recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zappiti 4k Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zappiti 4k Player

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zappiti 4k Player
    Sendt: 26-Januar-2016 kl. 11:46
Hej gutter, jeg søger for tiden en ny afspiller til at erstatte min gamle Dune.
er 90% sikker på at det skal være en Zappiti Player 4k, men kan ikke finde så meget info om den, andet end deres eget site.

har kigget på Nvidias, men den siger mig ikke noget :)

Er der nogen har erfaring med den, så vil jeg rigtig gerne høre fra jer :)

Mange tak,
Rene


Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 17:24
Den skulle iflg. diverse fora lide af rigtig mange problemer bl. a. korrekt framerate 23.976 og diverse andre skavanker.

Dernæst er billedkvaliteten på realtek chips slet ikke i nærheden af din gamle Dune afspiller.

Skal du partout have en ny afspiller lige nu vil jeg anbefale Popcorn VTEN som også kan 4K og kører med sigma chip som har en overlegen billedkvalitet i forhold til realtek.
Men kan du vente et stykke tid så er Dune på vej med Dune HD Solo 4K, som skulle komme til februar og også udstyret med en Sigma chip for overlegen billedkvalitet  
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Den skulle iflg. diverse fora lide af rigtig mange problemer bl. a. korrekt framerate 23.976 og diverse andre skavanker.

Dernæst er billedkvaliteten på realtek chips slet ikke i nærheden af din gamle Dune afspiller.

Skal du partout have en ny afspiller lige nu vil jeg anbefale Popcorn VTEN som også kan 4K og kører med sigma chip som har en overlegen billedkvalitet i forhold til realtek.
Men kan du vente et stykke tid så er Dune på vej med Dune HD Solo 4K, som skulle komme til februar og også udstyret med en Sigma chip for overlegen billedkvalitet  

hmm. har lige bestilt en idag!
- når du siger billedekvalitet, den skal vel bare sende filen videre, der burde da ikke være kvalitet forskel. Ligesom at billede er det samme om man bruger en BD afspiller til 800.kr eller 10.000.kr

- forstår ikke det skulle være et problem med de frames.
- Troede bare at Dune var stoppet med at lave afspiller, synes især at Zappiti er intersandt pga. deres userinterface osv.

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 18:13
Hvis du ikke mener der er forskel på en BD spille til 800,-kr og en til 10.000,-kr, så bliver du vel også tilfreds med en Zappiti 4K
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 22:05
Må man høre, hvorfor du på forhånd havde fravalgt Nvidia Shield?
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 22:08
Jeg er selv gået fra en Dune HD Base 3D til Nvidia Shield TV. 
Grunden til dette var at jeg var død træt af Dune maskinens brugerflade. Ingen cover billeder osv medmindre man ville  arbejde videre med det. De blev heller ikke opdateret osv. 

Mht Nvidia Shield maskinen så er den sgu sej nok. Ungerne har en spillemaskine og jeg har min Film afspiller. Kan se på diverse forumer at nogen klager over at billedekvaliteten ikke er helt iorden.....det synes jeg nu ikke. Jeg har ihvertfald ingen problemer med Framerates eller lign.Men Nvidia har lovet en stor opdatering her slut Januar.....hvor de samtidig også lover billedeforbedringer. 

Jeg fik den ret billig hos Elgiganten....betalte 1299,- incl Fjernbetjening. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 23:07
Samme her, xalodogan. Jeg har også læst om mange problemer med maskinen. Alt sammen noget, jeg aldrig selv oplever. Mange gange mistænker jeg altså de fleste fejl for at være menneskelige fejl. Altså at folk bare forventer alt virker, uden de på nogen måder skal sætte sig ind i produktet. Sådan virker langt de fleste elektronikprodukter altså bare ikke :)
Det samme med det med at billedkvaliteten skulle være dårlig. Det er heller ikke noget jeg oplever. Tænker her, at mange kører med Kodi versionen fra Play Store. Det skal man jo ikke. Man er nødt til at køre med Jarvis.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvis du ikke mener der er forskel på en BD spille til 800,-kr og en til 10.000,-kr, så bliver du vel også tilfreds med en Zappiti 4K

Der er bestemt forskel på en blu ray afspiller til 800.kr og 10.000.kr. , byggekvalitet, loadtid osv...

men.
Sætter du Avatar i en afspiller til 800.kr og overfører signalet 1080p/24 via hdmi over til en fladskærm, eller evt. igennem en receiver for at få lyden bitstream der igennem, så er der ingen forskel på en afspiller til 800.kr og 10.000.kr  – afspillerens funktion er blot at læse disken og sende det videre, gør de lige godt!!

Men der hvor forskellen er hvis vi vil kører lyd analog ud af afspilleren, her skal den dekode DTS HD eller lign. og derefter bruge dac's til at konveterer til analog. OG de koster penge hvis det skal lyde godt!

Derudover så er der også forskel på hvor god en billedprocessor der er i de forskellige afspiller, men igen kører man "direct" altså bare sender signalet videre, så er de unødvendige... – Personligt fungere min medieafspiller som en signalkilde hvor jeg lader min forforstærker håndtere lyden og sender billedet op i tv'et.

så der er ingen grund til flabet kommentar, at "så er det vel godt nok til dig".
jeg spurgte pænt og folks erfaring med afspilleren.



Redigeret af rene49 - 27-Januar-2016 kl. 00:30
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Samme her, xalodogan. Jeg har også læst om mange problemer med maskinen. Alt sammen noget, jeg aldrig selv oplever. Mange gange mistænker jeg altså de fleste fejl for at være menneskelige fejl. Altså at folk bare forventer alt virker, uden de på nogen måder skal sætte sig ind i produktet. Sådan virker langt de fleste elektronikprodukter altså bare ikke :)
Det samme med det med at billedkvaliteten skulle være dårlig. Det er heller ikke noget jeg oplever. Tænker her, at mange kører med Kodi versionen fra Play Store. Det skal man jo ikke. Man er nødt til at køre med Jarvis.

så er det ofte, folk har ikke set prøvet tingene og hører noget som de straks blæser op :)
- valgte Nvidia fra, da det også er en spille konsol, er jeg ligeglad med skal bare bruge den som et mediecenter.  er rigitig glad for zapittis Media center, så derfor faldt valget på det. Har ikke den store erfaring med Kodi, men ud fra youtube videoer, så er det visuelt ikke særligt pænt i mine øjne. - men så ser vi forskelligt på tingene. userinterface betyder også meget for mig :) - vil med glæde fortælle om min oplevelse med zappiti player 4k når jeg får den :)


Redigeret af rene49 - 27-Januar-2016 kl. 00:24
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 02:11
Jeg bruger bestemt heller ikke min Shield som konsol. Kun medie afspiller. 

Jeg medgiver dig, at sandardskin til Kodi er grimt/kedeligt. Men der findes et utal af skins til det. 
Kiggede lige på den Zappiti og du kan sagtens finde et skin der minder om den til Kodi. Du kan også få nogle der er kønnere endnu :-)
For jeg synes da egentlig slet ikke interfacet er voldsomt flot til Zappiti. Det er kønnere end standardkontrakt til Kodi, men ikke meget i forhold til dem man rent faktisk kan få til Kodi. Men når du kommer fra Dune, så kan jeg godt se hvorfor du kan lide Zappiti.

Men med dine behov, så synes jeg godt nok det er spild af penge at fravælge Shield. Så vidt jeg kan se, så koster den Zappiti omkring 2 800kr? Det kan du få næsten 2 Shield for.
Nu var du jo selv inde på det.. Hvorfor give 10k for en blu-ray afspiller, når du kan få en for 800kr?
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 07:20
Jeg har givet 1900.kr i deres online store. Zappiti mini. Og der lanjeg sætte min 3.5" disk i som jeg har siddende i min gamle dune :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 16:03
Inden man fravælger kodi pga. user interface og udseendet heraf, bør man kigge nærmere på de forskellige skins. Personligt bruger jeg Quartz da jeg kan sætte den op lige nøjagtigt som jeg ønsker, og fravælge de ting jeg ikke bruger. Det gør det meget overskueligt.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu