recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouTube via projektor - hvordan med lyd?..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouTube via projektor - hvordan med lyd?..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouTube via projektor - hvordan med lyd?..
    Sendt: 22-December-2019 kl. 08:48
Kære venner,

Som den ”mest tekniske tøs” i flokken, er jeg blevet udpeget til at stå for musikken nytårsaften 😅 Vi vil gerne afspille YouTube videoer via en projektor på en stor hvid væg. Men hvordan gør vi det smartest, så vi får ordentlig lyd. Eksempelvis ved at tilkoble en Soundbox? 

Vi har projektor, Mobil/tablet/desktop, Apple TV, Soundbox. Men for at være ærlig kan jeg jeg helt gennemskue om jeg eksempelvis kan forbinde de forskellige enheder via netværk, Bluetooth ol. Har mulighed for at låne en miniprojektor der kan forbindes via mobilen. Men hvordan får jeg ordentlig lyd på? 🙄

Håber mit spørgsmål giver mening ellers stil gerne supplerende spørgsmål. 

Bedste hilsner
Mettex
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 09:40
Uden at kende de præcise enheder du vil benytte dig af ville jeg gøre følgende.
- tilslutte projekter til laptop med HDMI kabel.
- Tilslutte soundboks med minijack kabel til laptop

Jeg foretrækker kabel da jeg ellers forudser at du får problemer med at lyd og billede ikke passer sammen. 
Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 11:17
Tusind tak Jakob Smile
Jeg vil få undersøgt om de pågældende enheder har de nødvendige udgange.

God søndag.

Mange hilsner
Mettex
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 13:41
Du forbinder Apple tv med en bluetooth højtaler der giver den ønskede lydkvalitet
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 09:48
Det vil jeg prøve af. Tusind tak :-)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 14:52
En Soundbox kan tilsluttes enten ved at benytte Bluetooth eller 3,5 mm MiniJack.

Apple TV har BlueTooth og mon ikke én af dine andre enheder har en analog udgang, men husk du så skal bruge et kabel med de rette tilslutninger i begge ender!

Der burde ikke være problemer med hensyn til at benytte Bluetooth fra Apple TV.

Nogle projektorer har også mulighed for at trække lyden ud af, så det er også en mulighed, men du har jo ikke skrevet hvilken projektor, det drejer sig om...

Hvis du kan få fat i en surroundreceiver og nogle højttalere er det også en mulighed, hvor du blot tilslutter dine enheder til receiveren, som sørger for lyden, og sender billedet videre til projektoren med et HDMI-kabel...

Redigeret af Supergris - 23-December-2019 kl. 14:56
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 06:33
Tusind tak. Skal rode med det i weekenden, så håber  jeg det lykkedes :-)

Bh
Mettex
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu