|
Zaptor trådløs forbindelse |
Besvar |
Forfatter | ||||
Erling Nielsen
Junior bruger Oprettet: 10-Oktober-2004 Status: Offline Point: 22 |
Emne: Zaptor trådløs forbindelse Sendt: 06-Januar-2008 kl. 12:17 |
|||
|
||||
Mike S.
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 12:35 | |||
Køb en wireless bridge og smid et wireless accesspoint bagved dit kabelmodem.
F.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=87398 også skal du have et accesspoint - så alt i alt render det nok op i 1000 kr. men det er ikke noget Stofa kan hjælpe dig med/supportere etc. |
||||
Erling Nielsen
Junior bruger Oprettet: 10-Oktober-2004 Status: Offline Point: 22 |
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 14:01 | |||
Jeg har i forvejen en Linksys Broadband Router 2,4 ghz 54 mps m. 4 port switch og Wireless access point. Der er kablet/koblet 3 stationære pc'er og en bærbar pc kører trådløs. Kan den evt. bruges? En ting mere. Jeg har antenne forstærker tilkoblet, da vi har 5 fjernsyn i huset. Vil det stadigvæk fungere, uden at der skal trækkes nye kabler. Er godt klar over at de 4 fjernsyn, fortsat kun vil kunne modtage analog signal.
Redigeret af Erling Nielsen - 06-Januar-2008 kl. 14:49 |
||||
Mike S.
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 17:52 | |||
Det er klart bedst at Zaptor boksen får et rent signal - så hvis den bare for et signal direkte fra forstærkeren er det fint.
Hvis du allerede har et wifi accesspoint skal du bare finde en wifi bridge. |
||||
Noerrelund
Bruger Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 19-Januar-2008 kl. 12:10 | |||
Hej Mike, er det noget du har prøvet? Fordi jeg har idsg hjulpet en kammerat med at montere og indstille en Zaptor og har i den forbindelse snakket med Stofa support. De oplyser at Zaptor boksen modtager et signal gennem en tunnel og denne kan så ikke sendes videre gennem den router vi har tilsluttet Stofas modem. Pt. har vi gjort således at der er tilsluttet en switch til modemet og herfra er der ledning til Zaptor boksen samt til den trådløse router og det fungerer fint. Min kammerat vil dog gerne have det trådløst og jeg vil jo helst sætte det op, så der ikke skal et ekstra AP til. Jeg tænker at man måske kan slå alt sikkerhed fra i routeren og dermed sende tunnelen videre til Zaptor-boksen - samtidig skal de andre enheder på netværket modtage et almindeligt signal (IP-adresse). Jeg ved bare ikke om man kan gøre det? Måske kræver det at de andre PCer på netværket får fast IP til routeren? Jeg tror bare ikke det virker hvis Zaptor boksen får en anden IP-adresse end den som Stofa giver.. Har nogen erfaring heri? |
||||
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
||||
Mike S.
Sendt: 19-Januar-2008 kl. 15:18 | |||
For det skal virke skal din wireless router være 100% istand til at virke som en switch og ikke lave NAT/netværk/tildele ip adresser med mere. Nogle wireless routere kan hvis endda gøre det således at et givent stykke hardware MAC ikke får IP af den mens resten gør.
Det vigtigste er er nedenstående og sådan jeg ville lave det: Modem ---> Switch ---> Wifi AP ---> Kabel til evt. pc'ere der skal på via kabel. | +-------> Wifi til evt. PC'ere hvis router kan det. | +-------> Wifi til Wireless bridge Wirelessbridge--->Zaptor boks. Den ovenstående kræver man 100% ved hvad laver i WiFi AP'et og kan sætte det om til at sende IP'erne og trafikken til Zaptor ren igennem AP'et. ------------------------------------------------------------ --- Den anden og nok "nemmere" konfigurations mæssige løsningen er: Modem--->Switch--->Wifi AP til PC'ere med mere med NAT/DHCP | +----->Wifi AP til Zaptor med ren switch funktionalitet Wirelessbridge--->Zaptor boks. Men ovenstående kræver jo et AP mere. |
||||
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
||||
Noerrelund
Bruger Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 16:17 | |||
Ja og det er jeg lidt i tvivl om den Linksys WRT-150N kan.
Det må jeg se om den kan, det ville være nemt.
Det er sådan jeg håber at lave det, jeg er rimelig velbevandret i at konfigurere routere og håber at routeren kan klare denne opgave...
Det er også min "sikre" løsning, men vil gerne spare ham for det ekstra AP Tak for dine svar, jeg prøver ad og kan jo altid genskabe fabriksindstillinger og/eller gemme de indstillinger routeren har nu |
||||
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |