recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouTV - Pause funktion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouTV - Pause funktion

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aarestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouTV - Pause funktion
    Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 17:41
Kan der i YouTV app til Apple-TV pauses i live udsendelser, ved for eksempel DRs live kanaler og ved tilvalgskanaler som National Geographic?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 18:06
Nu har jeg ikke You TV, men hvis der gås ud fra hvordan "Pause" virker på DR og TV2 kanalerne, så kan man godt "Pause" udsendelsen uden at gå ud af den, men der gemmes ikke noget, så "pauser" man i 5 minutter, så kører udsendelsen videre i baggrunden, når så du vil se videre, så er man 5 minutter længere fremme i udsendelsen.
Derved vil et godt gæt være at det forholder sig på samme måde på You TV, da de ikke har en optage funktion.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 18:41
I DR app er der mulighed for at starte forfra. Har lige prøvet med TVAvisen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 19:15
 Ja der er start forfra på mange af deres udsendelser, men det har ikke meget at gøre med at Pause.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aarestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 21:04
Jeg leder efter svar på om YouTV har en pause funktion og ikke en arkiv/start-forfra funktion, selvom start-forfra måske kunne hjælpe lidt, hvis der kan benyttes fast-forward i forbindelse hermed?

Jeg har i dag på mit TV mulighed for at pause op til 1h:30min af live udsendelser og det benytter jeg ofte sammen med min coax-yousee løsning, hvilken løsning jeg dog har opsagt

Der skal selvfølgelig være forskel på en billig og en dyr Nuuday-TV distribution løsning - og jeg kan sikkert leve fint uden en live-TV pause funktion, for 1/3 del YouSee pris Wink    
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Jeg leder efter svar på om YouTV har en pause funktion og ikke en arkiv/start-forfra funktion, selvom start-forfra måske kunne hjælpe lidt, hvis der kan benyttes fast-forward i forbindelse hermed?
Nej det er et alternativ da du ikke kan pause.

Jeg kan anbefale et andet alternativ, som KAN pause udsendelser. Det virker hvis dit TV har usb optagemulighed med ext harddisk. Har selv skrottet uduelig TVboks og erstattet med en 1 TB harddisk.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

....
Jeg kan anbefale et andet alternativ, som KAN pause udsendelser. Det virker hvis dit TV har usb optagemulighed med ext harddisk. Har selv skrottet uduelig TVboks og erstattet med en 1 TB harddisk.
Det er vel kun på det der kommer ind igennem antennestik (ikke internet), du kan optage?

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Det er vel kun på det der kommer ind igennem antennestik (ikke internet), du kan optage?

 Det er korrekt forstået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

....
Jeg kan anbefale et andet alternativ, som KAN pause udsendelser. Det virker hvis dit TV har usb optagemulighed med ext harddisk. Har selv skrottet uduelig TVboks og erstattet med en 1 TB harddisk.
Det er vel kun på det der kommer ind igennem antennestik (ikke internet), du kan optage?

Åh for den, ja det er jo streaming manden har. Så bruger man vel en PC?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aarestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 10:27
slettet

Redigeret af Aarestrup - 31-Oktober-2021 kl. 10:28
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aarestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

....
Jeg kan anbefale et andet alternativ, som KAN pause udsendelser. Det virker hvis dit TV har usb optagemulighed med ext harddisk. Har selv skrottet uduelig TVboks og erstattet med en 1 TB harddisk.
Det er vel kun på det der kommer ind igennem antennestik (ikke internet), du kan optage?

Åh for den, ja det er jo streaming manden har. Så bruger man vel en PC?
  
Jeg benytter nu ikke PC - men et Apple TV hvor jeg tænker at installere YouTV's app som et alternativt til YouSee via coax. Det betyder at jeg ikke længere kan pause udsendelser via mit mit TV (som du foreslå som et alternativt) da signalet da sendes via HDMI 


Redigeret af Aarestrup - 31-Oktober-2021 kl. 10:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 11:03
 Det du vil kan du ikke på den måde du vil, det kræver at der kan gemmes. (tidsforskydning).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu