recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zepto Helios hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zepto Helios hjælp.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanksta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zepto Helios hjælp.
    Sendt: 30-April-2012 kl. 17:15
Fra februar md. kunne jeg ikke se DR eller DR2, der er ingen lyd, der er sort skærm, men undertekster bliver vist. Jeg troede problemet lå hos comx eller at jeg bare skulle scanne mine kanaler igen. Men det er desværre ikke tilfældet og i følge comx så skal jeg opdatere et eller andet på min skærm. Er dette korrekt og hvad skal opdateres?

Min skærm er en zepto helios.

Vil meget gerne have det til at fungere inden EM ellers skal jeg ud og investere i en ny skærm, håber der er en som kan hjælpe. 
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:21
Hej , jeg modtager selv via COMX.....
Har du en box og modtager det som IP , eller via deres fiber net?
DR1 sendes ud som MPEG4 , via fiber net , understøtter dit tv det ? Kan du se DRHD?....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Fra februar md. kunne jeg ikke se DR eller DR2, der er ingen lyd, der er sort skærm, men undertekster bliver vist. Jeg troede problemet lå hos comx eller at jeg bare skulle scanne mine kanaler igen. Men det er desværre ikke tilfældet og i følge comx så skal jeg opdatere et eller andet på min skærm. Er dette korrekt og hvad skal opdateres?


Hvor mange af disse kanaler kan du se?
http://comx.dk/UserFiles/PDF/Andre/Kabel-tv%20frekvensoversigt%2001-2012%281%29_web.pdf

DR1 skiftede kodning fra Mpeg2 til Mpeg4 11. januar 2012, hvornår oplevede du at dit billede forsvandt.
Hvad er det Comx mener du skal have opdateret - de har næppe svaret "du skal have opdateret et eller andet"?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanksta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:32
Nej jeg har ikke nogen box. Det er via antenne, og når jeg søger efter kanaler, så finder den 2xDR og 2xDR2, så det er både digitalt og analog jeg ikke kan se. Jeg har aldrig kunne se DR HD, men har altid kunne se DR og DR2.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:36
Det er da underligt , du skal da kunne se dem analogt...........
Jeg tror ikke at dit tv understøtter MPEG4 , du kan evt købe en ekstern modtager DVBT-MPEG4 , ca 500kr , og et HDMI kabel , så burde du kunne se alle kanaler. Kræver selvfølgelig at det er et HDMI stik på dit tv.......
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanksta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 18:08
Har både HDMI kabel og stik. Tror bare jeg skal sælge den skærm og købe mig noget nyt :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Det er via antenne,


Var det ikke kabeltv du har?

Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

og når jeg søger efter kanaler, så finder den 2xDR og 2xDR2, så det er både digitalt og analog jeg ikke kan se. Jeg har aldrig kunne se DR HD, men har altid kunne se DR og DR2.


Kan du overhovedet se nogle kanaler?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanksta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Fra februar md. kunne jeg ikke se DR eller DR2, der er ingen lyd, der er sort skærm, men undertekster bliver vist. Jeg troede problemet lå hos comx eller at jeg bare skulle scanne mine kanaler igen. Men det er desværre ikke tilfældet og i følge comx så skal jeg opdatere et eller andet på min skærm. Er dette korrekt og hvad skal opdateres?


Hvor mange af disse kanaler kan du se?
http://comx.dk/UserFiles/PDF/Andre/Kabel-tv%20frekvensoversigt%2001-2012%281%29_web.pdf

DR1 skiftede kodning fra Mpeg2 til Mpeg4 11. januar 2012, hvornår oplevede du at dit billede forsvandt.
Hvad er det Comx mener du skal have opdateret - de har næppe svaret "du skal have opdateret et eller andet"?

Klaus

Umiddelbart er det kun DR kanalerne jeg ikke kan se. TV2 er også MPEG4, og den kanal kan jeg godt se. Det var starten af året at jeg mistede "signalet" til DR kanalerne, men lyder det ikke underligt at jeg kan se underteksterne til en film, men der er ingen lyd eller billede?

Comx sagde, at deres analog og digitale signal fungerede fint derfor burde mit også virke, men det er desværre ikke tilfældet.

Haha. Ja det er korrekt, han sagde ikke "et eller andet". Det er bare mig der er i tvivl, om han sagde firmware eller noget andet, vil jo ikke virke dum ;-)
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Har både HDMI kabel og stik. Tror bare jeg skal sælge den skærm og købe mig noget nyt :-)
God ide Smile....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
wanksta Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wanksta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

Det er via antenne,


Var det ikke kabeltv du har?

Oprindeligt skrevet af wanksta wanksta skrev:

og når jeg søger efter kanaler, så finder den 2xDR og 2xDR2, så det er både digitalt og analog jeg ikke kan se. Jeg har aldrig kunne se DR HD, men har altid kunne se DR og DR2.


Kan du overhovedet se nogle kanaler?

Klaus

Det er også kabel tv, ved ikke hvorfor jeg skriver antenne. Og kan jeg se alle andre kanaler end DR kanalerne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu