recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zuppes stue/Atmos i kælderen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zuppes stue/Atmos i kælderen.

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 22:51
Mr. Laursen.
Væggene er af gips, så der er bare lavet et mellemrum mellem den gamle væg og så den nye hvor der er lagt rør.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 19:35
Jeg har været igennem 5 hårde dage sammen med 4, 20 liters spande og 11 m3 beton og sten (ca 700 spande). Så nu er rummet tømt, klar til at blive rettet af, isolering og gulvvarme slanger skal lægges som næste fase.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 19:38
Er der nogle der har støbt gulv på trinlydsplader fra rockwool, eller andre fabrikanter, som der kan fortælle om det er noget der virker?
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 19:54
hej jeg som håndværker så skal du bruge de rigtig byggemateriale til opgaven som 

 http://www.rockwool.dk/produkter/u/9170/terraen--og-krybekaelderdaek/terraendaek-nybyggeri-og-renovering/generelt-om-terraendaek

eller http://www.sundolitt.dk/sundolitt/produkter/gulv/standard-gulvplader

og du skal jo tænke på det er jo en vigtig del huset bygningskonstruktions. så lad være med at spar der. man hænger jo på mange år efter den dag man vil sælge 

med venlig hilsen en tømrer


Redigeret af michael79 - 27-April-2014 kl. 19:57
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 20:32
Min tanke var at bruge alm gulv isolering (jackson super eps) som nederste lag og så de trinlydsplader (50mm) som andet lag i forbandt. For at få lydisoleret gulvet fra resten af huset. Mit spørgsmål var nok lidt utydligt, men kan man lægge de trinlydsplader direkte ovenpå flamingoen og så støbe gulvet. Har kigget på rockwools hjemmeside men kan ikke lige finde ud af om man må gøre det sådan, eller der skal være et betondæk imellem, og så et let gulv som afslutning. Altså sand, isolering, beton, trinlydsplade, gulvgips, tæppe.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 20:44
Men ringer bare til rockwool og hører, de kan give et endeligt svar om det er go eller no-go..
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Min tanke var at bruge alm gulv isolering (jackson super eps) som nederste lag og så de trinlydsplader (50mm) som andet lag i forbandt. For at få lydisoleret gulvet fra resten af huset. Mit spørgsmål var nok lidt utydligt, men kan man lægge de trinlydsplader direkte ovenpå flamingoen og så støbe gulvet. Har kigget på rockwools hjemmeside men kan ikke lige finde ud af om man må gøre det sådan, eller der skal være et betondæk imellem, og så et let gulv som afslutning. Altså sand, isolering, beton, trinlydsplade, gulvgips, tæppe.

det med trinlyd er beregnet til oven på beton dæk vis man ligge en spånplade på eller trægulve. for du skal bruge det der har bære / eller stærk nok. til dit under gulve.
vis der inden i mellem er godt fugte i jorden  som denne http://www.sundolitt.dk/sundolitt/produkter/sundolitt-standard/s60/sundolitt-s60 eller noget til svare som det (jackson super eps)


Redigeret af michael79 - 27-April-2014 kl. 21:10
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 20:57
eller bruge rockulds Terrænbattes. for jeg ser ingen grund til du bruger det med lyd dæmp under det beton gulv. det få du ikke noget ud af

Redigeret af michael79 - 27-April-2014 kl. 21:12
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 21:20
Grunden til at jeg vil bruge de trinlydsplader, er at jeg har soveværelse og værelse lige oven over bioen. Inden jeg bankede gulvet op kunne jeg mærke det i gulvet ovenpå, når der blev spillet lidt højt.
Så hele planen er at få afkoblet rummet fra resten af huset.
http://www.rockwool.dk/produkter/u/9231/etageadskillelse/etageadskillelser-af-letbeton-letklinkerbeton-beton
en af de sidste står der at man kan støbe 80mm beton. så mit spærgsmål er bare om sundolitten kan gå for at være betondæk?
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 21:27
Hvis man går ind på en af de pdf der er på denne side kan man se at (b) EPS har ingen væsentlige lydabsorptionsegenskaber http://www.jackon.dk/eway/default.aspx?pid=272&trg=MainPage_5837&MainPage_5837=5905:17812::0:6220:1:::0:0
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 21:34
en ting du kan gøre er at have en 20 mm flamingo hele vej rundt ved vægen så lyden ikke flytte fra gulvet over i vægen. 

før var det gammel gulv vel også bare oven på jorden og fuld kontakt med væg. det skal helst holds adskilt fra hinanden. det med at bruge flamingo som beton det due ikke. vis har noget tungt på en lille område så blive der huller i det. skal noget fast oven på.  som lede vægten ud på større område. lyd og vibration er lidt svært at komme af med det kan flytte sig rundt i sær i hård byggernings del. når det hænger sammen. der skal noget i mellem del. 
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 21:43
Der bliver jo afsluttet med beton. Så kan ikke lige se hvordan der skal blive huller. Men jeg må lige læse lidt mere op på det, hvordan styrken er på begge produkter. Og så kontakt rockwool. For hvis det er noget rigtig skidt jeg har tænkt på, laver jeg det selvfølgelig ikke. Så bliver det bare alm opbygning af betongulv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu