recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zitech MCE2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZitech MCE2005

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hedemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2004
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Zitech MCE2005
    Sendt: 08-December-2004 kl. 19:21
Hej,

er der nogen her der har prøvet, eller måske ligefrem ejer en af de 2 Media Center maskiner, som Zitech sælger.

Synes selv den ser lækker ud og det virker som det godt kunne være sådan jeg skal have, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogen erfaringer, med disse maskiner. Eller eventuelt har hørt et eller andet (både godt og dårligt)
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2004 kl. 19:36

Hej Hedemann

Er også selv meget varm på disse 2 maskiner. Men umiddelbart synes jeg det er dyrt ift. det hardware der er i dem. Men man betaler jo også for at være først ude med det nye.

Det eneste negative jeg har bemærket er at MCE ikke virker så stabil jnf. andre indlæg

MVH Auri

Til top
hedemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2004
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2004 kl. 23:10
Det er selvfølge piv ærgeligt, hvis man maskinen går ned for et godt ord, og selvfølgelig lige imens man optager et eller andet vigtigt.

Men kan ustabiliteten ikke komme af man måske ikke bruger dele, der ikke er certificeret til MCE2005?

Så vidt jeg ved er MCE2005 mere eller mindre bare en Win XP Pro, med et ekstra program lagt ovenpå. På min alm. PC bruger jeg XP, og den kører upåklageligt og det er meget sjældent jeg oplever ustabilitet.
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 08:43
Er der nogen som ved hvor lang tid den er om at starte op? Eller er det meningen at man skal have den kørende hele tide (jeg er godt klar over at den skal være kørende hvis man har timet noget)...
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 10:44
Tanken er at du har den i standby når du ikke bruger den. Den kan sagtens selv "vågne" fra standby når den er timet til optagelse...
Til top
Ray33 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Tanken er at du har den i standby når du ikke bruger den. Den kan sagtens selv "vågne" fra standby når den er timet til optagelse...

Korrekt!

Den kan faktisk ovenikøbet være i Dvale/Hibernate tilstand - og så alligevel vågne op og optage det som du har timet.

Ray!

Til top
hedemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2004
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 11:21

Er der nogen der ved hvad den gemmer omme på bagsiden. Her tænker jeg på udgange, både audio og video.

Personligt kunne jeg bl.a. godt tænke mig en digital coax udgang, som passer ind i mit fjernsyn.

Til top
sundsdal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 11:24

Jeg har nu kørt med MCE2005 i ca 2 uger, og det kører OK.

Jeg syntes at man skulle gøre sig selv den tjeneste selv at bygge sin HTPC. Du kan få nogle kabinetter som er meget federe end de der som Zitech har bygget. Jeg syntes personligt at de ligner nogle billige Bilka Konfirmations-Anlæg.

Jeg har bygget min egen MCE maskine.

Pentuim Celeron 2.8
asus motherboard
512mb ram
Leadtek gfx (128mb  agpx8)
Haugpauge pvr-150mce
Lite-On dvd-brænder

Og så mangler jeg mit d.vine kabinet, som jeg snart bestiller.
Og så lige en Microsoft MCE Remote Control, som IKKE er til at få fat i her i DK. Zitech havde nogle på et tidspunkt, men forhandler dem ikke mere løst.

Alt i alt løber det op på 6735kr. Og for det  beløb får du en federe og størrer HTPC.

 

Just my 5cent :)

Til top
hedemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2004
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 11:32

Det er helt klart også noget jeg har overvejet.

Men jeg har ikke den store erfaring med at samle computere fra bunden af .

Min hardware erfaring består mere eller mindre af at kunne sætte en ram-klods eller et netkort ind i maskinen og så lukke den igen.

Men det kunne da godt være man skulle springe ud i det, man får jeg en del mere for pengene. Dog vil jeg ikke undvære MCE fjernbetjeningen, uden den giver det ligesom ikke mening.

Jeg har også hørt Media Center Extenders, er der nogen der kender noget til disse. Er det mere eller mindre "bare" en remote desktop til selve MCE maskinen?



Redigeret af hedemann
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af sundsdal sundsdal skrev:

Jeg har nu kørt med MCE2005 i ca 2 uger, og det kører OK.

Jeg syntes at man skulle gøre sig selv den tjeneste selv at bygge sin HTPC. Du kan få nogle kabinetter som er meget federe end de der som Zitech har bygget. Jeg syntes personligt at de ligner nogle billige Bilka Konfirmations-Anlæg.

Jeg har bygget min egen MCE maskine.

Pentuim Celeron 2.8
asus motherboard
512mb ram
Leadtek gfx (128mb  agpx8)
Haugpauge pvr-150mce
Lite-On dvd-brænder

Og så mangler jeg mit d.vine kabinet, som jeg snart bestiller.
Og så lige en Microsoft MCE Remote Control, som IKKE er til at få fat i her i DK. Zitech havde nogle på et tidspunkt, men forhandler dem ikke mere løst.

Alt i alt løber det op på 6735kr. Og for det  beløb får du en federe og størrer HTPC.

 

Just my 5cent :)

Det lyder ret imponerende - har du samme fordele som Zitech maskinen mht at kunne starte op fra dvale og optage en timed recording?

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af sundsdal sundsdal skrev:

Og så mangler jeg mit d.vine kabinet, som jeg snart bestiller.
Og så lige en Microsoft MCE Remote Control, som IKKE er til at få fat i her i DK. Zitech havde nogle på et tidspunkt, men forhandler dem ikke mere løst.

Hvilket d.vine kabinet har du tænkt dig at købe?

Til top
Thomas M Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 13:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu