|
Zone 2 Analog hjælp |
Besvar |
Forfatter | |
Bungoo
Bruger Oprettet: 02-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 81 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:39 |
Hey.
Håber der en der kan hjælpe, er kørt helt fast . Min forstærker Yamaha Rx-a1030 har jeg stående i stuen hvor den kører zone 1. Jeg har et Samsung 40" 5 serie i køkken samt et par indbygnings højtaler som er sat til zone 2 og kan nemt få lyd ud af dem når jeg kører spotify. Men mit problem er at få tv lyd ud af de indbygnings højtaler, da mit fjernsyn kun har optisk ud og min forstærker kun har analog ind på zone 2, hvad gør jeg så ? jeg har prøvet med en D/a converter fra optisk tv til input converter og output analog til forstærker (er i tvivl om jeg skulle have haft Analog til digital) eller om det heller ikke vil hjælpe mig videre. ps har prøvet med høretelfon udgangen på tvet og der gik lyden igennem, men når stikket er sat i så kan den ikke spille lyd ud af tvet og kan ikke slå det til. Men kun lyd igennem loft højtaler, fjernsynet er hængt op med slim beslag så vil heller ikke pille det ned hvergang jeg skal trække stik ud og i. Håber der sidder en der kan besvare mit spørgsmål. Spørg lige hvis jeg har glemt og skrive noget omkring det her |
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en DAC og ikke en ADC du skal bruge, så det er ikke der fejlen ligger.
Kommer der lys ud af dit tv og ind i din DAC? Sender dit tv lyd ud i et format din DAC kan lave til Analog lyd? Hvad er det for et tv og hvad er det for en DAC?
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
Bungoo
Funktioner
Tak(0)
|
Der kommer lys ud af tvet og fint igennem optisk hele vejen og ind i dac.
Dac er en KONIG Electronic og tv hedder UE-40J5515XXE |
|
Bungoo
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/tv/full-hd/UE40J5515AKXXE
aner ikke lige hvad jeg skal kigge efter her for at se om den kan spille sammen med den dac |
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din 1030 ikke kan digital på zone 2 ( er du sikker på det?) så bliver det:
TV > Optisk (toslink) > D/A Converter > 1030. De fleste D/A convertere kan ikke dekode dolby og dts så du skal huske at stille dit TV til stereo ud.
|
|
Bungoo
Funktioner
Tak(0)
|
ved mit tv står til dts eller dolby, så det måske en fejl. jeg ved ikke med 100% sikkerhed at den ikke er digital på zone 2 men antog faktisk bare da jeg kunne afspille tv køkken på zone1 i stuen men kunne ikke spille tv køkken zone2
|
|
Bungoo
Funktioner
Tak(0)
|
Kan sætte den på PCM lydformat hvad det så end betyder. Er virkelig på udebane her kan jeg se :P
|
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv det. Så skulle D/A converteren gerne virke og så burde du kunne få lyd igennem hvis du sætter D/A converteren til samme indgang på 1030, som da du prøvede med TV-hovedtelefon-udgangen.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Zone B output -> HDMI. Mon ikke der kan hives digital lyd ud så.
http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-a1030_g/?mode=model |
|
Bungoo
Funktioner
Tak(0)
|
Nu spiller det bare perfekt. Så simpel men har bare ikke kunne regne den ud. takker og bukker for hjælpen. det har reddet min lørdag :D:D
|
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |