget hurtigerere. Så det er heller ikke tidspunktet.
Jeg er på en fiber forbindelse fra Telia. Alle i min ejendom har Telia, men jeg har fået bekræftet hos en af nabobe at hans ikke er langsomt. Så problemet ligger nede ved mig. Jeg har en ide om at det er min router som er en linksys, men har absolut ikke et begreb om hvad der kan gøre det. Jeg har genstartet den flere gange. Det er et problem som har stået på meget meget længe > 6 mdr.

Håber der er en som kan hjælpe!

/Ulrik
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:38
Har du langsomme DNS resolvere? YouTube videoer streames fra diverse subdomæner af youtube.com, og det kræver DNS opslag. Prøv med en hurtig resolver som dem du kan finde på censurfridns.dk

Der er vist også en eller anden ipv6 ting som kan gøre DNS opslag langsomme på Windows et-eller-andet (jeg bruger ikke Windows, så måske husker jeg forkert, og hvis jeg husker rigtigt må du finde detaljerne et andet sted).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:50
Hvis du kan stille på MTU i din router, så prøv evt. at sænke den lidt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu