Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sukkerfar
Bruger
Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
|
Sendt: 11-April-2008 kl. 10:48 |
Jeg har lige haft en tekniker forbi, han sagde det var TV'et den måtte være gal med. Jeg kan ikke engang få de analoge kanaler frem mere bare ved at sætte antennekablet i væggen uden zaptorboks. Han testede med et andet TV, og der var ingen problemer Fik også lige afprøvet HD-kanalerne, puha sikke da et LÆKKERT billede. Det er da helt vildt
|
 |
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
|
Sendt: 11-April-2008 kl. 17:04 |
Sukkerfar, tag HDMI kablet ud af tv eller zaptor. Sluk TV på fronten af dette (hovedafbryderen), tænd det igen og kanalerne er tilbage. Er de ikke det, så lav en kanalsøgning inde i menuen.
Når du så sætter HDMI til igen - smutter de igen (men det ved du jo )
Panasonic er ved at undersøge årsagen.
Redigeret af HenrikH - 11-April-2008 kl. 17:05
|
mvh
Henrik
|
 |
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
|
Sendt: 11-April-2008 kl. 17:09 |
Donsilicone:
AV er på Zaptor-remoten = enter knappen
Aspect er på Zaptor-remoten = zaptor knappen
Man skal selvfølgelig lige huske at skifte til "TV-mode" vi knappen boks/tv på zaptor remote. Tænd/sluk knappen på remoten "kvitterer" ved at lyse rødt, når en knap nedtrykkes i tv-mode og grøn, når den er i zaptor-mode.
Og det virker bare perfekt med at bruge Zaptor remoten med Panasonic PX80.
Jeg brugte den automatiske indstilling af zaptor remoten og havde ingen problemer - den fandt selv de rigtige kode til TV. Fulgte bare vejledningen i Zaptor brugsanvisningen.
Redigeret af HenrikH - 11-April-2008 kl. 17:11
|
mvh
Henrik
|
 |
Sukkerfar
Bruger
Oprettet: 16-August-2007
Point: 135
|
Sendt: 11-April-2008 kl. 19:52 |
HenrikH skrev:
Donsilicone:
AV er på Zaptor-remoten = enter knappen
Aspect er på Zaptor-remoten = zaptor knappen
Man skal selvfølgelig lige huske at skifte til "TV-mode" vi knappen boks/tv på zaptor remote. Tænd/sluk knappen på remoten "kvitterer" ved at lyse rødt, når en knap nedtrykkes i tv-mode og grøn, når den er i zaptor-mode.
Og det virker bare perfekt med at bruge Zaptor remoten med Panasonic PX80.
Jeg brugte den automatiske indstilling af zaptor remoten og havde ingen problemer - den fandt selv de rigtige kode til TV. Fulgte bare vejledningen i Zaptor brugsanvisningen. |
Jeg har heldigvis også fået min zaptor-betjening til at virke. Man skulle jo ha' zaptorboksen slukket når man gjorde det  Når jeg tænder mit TV så er jeg dog nødt til at trykke "enter" på min Zaptor-betjening for at komme på HDMI, dette irretere mig lidt. Er der ik en måde hvorpå jeg ik' behøves det hver eneste gang?
|
 |
DonSilicone
Super bruger
Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
|
Sendt: 29-April-2008 kl. 16:19 |
HenrikH skrev:
Sukkerfar, tag HDMI kablet ud af tv eller zaptor. Sluk TV på fronten af dette (hovedafbryderen), tænd det igen og kanalerne er tilbage. Er de ikke det, så lav en kanalsøgning inde i menuen.
Når du så sætter HDMI til igen - smutter de igen (men det ved du jo )
Panasonic er ved at undersøge årsagen.
|
Er der noget nyt i denne sag?
|
 |
PowerJ
Junior bruger
Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 37
|
Sendt: 09-Maj-2008 kl. 15:00 |
Jeg har samme problem, men jeg har ikke nogen zaptor box, men min computer er sluttet til via HDMI, og PX80'en "smider" også de analoge kanaler væk (har TDC analog kabel), nu er DVB-T kanaler også væk, og den kan ikke finde dem Jeg kunne få de analoge kanaler frem igen ved at slukke for strøm kontakten og hive antennekabelet ud, sætte det i igen og tænde for strøm og søge, hmmm problemmet ligger i PX80'en
|
 |
PowerJ
Junior bruger
Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 37
|
Sendt: 09-Maj-2008 kl. 15:19 |
har prøvet at pille HDMI stikket ud og "nulstille" tv til fabrik indstillinger den kan stadig ikke finde DVB-T kanalerne :( Det kunne jeg, da jeg pakkede den ud for 3 dage siden  nogen forslag? Edit det er 3. gang at den smider de analoge kanaler væk grrr, den kan stadig ikke finde DVB-T kanalerne
Redigeret af PowerJ - 09-Maj-2008 kl. 16:17
|
 |
TheRocketeer
Ny bruger
Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 1
|
Sendt: 11-Maj-2008 kl. 17:15 |
Jeg har samme problem..har også Panasonic px80 og zaptor.. Men problemet opstod først på min 5 dag med zaptor.. Og efter at jeg har haft afbrudt strømmen til både zaptor og tv på samme tid og skiftet rundt på nogle hdmi stik..
Inden de forsvandt brugte jeg det hdmi stik som kom med zaptoren samt hdmi port 1..
Da jeg så have fået hængt tv'et oppå væggen, satte jeg et nyt bedre hdmi kabel mellem zaptor og tv, samt satte det i hdmi port 3..
Det virkede så fint indtil dagen efter hvor efter de analoge kanaler så forsvandt på tvet. Men i min dvd-hdd optager modtager den fint de analoge signaler..
Bruger følgende opsætning:
HDMI tilslutning
HDMI 2 -> DVD-HDD optager (inden de forsvandt brugte jeg HDMI 3) TV -> HDMI 3 -> Zaptor (inden de forsvandt brugte jeg HDMI 1 og medfølgende kabel)
Antenne tilslutning
Stik -> Zaptor -> DVD-HDD -> TV
Ved ikke om det er kabelet eller om det er porten der går ind og laver problemer i tv'et..
Men vil da lige prøve at skifte tilbage til den gamle opsætning, og så melde tilbage med svar..
Hilsen Thomas
|
 |
Runge
Junior bruger
Oprettet: 22-Januar-2008
Point: 22
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 23:59 |
Har idag modtaget en 37PX80'er og først her til aften fået sat den til, hvor jeg til min store ærgelse oplever præcis det samme som i andre :(
Jeg har også Zaptor.
@ HenrikH
Har du hørt mere fra Panasonic? Og kan Panasonic DK gøre noget hvis man som jeg har købt apparatet fra Pixmania?
...er godt nok skuffet, havde glædet mig til at modtage dette tv som en opgradering af mit "gamle" Toshiba WLT, men jeg skulle da vidst lige ha' læst lidt mere med herinde inden jeg bestilte...
Har faktisk et problem mere udover tab af kanalerne og det er at jeg ikke kan få lyd fra Zaptor'en?? Nogen der har en løsning der?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:07 |
Runge skrev:
Har du hørt mere fra Panasonic? Og kan Panasonic DK gøre noget hvis man som jeg har købt apparatet fra Pixmania?
|
Kun hvis du har EU garanti.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Runge
Junior bruger
Oprettet: 22-Januar-2008
Point: 22
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:15 |
Radiomanden skrev:
Runge skrev:
|
Kun hvis du har EU garanti.
|
Det går jeg da ud fra jeg har, altså Pixmania er jo franske og leverer normalt EU modeller indenfor de forskellige mærker?
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 03-Juni-2008 kl. 21:09 |
Stadig intet nyt fra Panasonic omkring dette problem? Jeg havde egentlig planer om, at købe er PX80 her midt i juni, når jeg har fået afleveret BA opgave, men jeg har da ikke lyst til at have et der ikke kan holde på de analoge kanaler, bare jeg tilslutter noget til HDMI. Jeg har kun analoge kanaler, og så planer om at tilslutte min Onkyo 905 til et HDMI stik, og derover køre DVD, Recorder, Xbox og HD DVD afspiller. Nu troede jeg lige jeg endelig skulle have en flad, og game GTA IV når jeg endelig fik min opgave afleveret.  Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |