Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lofferen
Super bruger
Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
|
Emne: Zoom problemer på TV3 + HD Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:02 |
Hej alle
Har i andre også ovennænvte problemer. Jeg har lige slået over på en serie på tv3 + HD, når jeg bruger luppen og vælger bred format så fylder det ikke hele skærmen, men måske er det fordi programmet ikke sendes i 16-9 eller.??
Iøvrigt har jeg sort skærm på Eurosport 2 HD, jeg har fuldpakken og Silver HD der er også sort skærm, jeg har HD pakken. Mystisk. Ringede til Yousee, før jeg ringede prøvede jeg at genindlæse programmerne under netværksnr. 150. Intet hjalå, nå men hun sagde hun ville sende en opdatering til min boks
Hvad siger i andre kan i tage de nye HD kanaler..??
God sne aften
Lofferen
|
 |
alias
Bruger
Oprettet: 17-November-2006
Point: 157
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:23 |
Lofferen skrev:
Hej alle
Har i andre også ovennænvte problemer. Jeg har lige slået over på en serie på tv3 + HD, når jeg bruger luppen og vælger bred format så fylder det ikke hele skærmen, men måske er det fordi programmet ikke sendes i 16-9 eller.??
Iøvrigt har jeg sort skærm på Eurosport 2 HD, jeg har fuldpakken og Silver HD der er også sort skærm, jeg har HD pakken. Mystisk. Ringede til Yousee, før jeg ringede prøvede jeg at genindlæse programmerne under netværksnr. 150. Intet hjalå, nå men hun sagde hun ville sende en opdatering til min boks
Hvad siger i andre kan i tage de nye HD kanaler..??
God sne aften
Lofferen |
Har samme problem med zoom på tv3 + hd. De andre kanaler kan jeg sagtens se.
|
 |
karkov
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 469
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:30 |
mht til zoom er det nok fordi programmet er i 4:3 sendt som 16:9 med sorte blæjker på siderne, fra viasats side. Så hvis i unaturligt vil havde billede strukket ud skal i nok bruge aspect funktion fra jeres tv.
eu2HD,SliverHD og tv1000HD som ligger på 458 Mhz har ikke været på plads til tiden fra yousees side, her i roskilde er de først kommet op her til aften.
Redigeret af karkov - 02-Februar-2010 kl. 19:32
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:45 |
Boksen kan ikke zoome på en HD-kanal. Hvis I ikke kan li' den manglende zoom, må i bruge TV3+ på plads 9.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
Lofferen
Super bruger
Oprettet: 07-December-2007
Point: 452
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 09:20 |
Yes jeg fik hul igennem til Silver HD og Eurosport HD senere på aften.
Opdagede senere da jeg slog over på TV3 + HD at det fyldte hele skærmen, der sendte de nok i 16/9. Ellers må jeg jo bare bruge aspect knappen fra TV..*S*
Lofferen
|
 |
jens0804
Super bruger
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 12:00 |
Men hvor er de da meningsløst med en HD kanal der sender gamle opscallerede serier.
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
allando
Super bruger
Oprettet: 27-Marts-2006
Point: 380
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 12:09 |
jens0804 skrev:
Men hvor er de da meningsløst med en HD kanal der sender gamle opscallerede serier. |
Der er stort set ingen forskel på 3+ og 3+HD 
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 12:40 |
allando skrev:
Der er stort set ingen forskel på 3+ og 3+HD |
Slet ikke? Bitraten burde være noget højere på 3+HD sammenlignet med 3+, og det burde opskaleret SD materiale også have gavn af. Jeg har kun YouSee grundpakke, så jeg kan ikke vurdere det selv, men folk har rapporteret en tilsvarende erfaring når Kanal 5 HD sender opskaleret materiale. At 4:3 materiale bliver pillerboxet på broadcast niveau kan man ikke gøre noget ved. HDTV er 16:9 per definition, og så er man nødt til at pillerboxe (sorte eller grå bjælker i siderne). Det er i øvrigt en rigtigt dårlig vane at strække 4:3 materiale, da det ødelægge billedet. For en kanal der sender mange TV serier, specielt genudsendelser af gamle serier, vil der være en del 4:3 materiale. Det kan ikke undgås..
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8660
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 13:05 |
Hvis du mener indholdsmæssigt er det jo meningen at de skal sende det samme - ganske som Kanal 5, Eurosport og Eurosport 2 gør.
Du kan så nøjes med at have én version af kanalen liggende og så nyde HD når det er HD.
Der er jo ingen grund til at de skulle genudsende samme serier på endnu en kanal på endnu et tidspunkt af døgnet 
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 13:25 |
lunddal skrev:
Hvis du mener indholdsmæssigt er det jo meningen at de skal sende det samme - ganske som Kanal 5, Eurosport og Eurosport 2 gør.
Du kan så nøjes med at have én version af kanalen liggende og så nyde HD når det er HD.
Der er jo ingen grund til at de skulle genudsende samme serier på endnu en kanal på endnu et tidspunkt af døgnet  |
Det havde måske været mere logisk (som i "bedre for kunderne") hvis 3+HD sendte HD udgaver af de ting som blev sendt på TV3 eller 3+ ligesom DR HD spejler både DR1 og DR2. Hvis Viasat vil betale kan de sagtens genudsende Prison Break i HD. Det er vel snart små 10 år siden at HDTV over ATSC begyndte på de amerikanske networks, herunder Fox.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
karkov
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Point: 469
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 16:28 |
tv3+HD er primært startet for at gælde os sportsfans fx. NFL (hvor sæsonen er slut på nær Superbowl), fodbold, sas liga og uefa CL. tror det er begrænset hvor mange film de vil sende i HD
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8660
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 16:51 |
JesperLund skrev:
Det havde måske været mere logisk (som i "bedre for kunderne") hvis 3+HD sendte HD udgaver af de ting som blev sendt på TV3 eller 3+ ligesom DR HD spejler både DR1 og DR2. |
Det optimale ville være at der også var en 3HD, men en blandingskanal synes jeg ikke om.
|
 |