|
Youtube video ikke tilgængelig på tablet? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det ville også have undret mig, om du havde fået medhold. Om ikke andet, så skulle du have indhentet en tilladelse først. Husk på, det er offentlige afspilning/fremvisning osv.
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
I bund og grund handler det om, hvor filmen/sangen benyttes/afspilles. Men der er rigtig mange pladeselskaber/rettighedsindehavere, som ser stort på f.eks brugen af Youtube. Og derfor er der så meget ude på Youtube, som bryder disse regler. Og det er desværre med til, at folk ikke helt forstår reglerne.
Reglerne for film, billeder og musik er dog klare nok, synes jeg. Og har egentlig eksisteret i en menneskealder eller mere, efterhånden. |
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan du ikke hevise til dem? for hvis de er klare nok, vil jeg gerne have dem på lads.
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er der nogen der ved hvor gammelt klassisk musik skal være, før det er royaltyfri?
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Blot som en start. Husk på, Youtube = Offentlig afspilning. Jeg har et enkelt remix liggende på min Youtube, som jeg blev lidt forundret over, blev accepteret. Jeg kan dog se, at flere steder i amerika, der kan de ikke se videoen. Det er både video og musik, det er galt med der, da jeg har taget et originalt nummer remixet det, og sat det direkte ind i den selvsamme originale musikvideo. Det burde i realiteten have været afvist. Nu tog jeg mig ikke så meget af det, da den mest af alt bare var for sjov. Men det viser meget godt, hvor sårbar systemet egentlig er. |
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ophavsretten forsvinder aldrig, såvidt jeg husker. Men selve copyright er vist 50 år. Det er dog muligt der er ændret på dette i nyere tid. Det er længe siden jeg har læst på det. EDIT - Fik lige læst på det alligevel. Ophavsretten gælder i 70 år EFTER ophaveren er død. Og så er der lidt om, hvis værket aldrig har været udgivet før.. Den sidste del synes jeg er kryptisk, men det er en anden sag. hold dig til de 70 år efter ophaveren er død. Redigeret af Kandersen - 23-Januar-2015 kl. 12:06 |
|||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |