recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zbox id83 i hænde, desktop som nas pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zbox id83 i hænde, desktop som nas pt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zbox id83 i hænde, desktop som nas pt?
    Sendt: 19-Maj-2013 kl. 12:45
Så fik jeg bestilt en Zbox id83 efter længe venten for "på lager". Der skal her på installeres win 7 med xbmc.
Grundet problemer i fortiden med Synology og manglende penge på pungen,
har jeg ikke anden løsningen end, bruge min desktop pc nuværende.

Jeg tænker, at jeg kunne bruge en virtuel interface på min desktop, hvor på jeg kan installere Freenas. Jeg ønsker at kunne tilgå denne via en hjemmeside, hvilket burde være muligt, så vidt jeg har kunne læse mig til. Jeg ønsker at kunne hente filer på nettet (arbejde, billeder etc.) fra min stue, og smide dem hen på min desktop som står på loftet. 
Det er ikke en optimal løsning bl.a. grundet den høje strømforsyning fra desktop, men burde fungere pt.

Er der bedre alternativer?

Redigeret af mjmusicianmj - 26-Maj-2013 kl. 11:46
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 11:47
Bump
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:46
Er der virkelig ingen som kan fortælle mig om det kan lade sig gøre ???
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:

Er der virkelig ingen som kan fortælle mig om det kan lade sig gøre ???

Det var blot ikke det du spurgte om. Du spurgte om der var bedre alternativer. Det er der givetvis, uden at jeg kan påpege noget konkret.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 12:23
Hvorfor køre en virtual nas? Del bare dine drev og lad xbmc tilgå dem direkte.
Der er ingen ide i at køre nas software viruelt på din desktop pc.
Til top
MichaelJDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2011
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 12:45
Del mappen i Windows og tilgå den fra XBMC. Klart det simpleste og fungerer fint. Hvis du vil køre Freenas så burde det sagtens kunne lade sig gøre at køre den virtuelt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 15:33
Så undskylder jeg Flemming, det skulle jeg have gjort mere klart.

Jeg vil prøve at dele mine drev, når jeg lige har mulighed for det og tage den derfra.
Tak for respons.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu