recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zappiti player eller Dune HD Base 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zappiti player eller Dune HD Base 3D

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zappiti player eller Dune HD Base 3D
    Sendt: 06-Februar-2013 kl. 20:56

Hej, jeg har tidligere spurgt angående en medieafspiller, og valget faldt på en Dune. Har egentlig bare ventet på at de nye modeller skulle dukke op, så nu er det tid til at få købt en. Nu er jeg i tvivl om det skal være en Zappiti player eller en Dune HD Base 3D. Ved godt at det er samme hardware, men at Zappiti har lagt deres egen skin over på den ene afspiller. Som udgangspunkt vil jeg køre med Zappiti på Base 3D hvis jeg vælger den. Film bliver afspillet gennem en tilsluttet ekstern usb disk. Hvis jeg vælger HD Base 3D har jeg selv valget mellem Yadis, Zappiti eller en anden jukeboks. Med Zappiti playerèn er jeg bundet til deres jukeboks, men det er selvfølgelig ligemeget hvis det fungerer godt. De er vel rimelig ens hvis jeg ligger Zappiti over på HD Base 3D. Er der nogle som har en af de 2 som vil komme med lidt input om hvilken jeg bør vælge? Forresten, er der noget SD kort/Usb nøgle med afspillerne, eller skal det købes separat?

Hilsen Claus



Redigeret af elmicki - 06-Februar-2013 kl. 22:06
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 21:33
Jeg har en Zappiti og du kan også bruge Yadis, 10muse, zappiti osv, jeg købte min da det på daværende tidspunkt var deneneste forhandleren havde til pre order, jeg troede faktisk også at jukeboksen var installeret i playeren men det er den ikke, det hele skal ligesom på Dune laves på en pc, den kommer ikke med sd kort eller usb syick
Til top
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 21:57
Tak for svaret. Så er det altså lidt ligemeget hvilken jeg vælger. Altså ikke nogen stor fordel til den ene eller anden.. 
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 04:45
Der skuule være noget musik jukebox i den nye Zappiti medie center 2.8 som er på trapperne, det skulle også være Zappiti Player exclusive, men ellers kan jeg ikke se den store forskel på de 2 afspiller


Når du alligevel vil afspille fra en usb2 disk, hvorfor vælger du så ikke en tv-303D, den fylder en del mindre
Til top
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 12:47
Okay, hvis du havde frit valg mellem de 2, så ville du stadig vælge Zappitièn, ik? Hælder nok mest til den på grund af forhåbentlig fremtidige funktioner. Umiddelbart er der jo kun plusser ved af vælge Zappitièn. Afspilleren er faktisk til min far, og jeg havde valgt en tv-303D til dem, men de ville gerne have en af de andre da de syntes af den passede bedre ind i deres stue, altså udseendet. Det kan jeg godt følge dem lidt i. Da afspilleren er til min far, har jeg valgt en Usb hd da det er lettere for mig at tage den med hjem og ligge lidt film på engang imellem. Det er vel den letteste løsning når den skal være lidt mobil. Hvis du har en smartere løsning må du endelig fyre den af.. Er lydhør for ideer. Det skal bare være nemt for os begge. 
Skal selv have en af de 2 afspillere engang til erstatning for min Acer Revo 3610 med XBMC på grund af deres understøttelse for HD lyd( Selvom der vist er lidt problemer med nogle lydspor og titler) Det bliver så heldigvis i samarbejde med min Synology ds 212+, som jeg også afspiller fra nu.  

Redigeret af elmicki - 08-Februar-2013 kl. 12:51
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 01:39
Havde jeg haft valget ville jeg have pre ordered 303D de feature med intern hdd og det scraper halløj alligevel ikke er noget jeg kommer til at gøre brug af, jeg er mere til en lille diskret box end en kasse der er større end min bd afspiller

og ja der er problemer med DTS HD Master lyd på nogle film på dune hd max 3d, 303d og zappiti, men ifølge dune arbejder de på sagen
Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 09:49
Hvad består DTS HD Master lyd problemerne på?
 
Ved du om er interfacen på Dune og Zapptit den samme?
 
Skal have købte Dune eller Zappiti i løbet af ugen :p
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 14:56
DTS HD Master lydproblemet består i der er drop out i lyden på en del film, der arbejdes på problemet

User interfacet på de 2 afspiller er ikke ens
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 19:07

Hackerjac, du må meget gerne skrive når de har fået fixet dts hd master problemet,

Til top
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 21:17
Så fik jeg købt en Zappiti player tl min far. Nu kender jeg kun til XBMC og lidt den den smule jeg har leget med Zappitièn, men umiddelbart ser det ud til at virke rigtig godt når det først er sat op. Kender ikke til Dune`s interface. Jeg manglede dog en "Token licence kode" da biblioteket skulle eksporteres til Zappitièn. Den burde efter sigende stå på kassen, men der var ingen kode. Skrev til Medieafspiller.dk, og inden der var gået 10 minutter havde han sendt mig en kode. Jeg ville ikke være så nervøs angående lydproblemerne, da det jo ikke er alle film det er galt med. Mon ikke de får det løst med en firmwareopdatering. Claus
Til top
Sukkermand23 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2012
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkermand23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 23:34
Nu er der en Zappiti Player på vej til mig, glæder mig til at få min WDTV Live 2gen skiftet ud.
Til top
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 00:25
Tillykke med den. Den skal du nok blive glad for. Hvis den skulle scrape/finde et forkert cover eller film, så er det let at gøre det manuelt i Zappiti softwaren. Synes næsten det virker bedre end mit XBMC som jeg har brugt i et par år efterhånden. Vær opmærksom på at Zappitien eksport funktionen er bundet til 1 pc. Jeg fik det sat op på min pc derhjemme, men da jeg skulle sætte det op på min fars pc (det er ham som skal bruge det) kunne jeg ikke få det til at virke. Den der "Token licence" skulle først releases på min pc inden jeg kunne indtaste koden på hans pc. Hmm, det lyder lidt indviklet, men det giver nok mening når du roder med det. Synes det hele virker rigtig godt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu