recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2.1 setup uden forstærker/reciever ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2.1 setup uden forstærker/reciever ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Emne: 2.1 setup uden forstærker/reciever ?
    Sendt: 27-August-2007 kl. 13:34
Jeg er nu blevet lidt træt af den lyd, som jeg får ud af mit tv og skal derfor have købt nogle højtalere.

Jeg har ikke plads til en forstærker eller en reciever, så det setup jeg skal have, skal kunne kobles direkte til mit tv og få lyden derfra og så ud..

Det er det her setup, jeg har tænkt på at købe:

B&W VM1 (2stk)
http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_vm1_ho ejttaler_sort.htm

B&W AS1
http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/bw_as1_ subwoofer_sort.htm

Spørgsmålet er så, kan jeg få det setup koblet sammen med mit tv og få det til at spille ? Jeg har et Samsung m86 40' LCD TV.

På tv'et har jeg følgende udgange, som jeg vil tro er relevante:

Audio Out L + R (phono)
(i manual står der: Connect RCA audio cables to "R - AUDIO - L" on the rear of your set and the other ends to corresponding audio in connectors on the Amplifiere or DVD Home Theater.

Digital Audio Out (optisk)
(i manual står der: Connect to a digital audio component)


Nogen der kan ved om det kan lade sig gøre ?
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 13:53
Kan se at AS1 enheden har indbygget forstærker, som har en LINE IN (RCA Phono) så jeg burde vel nok kunne koble det hele sammen ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 13:58
Du skal sandsynligvis bruge en ekstern receiver af en art. Dit TV har ikke normale højttaler udgange, og hvis det havde ville du alligevel være begrænset af TV'ets meget lille og ringe forstærker. De udgange du har på TV'et bruges til at trække lyd ud fra tuneren til netop en ekstern receiver eller f.eks. stereo-forstærker af en art.

Men heldigvis kan 7.1 receivere af høj kvalitet købes for få tusinde. F.eks. 3500,- for en Marantz SR4001 hos TC.

Jeg mener i øvrigt ikke personligt, at en subwoofer er absolut nødvendig. Køber man et godt sæt stereo-højttalere, der altså er lavet til at spille alene og ikke nødvendigvis sammen med en sub, kan man sagtens få god bas på filmene.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 14:06
B&W VM1 gengiver ifølge specs "kun" ned til 75 Hz (ved - 3dB) og vil som sådan ikke give nogen synderlig dyb bas. En sub må anbefales hvis du alligevel er ude og bruge penge 

Overvej evt. nogle større højttalere der kan spille dybere.
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 14:24
#naiera

Nu er der jo indbygget forstærker i AS1 enheden, burde det ikke være fint, når højtalerne er koblet til denne og derved undgå en reciever?

Se evt her:
http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=1537&te rid=1587&sc=ht

#pilehave
Det er nemlig rigtig. Sub'en er nødvendig med de højtalere. Jeg har valgt de højtalere, fordi de står i samme stil, som alt andet i min stue. I og med at jeg ikke kan koble højtalere direkte til tv'et, så skal jeg have en sub med forstærker, så jeg undgår en ekstra "kasse" (reciever, forstærker) da pladsen ikke tillader dette..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

B&W VM1 gengiver ifølge specs "kun" ned til 75 Hz (ved - 3dB) og vil som sådan ikke give nogen synderlig dyb bas. En sub må anbefales hvis du alligevel er ude og bruge penge


Nu mente jeg jo heller ikke, at OP skulle nøjes med de to højttalere han linkede til. Der skal selvfølgelig noget andet til, hvis det skal fungere godt uden sub.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu