|
Zappiti Player hakker - Løst |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
elmicki ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Esbjerg, Dk Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Maj-2013 kl. 09:40 |
Hej
Jeg har lidt problemer med mine forældres Zappiti Player. Filmene hakker helt vildt. Filmene ligger på en usb harddisk med strømforsyning tilsluttet Zappitièn. Når jeg har eksporteret til afspilleren fra Zappiti media center kan jeg sagtens se og afspille film, men de hakker helt vildt. Har prøvet forskellige indstillinger inde fra videoindstillinger, og troede egentlig at problemet var løst. Afprøvede 6-7 film uden at der var noget hakken. Det kørte fint. Ville så afprøve det igen efter at jeg havde genstartet afspilleren, men så var det pludselig galt igen… Hvis jeg afspiller direkte fra usb harddisken i Zappiti afspilleren er der ingen problemer (under kilder) Der er ingen hakkeri… Har prøvet nærmest alle indstilllinger under videoindstillinger, så i første omgang tror jeg ikke at der er der problemet ligger. Havde mistanke om at det kunne være en fejl på usb harddisken, men så ville den jo ikke kunne afspille perfekt direkte fra disken. Forresten, når jeg eksporterer fra Zappiti media center gør jeg det til et sd kort som sidder i afspilleren (4 gb kingston) Da det kørte fint med de 6-7 film jeg afprøvede kørte jeg med følgende indstillinger under video. Videoindstilling: 1080p 59,94 Aspekt ratio: Auto Auto framerate: slået fra Er der nogle som har en ide`om hvor problemet ligger, for jeg syntes jeg er lidt på bar bund efterhånden.. Har søgt på nettet, men de fleste problemer synes at være når folk prøver at streame fuld blu-ray over deres trådløse netværk... Venlig hilsen Claus Redigeret af elmicki - 01-Juni-2013 kl. 11:11 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er det for nogle film du afspiller. 1080p59,94 er ikke korrekt framerate for Blu-Ray film og heller ikke for DVD film fra vores regionskode. Faktisk er det kun US DVD-film der vil afspille korrekt med den framerate - alle andre vil hakke i afspilningen.
Har du prøvet med auto framerate i stedet? Jeg kan dog ikke se hvorfor direkte afspilning skulle virke, hvis det ikke virker via Zappiti-app'en. Det skulle være samme settings den bruger. Redigeret af Torben Rasmussen - 30-Maj-2013 kl. 11:13 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
elmicki ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Esbjerg, Dk Status: Offline Point: 20 |
Det er både 1080p, 720p samt almindelige dvd. Har prøvet 1080p 50 HZ i videoindstilling, og under framerate sat den til 24/50/60 Hz. Det er både danske og udenlandske film, men det burde den vel kunne finde ud af med de indstillinger. Afprøvede også en dansk dvd med samme resultat. Har også prøvet andre af indstillingerne, bla. 1080p 23,976 Hz og 1080p 24 Hz. Også Auto frame slået fra. Vel mene at det burde kunne afspille. Ja, det er underligt at den kan afspille direkte fra usb, samt at den pludselig hakker efter en genstart når den har afspillet et par film uden problemer. Er der mon en indstilling som skal justeres, for det virker mærkeligt at den ikke kan afspille fra usb via Zappiti brugerfladen.
|
|
![]() |
|
Så fik jeg vist fundet fejlen. Havde åbenbart rodet rundt med indstillingen da jeg skulle eksportere fra Zappiti media center. Stien blev ændret fra smb://192.168.0.11/STORAGE_3b740/Movies til Storage_name://STORAGE_3b740/Movies. Ved den første sti fik jeg vist lavet noget med noget netværksloop, og så skal det vel køre skidt. Ændrede dernæst til 1080p 50 Hz – 24/50/60 Hz. Satser på at det fortsætter med at virke. Det passer vist meget godt med at den kunne afspille direkte fra usb disken uden problemer.
Burde det ikke være okay at sætte Auto framerate det til 1080p 50 Hz - 24/50/60 Hz, frem for f.eks. 24/50? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
60 Hz rammer du jo kun med US materiale eller specielle filmklip. Det burde ikke gøre meget forskel hvis du kun har film fra EU.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Okay. Tak for hjælpen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |