|
YouTube |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var så lidt. Nu må vi se, hvor længe det holder.
Jeg er overrasket over, at der skulle gå 2 dage før nogen reagerede på mit indlæg
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan gør man det på ATV ?
|
||
Yamaha CX-A5200 - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer |
||
Jens PN
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg startet denne tråd så jeg tillader mig og gå lidt "off topic" :
Nu har den nye direktør i Norlys fyret 3 topfolk pga. dårlig indtjening. Således forventer jeg nu også her store prisstigninger på deres fiber og tv/streaming forretning i den nærmeste fremtid. Så igen må der prioriteres her i husstanden. Redigeret af Jens PN - 05-Oktober-2024 kl. 04:09 |
||
Yamaha CX-A5200 - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer |
||
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det kender jeg også alt til. Men YouTube er virkelig nogle gribbee. Jeg var tidligere en betalende kunde af YouTube premium lite til 69 kroner, hvilket var en fair pris for et fair produkt.
Men da YouTube droppede deres light produkt, så droppede jeg at betale for YouTube. Nu kan man selvfølgelig bare sige, at jeg er nærrig, men når man ser på, hvad YouTube opkræver i andre lande, så er prisen i Danmark latterlig høj, og vores myndigheder burde se nærmere på, og det virkelig kan være lovligt at opkræve så høj en pris... specielt set i det lys, at Google har gjort det tæt på umuligt at købe et YouTube abonnement i et billigere EU land (jeg har forsøgt). Redigeret af Branchekender - 25-September-2024 kl. 18:49 |
||
Branchekender
Funktioner
Tak(0)
|
|
Køber et VPN abonnement, installerer VPN appen på ATV og vælger derefter hvilket land du ønsker dit Apple TV skal benytte. Jeg bruger NordVPN. Jeg har også hørt godt om SurfShark, men der findes vitterligt 117 andre VPN abonnementer, som du kan købe til en ret lav pris på omkring 20 kroner om måneden ved forudbetlaing betaling.
|
||
Jens PN
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Branchekender.
Super, tak for svar. Har "Hide Me" vpn. Af en eller anden grund har jeg ikke tænkt på at de har en ATV app. Men det har de selvfølgelig Så det må jeg arbejde lidt videre med.
|
||
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til Youtube på TV bruger jeg Nvidia Shield Pro med SmartTubeNext app (skal sideloades).
Det virker fint uden reklamer. Ulempe er mangel på kommentarfelt, i forhold til PC.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kun udvalgte VPN-udbydere har app til Apple TV eller Android TV. Min erfaring med NordVPN er fin på begge TV-platforme.
|
||
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Inflation forværres, når borgerne accepterer det. Stop med at købe til kunstigt oppustede priser, så skal vi nok få prisfald igen. Ja, det må vel næsten være en pligt for samfundsborgeren ikke bare at sige OK, når prisen skydes i vejret? Jeg noterer mig et holdningsskifte efter særligt coronapandemien. Sig nu fra. Vi skylder som borgere ikke de store mega-selskaber noget som helst. Tv-pakkerne er jo ikke bare steget lidt, men faktisk helt ustyrligt – og det er der i sidste ende kun én løsning på.
|
||
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(1)
|
|
EU snakker og snakker om det indre marked og der har i årevis været et forslag på bordet om, at EU-borgere frit skal kunne købe deres medieabonnementer frit i hele EU, så en dansker f.eks. vil kunne handle tv-abonnement frit i Tyskland eller Spanien. Men EU tør ikke indføre det. De bukker igen og igen under for lobbyister, der i denne sag er tv-udbydere og rettighedshavere. Vi må gerne købe plastiklegetøj fra andre EU-lande, men digitale tjenester, der ikke kender til landegrænser, uha det er farligt. Eneste resultat indtil videre er, at vi har fået lov til at rejse lidt rundt med vores dyre danske medieabonnementer.
|
||
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg og mange andre forstår ikke, at man skal forudbetale for 1 eller 2 år, for at få en god pris. Når man ikke på forhånd ved hvor længe man ønsker at bruger VPN. Måske er VPN ikke det man tror. Jeg bruger selv Windscribe, som man har mulighed for at prøve i lang tid med 10GB pr måned. Eller mulighed for at købe med ubegrænset pr land, med en månedlig betaling af 3$. Chromecast med Google TV havde en Windscribe App, som jeg bare hentede. Her er et link til et andet indlæg, med mere information: Hilsen Carsten. |
||
Branchekender
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det rimelig meget offtoptic, men det er slet ikke så svært, hvis du lige tænker dig lidt om. Hver gang du skal opkræves betaling på dit betalingskort, så går en vis del til transaktionsomkostninger. Afhængig af aftale, kreditkort osv. så er det en omkostning på 3-4 kroner per transaktion. Betaler du én gang hver 24. måned, så er udgiften altså måske 4 kroner. Betaler du derimod hver måned, så er udgiften derimod 4x24 = 96 kroner for VPN udbyderen. Derudover kan det være meget svære at planlægge, hvor meget kapacitet det er nødvendigt at udbygge med, hvilket betyder øgede omkostninger for VPN udbyderen, da der er svære at indgå langsigtede kontrakter omkring kapacitet. Der er også øgede udgifter til support, som bliver betragteligt øget, hvis der konstant kommer nye kunder til. Og endelig så er der delen med cashflow, hvor der ofte er bedre at have pengene i hånden i dag end *MÅSKE* penge i hånden "i morgen".
Jeg er helt enig i, at de fleste VPN udbydere kører med ganske ublu priser, hvis man ønsker at betale måned for måned, men så må man som forbruger stemme med fødderne. Personligt gjorde jeg det på den måde, at jeg først afprøvede Bitdefender VPN i to måneder, fordi de havde en billig pris, hvor jeg kunne betale per måned. Det virkede ikke overbevisende, og så afprøvede jeg min nuværende VPN udbyder i en måned til den skyhøje pris (med mulighed for 30 dages fortrydelse/pengene tilbage), hvorefter jeg tegnede en 2 årig aftale. Redigeret af Branchekender - 26-September-2024 kl. 11:02 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |