recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - zone 2 / A-B med digital source
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketzone 2 / A-B med digital source

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1671
Direkte link til dette indlæg Emne: zone 2 / A-B med digital source
    Sendt: 23-November-2009 kl. 09:06
Problemet er vel at det kræver en ekstra dab i forstærkeren.
Det nemmeste er vel at købe en god højttaler-splitter. Så fungerer det vel ligesom A-B. Bare lidt træls at en forstærker til 6000 eller mere ikke kan klare det selv...
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 12:10
Tja, jeg kan godt leve med at de spiller samme kilde, men gør de så det når jeg vil høre nyheder fra tv i køkkenet? Der er nok en setting der kan spile det samme i alle, men det bliver ikke så brugervenligt som A-B ellerrigtig zone2.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:26
De overskydende surr back kanaler udsender jo den samme kilde som resten af 5.1 setuppet. Så det kan nok heller ikke bruges.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 08:34
Det er bare irriterende at de har erstattet det gamle A-B med zone2 hvis de ikke engang kan gøre det ordentlig.
Jeg skal kun bruge 5.1 i stuen, så ved ikke om der er en måde at bruge de sidste to kanaler i køkkenet? Problemet er bare at det skal være let at gå til på fronten af forstærkeren.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 17:00
Ja det er et underligt sted at spare. Men så må vi håbe der kommer nogen på banen med billigere recievere der har muligheden. Det er jo som regel kun til at konstatere hvis man sidder med manualen i hånden.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 16:54
jo takSmile men det er jo også en anden pris. Fatter ikke en så basal ting skal begrænses til analog input i alm forstærkere.
Der må være billigere modeller der kan det også? Eller en workaround der tillader det.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 16:48
Pioneerr SC-LX71 har muligheden for digital input via optisk til Zone 3. Der er nemlig både Zone 2 og 3 på den.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 16:38
Er jeg den eneste der er skuffet og træt af at onkyo og andre mærker ikke kan lave zone 2 med digital source? Hvor svært kan det være? Og hvad er egentlig forklaring på at 90% af alle modeller har den store begrænsning, der gør funktionen helt ubruelig i disse digitale tider.

Ved godt de nok kan i de dyre modeller, men i min gamle Yamaha rxv640 er der A-B og der kan B spille alt.

Kan I anbefale modeller der har rigtig zone 2?

Hvad er alternativet? Jeg kan i pricippet godt leve med alm A-B tilslutning som min gamle yamaha, da den bare spiller alt. Men kan onkyoerne det? Eller er det enten zone 2 eller A-B?

Hvilke modeller bruger A-B frem for zone 2? Og det skal jo være med en dedikeret knap på fronten så det er let at bruge. Ikke meget værd hvis det kræver flere klik. Konen skal jo bruge det også Wink

Håber I kan hjælpe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu