recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - zappitit på dune hd...arghhh. hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

zappitit på dune hd...arghhh. hjælp!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 11:42
der er med andre ord flere måder at gøre det på. Hvad er nemmest. Og hvad giver det bedste resultat.....når man er 5 år ;-)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

okay - skal jeg lade sd kort være i dune. tage usb sticken . montere i computeren. Fortælle zappiti på pcen at export skal ske til usb. Når overførslen er sket, tager jeg usb sticken og stopper i dunen. Og klikker på filen?

kan se på netværket at dunen er der. men jeg kan ikke se memory kortet der er monteret. Men jeg kan godt se usb sticken der er monteret i dunen. Skal det være sådan?

Jeg har ikke selv prøvet at have et SD-kort i, men jeg plejer at eksportere direkte til USB-stick'en via netværket over i Dune'en. Jeg bruger dog Yadis, men pricippet burde være det samme. I Yadis kan man kun eksportere til en mappe på et drev og ikke til en sti, så jeg er nødt til at oprette USB-stick'en som et netværksdrev på min PC, som jeg så bare eksporterer til roden af.

har nu fundet ud af at sd kortet fungere som lager. det er nok også derfor jeg ikke kan se sd kortet på netværket. Men usb nøglen kan jeg godt se , når den er monteret i Dunen
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 12:06

ligger du det sammen med filmene. Eller opretter du en ny mappe?

kan cover art godt følge med , når det foregår på nasen? syntes at min nuværende nas er mega langsom ( netgear nas duo )

fordel med den måde du gør det på, er så at man ikke skal manuelt flytte usb sticken hver gang? men usb udgaven er hurtigere, når man scroller filmenene med cover art?
Jeg forsøgte at sætte en SSD i dune'n på et tidspunkt, der var ikke nogen særlig gevinst i forhold til prisen, men selvfølgelig var det hurtigere end ved at hente det fra NAS'en.

Jeg ligger det i en separat mappe på Nas'en, fordelen er at den stortset altid er tilgængelig og hvis jeg nu ville tilføje flere enheder på mit netværk, ville de kunne hente coverart fra samme database.
Men Torben's løsning kunne måske godt give mening.
Så er der så et andet spørgsmål hvor hurtigt er dit SD kort, for mange af de billige udgaver kan være ekstremt langsomme. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 12:25
Jeg valgte USB-stick'en fordi den var nem og fordi den kunne bruges til andre formål hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg har ikke problemer med hastighed ved brug med Yadis, men om Zappiti er det samme ved jeg ikke. På min Dune sidder USB'en synligt, så jeg skulle have noget der var low-profile og samme farve som kassen, så det ikke så grimt ud.

Jeg tror faktisk slet ikke, at min Dune har SD-slot (det er den lille 101'er), så for mig var det nok eneste måde at få lagerplads på den.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

ligger du det sammen med filmene. Eller opretter du en ny mappe?

kan cover art godt følge med , når det foregår på nasen? syntes at min nuværende nas er mega langsom ( netgear nas duo )

fordel med den måde du gør det på, er så at man ikke skal manuelt flytte usb sticken hver gang? men usb udgaven er hurtigere, når man scroller filmenene med cover art?

Jeg forsøgte at sætte en SSD i dune'n på et tidspunkt, der var ikke nogen særlig gevinst i forhold til prisen, men selvfølgelig var det hurtigere end ved at hente det fra NAS'en.

Jeg ligger det i en separat mappe på Nas'en, fordelen er at den stortset altid er tilgængelig og hvis jeg nu ville tilføje flere enheder på mit netværk, ville de kunne hente coverart fra samme database.
Men Torben's løsning kunne måske godt give mening.
Så er der så et andet spørgsmål hvor hurtigt er dit SD kort, for mange af de billige udgaver kan være ekstremt langsomme. 

sd card er et såkaldt high speed kort. 8gb til 200,-

man kunne så det billigere. Men jeg valgte det hurtigste ( viste ikke om jeg fik brug for det )

Altså igen :-) sd kort til intern lager på dunen. det er også som proceduren siger. Mont usb stick i dune. Zappiti på pc , skal have at vide at export skal igennem usb via dune. er det sådan jeg skal prøve det?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 13:23

man kunne så det billigere. Men jeg valgte det hurtigste ( viste ikke om jeg fik brug for det )

Altså igen :-) sd kort til intern lager på dunen. det er også som proceduren siger. Mont usb stick i dune. Zappiti på pc , skal have at vide at export skal igennem usb via dune. er det sådan jeg skal prøve det?
Udmærket! Ja forsøg dig med Torben's fremgangsmåde, den giver mening i forhold til hvad du vil.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Udmærket! Ja forsøg dig med Torben's fremgangsmåde, den giver mening i forhold til hvad du vil.

pt napper jeg den løsning jeg kan finde ud af
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 14:02
øhh - skal usb nøglen være helt tom?

og kan jeg slette den på PCen?

Redigeret af p.las - 06-November-2013 kl. 14:02
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 14:42

øhh - skal usb nøglen være helt tom?

og kan jeg slette den på PCen?

Formatér den til Fat32 via quick format, det er dét letteste.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 15:02
Quick format??
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 15:18
Du kan bare slette hvad der er på den. Jeg har ikke prøvet med andet end en tom stick, men hvis den i forvejen er FAT32 formatteret (hvilket den sandsynligvis er), så kan du også bare slette tingene fysisk fra den vha. den normale "markér og slet"-metode.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 15:31
mange tak for jeres hjælp. Håber at jeg bliver klogere på det her
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu