recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YSP - 800 ( Yamaha )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYSP - 800 ( Yamaha )

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maxtor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2004
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: YSP - 800 ( Yamaha )
    Sendt: 27-September-2005 kl. 17:44

Hej!

Jeg er brændt varm på ovenstående højttaler m/ indbygget forstærker.

Nogle som evt. har købt den og kan anbefale den?

Synes den er lidt dyr - er der nogle som har erfaringer med køb i Tyskland? og hvor...

Mvh

Maxtor



Redigeret af maxtor
Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 16:09

Jeg lytter også.

 

Jeg er tilsvarende meget interesseret i YSP-1000 og YSP-800,

Men hvor meget lyd kan de producere  - er det "nok". For mit vedkommende ville en YSP-800 blive eneste højtaler (ud over sub) i en 18 kvm stue og højtaleren er noteret med 82 watt. Det er jo ikke alverden? 

Og hvor god er lyden. Jeg har læst rosende reviews.

Bottom line - hvem har hørt YSP-800. Kan det bruges?

Vi lytter

Handstand
Til top
maxtor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2004
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 21:12

Hej Handstand!

Jeg har i fredags købt YSP - 800 i Elgiganten. De har jo 30 dages fuld returret - så i realiteten kan man "prøvekøre" den i 30 dage.

Den har en fantastisk lyd - men selvfølgelig er den ikke lige så god som 5 højttalere. Men det er rigtig tæt på.

Jeg har endnu ikke tilsluttet en subwoofer men det kommer ligeså snart finanserne er til det.

Kan meget varmt anbefale et køb af YSP - 800.

Jeg har valgt at ligge den under mit "32 billedrørsfjernsyn ( på en hylde i tvbordet ), og det fungerer rigtig godt selvom der står en sofa i vejen i den ene lydretning.

Den er meget nem at opsætte - den medfølgende mikrofon tilsluttes og ved et par enkelte tryk på fjernbetjeningen så er det hele sat op.

Eneste minus er at der ikke er radio i den - desværre.

Hilsen er lykkelig ejer :-)

Maxtor

Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 22:54

Hej Maxtor,

Det lyder da helt perfekt. Jeg planlægger at købe et Samsung LE32M61 fladskærm og hænge YSP-800 nedenunder, men ville netop gerne lige høre fra en glad ejermand først

Hvad var prisen i el-giganten, og ved du om de har den i både grå og sort? (Jeg går efter en sort...)

Når du vælger en Sub vil jeg da gerne høre dit valg. Jeg har læst et sted at de planlægger en tilsvarende "tynd" sub der matcher YSP. Gad vide om lyden af den også kan imponere.

Handstand
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 23:13

Hej

Lytter lige med ...

Tror jeg venter på YSP-1000, som skulle komme i starten af november til DK. Er blevet "lovet" en "god" pris, der hvor jeg købte mit plasma, men det kan selvfølgelig være et vidt begreb. Er meget spændt på at høre, hvad du siger til din YSP-800 også efter et par dage, Maxtor

De anmeldelser jeg har læst indtil videre (har dog været af YSP-1), har alle været særdeles positive - ikke supersurround for fineschmeckere, men rigtig god surroundlyd til prisen og de fleste "almindelige" lyttere.

Spændende med rygtet om en subwoofer - har du evt. et link handstand?

Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 07:55

Med hensyn til den tynde sub mener jeg at jeg har set det omtalt to steder, men kan kun finde det ene link - og det nævner ikke et konkret produkt, men omtaler bare:

 

"The newborn YSP-800 targets the 32 inches screen market, and it prefigures the coming of a complete range of devices in this category, as well as several supplemental components, such as ultra thin subwoofers, will enrich this product segment."

http://www.cinenow.com/us/article.php3/id,1878/

 

Handstand
Til top
maxtor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2004
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 22:30

Hej igen!

Jeg har købt en sort - da den matcher mit sorte philips tv :-)

Er nok lidt gammeldags - men synes nu elektronikken i stuen skal være sort.....

Jeg gav 6999 kr. for den - det er prisen overalt med mindre man har gode forbindelser.

Vedrørende subwoofer venter jeg lige lidt - pengetræet i haven er ved at gå ud. Er stadig meget imponeret over lyden - så jeg vil lige se tiden an om det overhovedet er nødvendigt at købe en sub.

Men det lyder rigtig spændende med den sub du linker til.

Grunden til jeg valgte YSP 800 fremfor YSP 1000 ( YSP 1 med mikro ) er at den er ca. 20 cm smallere hvilket gør at den passer perfekt under mit 32" tv.

Hører meget gerne mere fra jer begge 2 :-)

Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 14:33

Hej Maxtor,

lige et spm mere - jeg kan jo høre at du roser 800'eren i dit setup - lige for at forstå det lidt mere - bruger du den til "alt lyd" eller er det tv/film?

Jeg ønsker at koble alt lyd over YSP, incl musikken til festerne, den høje musik i lejligheden når kæresten ikke er hjemme, radio osv - er der stadig "lyd nok" til den slags i 800'eren?

Handstand
Til top
maxtor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2004
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 19:05

Hej igen!

Jeg har sat dvd/cd, tv og radioen til. Er faktisk overrasket over hvor højt den kan spille - og synes stadig der er nogenlunde "bund" i lyden.

Dog vil jeg nok købe den subwoofer som Yamaha vil udvikle ( som du tidligere har nævnt ).

Vores stue er omkring 40 m2 og YSP - 800 har ingen problemer med at fylde stuen op :-)

Kan stadig varmt anbefales ( man skulle næsten tro jeg var Yamaha sælger :-))

Maxtor 

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2005 kl. 20:48

Hej.

 

Jeg har haft min 800 i ca fem uger nu - tror at jeg var en af de allerførste til at få en i Danmark -, og vil gerne komme med min vurdering af den.

Tager vi lige fem år tilbage i tiden bestod mit anlæg af Sirus mv. Altså highend anlæg til langt over 100.000 kr. Jeg fik familie og måtte erkende at det løb var kørt, så det blev solgt og jeg købte et pænt godt surround anlæg istedet.

Da jeg så YSP-1 i sin tid, var jeg solgt, for vores stue er meget dårlig at indrette. Umulig med 5 højtalere, så jeg købte YSP-800 da den kom, og koblede den sammen med min System Audio ElectroSub 200.

Det spiller! Det spiller rigtig godt. Men man skal tage det for hvad det er. Lytter man udelukket til stereo og forventer et korrekt stereo perspektiv mv, bliver man nok skuffet. Den er designet til det brede puplikum, og ikke nørder. I ren stereo mode er den gammeldags måde stadigvæk bedst, men er ikke i tvivl om at størstedelen vil kunne leve med det - jeg kan - og jeg har været en rigtig lyd nørd!

Står den på film, koncert dvd'er, tv i surround spiller YSP-800 90% op til mit gamle anlæg i min stue.

Fx Eagels DTS dvd'en sparker total røv. Man fatter slet at der kan komme så meget og bred og fyldig lyd ud af en kasse.

Klagmæssigt kan jeg ikke pege på nogle områder hvor den falder af. Den har en meget levende måde at spille på. Næsten som en biograf. Ikke for tør, og ikke for slasket. meget åben og bred. Dynamikken er helt i top, men kræver en god sub.

Jeg var lidt nervøs for om den kunne spille højt nok. Min stue er på omkring 30 kvm2, og den spiller højt nok. Jeg har i hvert fald ikke fortrudt at jeg har købt YSP-800 frem for 1000. Ifølge Yamaha har de også kun lavet 800 og 1000 for at 800'eren passer til et 32" tv, og 1000'eren til et 42" tv.

Den kræver en sub. Basta. Jeg har en System Audio ElectroSub 200. Det spiller rigtig godt sammen. Sjovt nok spiller min sub bedre nu end før. Tror at Yamaha's mikrofon også korrigere lyden i stuen. Den har et rimeligt omfattende program til at sætte stuen op. Bland anden om højtaleren er monteret på væggen, eller ude fra væggen. Om din stue har meget efterklang eller ej, om den er placeret parallel med væggen eller 45 grader i et hjørne. Det virker meget gennemarbejdet, og er lige til. Opstil mikrofonen, og tryk start. Fem minutter senere er du klar til bruge den.

Mange synes at det er mange penge. Men tænk over om du kan købe en surround forstærker med mikrofon, fem højtaler som kan det samme i både lyd og størrelse. Så virker det helt ok efter min mening.  

Kort og godt fra en gammel hifi nørd der har fået familie: Jeg har ikke fortrudt mit køb endnu.

 

Mvh Dan

 

 

 

 

Til top
maxtor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2004
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 11:53

Hej igen!

For at vende tilbage til den subwoofer Yamaha har udviklet specielt til YSP 800 og 1000 vil jeg lige give mit besyv med.

Var på HIFI messe i Odense igår hvor Yamaha var stærkt repræsenteret og de fremviste selvfølgelig "vores" vidunder. De havde tilsluttet den specieldesignede sub til det ene anlæg - og jeg blev absolut ikke skuffet.

På trods af rummets størrelse kunne man tydeligt høre forskel med og uden subwooferen. Den skulle allerede være i handlen i DK - til kr. 1699.

Her er et link til den : http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?A=details&am p;kw=YAYSTFSW100B&is=REG&Q=&O=productlist&sk u=391466

mvh

Maxtor

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 23:47

Hej alle

Ja, så hoppede jeg på den - har købt 800'eren idag og førstehånds indtrykket bekræfter 100% det I skrevet tidligere - den imponerer virkelig og jeg har endda kun brugt AUTO setup funktionen...

Hvad får man mere i 1000'eren? Er det kun mere power eller er der også flere funktionaliteter? Den koster jo trods alt 3K mere...

Hilsen

Jan

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu