recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1½ værelses BIO! Nu uden ONKYO, med Pioneer LX81
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1½ værelses BIO! Nu uden ONKYO, med Pioneer LX81

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Emne: 1½ værelses BIO! Nu uden ONKYO, med Pioneer LX81
    Sendt: 06-Februar-2011 kl. 15:21
Hej Recordere!

Jeg har efterhånden været på siden et godt stykke tid med en blandet omgang udstyr, på trods af jeg kun er 19 år, synes jeg at have fået mig god erfaring med hifi. :-)

Nu har jeg dog endeligt fået købt mig et "rigtigt" anlæg og fladskærm! :-)

Udstyr består af:

TV
LG 50PK950N

Surround reciever
Onkyo TX-NR808 
Pioneer SC-LX81

Front højtaler
XTZ 99.36 
Weight: 28,0 kg/pc

Center højtaler
XTZ 99.25
Weight: 10,0 kg/pc

Bag højtaler
XTZ 93.22
Weight: 11,7 kg/pc 

Subwoofer
XTZ 99 W10.16
10" långslagit element
300W förstärkare
Weight: 27,0 kg/pc 

Kabler
Supra Classic 2.5 til alle højtalere
Vincent subwoofer kabel
No-name, men rigtigt lækre fleksible HDMI kabler.

TV-møbel
Ikea Linnarp


Men nok snak. Nu er det tid til billeder!



Sweetspot


Den gode sofa.


Den ene baghøjtaler, samt fjernbetjeninger. Jeg skal have fundet en måde at hænge dem op på. Men som I kan se ovenfor, vejer de 11,7 kg/stykket.


Her kan man lige ane den anden baghøjtaler. Håndklæderne er til, vidst de nu skulle tippe forover.


Subwooferen og lidt af den ene front. Har taget den ene plug ud i subwooferen, men kan ikke helt finde ud af hvad der lyder bedst.


TV-møbel og udstyr. Her kan man se surround recieveren, samt center højtaleren. Skal have hængt TV'et op, så centeren kan komme op i en bedre position.


Her kan man se PS3'en som desværre ikke bruges så ofte som jeg troede jeg ville. Samt min CD-afspiller jeg har arvet efter min far.


Og her kan man så se det hele fra siden. MASSER af kabler.

Resten af bare lidt billeder for god ordens skyld





Det var så det! Ris, ros, råd og vejledning modtages gerne. :-)

Mvh. Michael Kirkelund



Redigeret af mkirkelund - 16-April-2011 kl. 20:41
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 15:32
Lækkkert lækkert Michael - så må I i givet fald finde et passende rum til det setupTongue  LOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lækkkert lækkert Michael - så må I i givet fald finde et passende rum til det setupTongue  LOL

Mange tak John. Jeg er også glad for det.Big smile
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 15:53
Det ser sgu lækkert ud! 
Fedt TV-møbel, jeg mener at have set det et sted før? WinkLOL
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Det ser sgu lækkert ud! 
Fedt TV-møbel, jeg mener at have set det et sted før? WinkLOL

Haha. Hvordan kan du tro det?LOL

Valget stod mellem dét og så det her. Men det andet blev blev bare for stort.Confused

Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Det ser sgu lækkert ud! 
Fedt TV-møbel, jeg mener at have set det et sted før? WinkLOL

Haha. Hvordan kan du tro det?LOL

Valget stod mellem dét og så det her. Men det andet blev blev bare for stort.Confused


Ja okay, den du linker til er nu heller ikke den flotteste IMO. 
Så skidt godt valg! LOLThumbs Up
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 16:46
Cool setup!
Hvis du ikke får brugt den PS3 nok, er det da vist fordi du ikke køber de rigtige spil og film Tongue
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 18:33
Jeg har som overskriften antyder købt mig nogle bodyshakers. 3 stk. for at være helt præcis.
Der er tale om de versioner hvor man slipper for afstandstykker, dette har gjort montering pærelet. Har faktisk 
kun skruet dem med fast med 2 stk. skruer. En i toppen og en bunden. 

Har tilsluttet dem hver sin udgang på min Pioneer VSX-915-S 7.1 Surorund reciever som jeg bruger til at trække dem, og så koblet den til sub-udgangen til 
min onkyo. Det fungerer bare vildt godt. 

Hvis nogen har læst Off-Couse's biotråd på Hifi4all er min oplevelse meget som hans. Det er en ekstra dimension både til film og musik. Til en pris af 400 kr. for 3 
stk. er det nok den billigste fede tilføjelse man kan lave!!!  

Desuden har jeg lægget mine baghøjtalere op på armlænene i stedet for den tidligere placering. Det er stadigt ikke optimalt men lyden er klart bedre. 
Derudover har jeg flyttet min subwoofer hen i hjørnet ved sofaen. Jeg kan ikke helt finde ud af om lyden er bedre eller værre. Men WAF er det bestemt. 

Derudover har jeg bestilt en WD TV live, samt nogle nye phono kabler så kan jeg få tilsluttet min CD-afspiller til anlægget. Samt en BenQ 24" skærm til 
computeren i hjørnet, det skal nok blive rart i stedet for den gamle 15" Dell.  

Nå, det var alt nyt fra mig. Smid en kommentar.   
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har som overskriften antyder købt mig nogle bodyshakers. 3 stk. for at være helt præcis.
Der er tale om de versioner hvor man slipper for afstandstykker, dette har gjort montering pærelet. Har faktisk 
kun skruet dem med fast med 2 stk. skruer. En i toppen og en bunden. 

Har tilsluttet dem hver sin udgang på min Pioneer VSX-915-S 7.1 Surorund reciever som jeg bruger til at trække dem, og så koblet den til sub-udgangen til 
min onkyo. Det fungerer bare vildt godt. 

Hvis nogen har læst Off-Couse's biotråd på Hifi4all er min oplevelse meget som hans. Det er en ekstra dimension både til film og musik. Til en pris af 400 kr. for 3 
stk. er det nok den billigste fede tilføjelse man kan lave!!!  

Desuden har jeg lægget mine baghøjtalere op på armlænene i stedet for den tidligere placering. Det er stadigt ikke optimalt men lyden er klart bedre. 
Derudover har jeg flyttet min subwoofer hen i hjørnet ved sofaen. Jeg kan ikke helt finde ud af om lyden er bedre eller værre. Men WAF er det bestemt. 

Derudover har jeg bestilt en WD TV live, samt nogle nye phono kabler så kan jeg få tilsluttet min CD-afspiller til anlægget. Samt en BenQ 24" skærm til 
computeren i hjørnet, det skal nok blive rart i stedet for den gamle 15" Dell.  

Nå, det var alt nyt fra mig. Smid en kommentar.   
Hvor har du købt de bodyshakers? 400 for 3 stk? Hr du link til dem du har købt. JEg er selv ved at planlægge en bio i kælderen og får 10 siddepladser der. Kunne være fedt med den extra dimention. Skal man have extra forstærkere til at driv dem. Hvordan virker sådan nogle?
 
vh
BigRaj
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 14:35
Fedt setup. Men syntes personlig at du skulle få ryddet op i dit kabelrod. Der har du vist ikke lagt så meget arbejde? Se det er noget som giver WAF!!
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 21:27
BigRaj @ Jeg købte dem brugt igennem en her på siden. Jeg har også søgt efter hvor man kan finde dem fra nye, men uden held desværre. :-(
De kræver en forstærker til at trække dem, og så kobler man dén på SUB-Pre-Out på ens reciever.
De virker sådan set ved at der en masse inden i dem som bevæger som op og ned og derved skaber vibrationer. Det fungerer VIRKELIG godt. Har bare fortrudt jeg ikke gjorde det før.

BClaus @ Tusind tak. Ja det skal der helt sikkert. Jeg skal også have hænge fladskærmen op på væggen, men da jeg stadigt mangler en del småting hist og her vender jeg med det. Skal også have fundet nogle andre kabler til fronterne.
Men nej, der har jeg sprunget over hvor gærdet er lavest. LOL
Men tak for input. Tongue
Til top
Niels Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-November-2003
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 22:34
Hej!
 
Hvor er det dejligt enkelt og stilrent du har indrettet dig og et imponerende udstyr, din alder taget i betragtning!
 
Men ville det ikke være bedre at placere din sub til venstre, så den komme ud af hjørnet?
 
Men ellers super! Har du iøvrigt spikes under sub´en?
 
Øh, hvad er bodyshakers?
 
MVH
Panasonic 50VT30 Panasonic BDT 300
Panasonic DMR E67
Teufel LT6 THX Select
Denon AVR-3311
Pioneer CD S602
Samsung 3126
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu