recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2010: Codec anbefaling til htpc win7-mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2010: Codec anbefaling til htpc win7-mediacenter

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:05
Så jeg får ikke noget ud af AC3filter?
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:13
Jeg aner INTET om hvordan du får AC3Filter til at virke med WMC, men du får ikke DTS gennem WMC uden at bruge et eksternt filter. Du får vist heller ikke Matroska-containere (MKV) afspillet med WMC uden brug af eksterne filtre.
Jeg skal lige finde en tråd hvor Patriarken beskriver hvordan det kan gøres med WMC.
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:16
ja tak vil meget gerne have det til at spille optimalt med mkv Smile
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:17
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:18
WMC er IKKE optimal til MKV-filer...
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:21
ok, så er det nemmeste måske bare at bruge xbmc? Den har vel alle lyd og video dekodere indbygget, ikke?
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:33
Hvis jeg ikke brugte mit mediecenter til live TV ville jeg helt sikkert bruge XBMC.

MCenterFreak:
Ironisk nok har jeg installeret AC3Filter pga. DTS og ikke AC3. Men bruger nu AC3Filter til alt lyd. Får AC3Filter til at sende som AC3 til min forstærker så Win 7 holder nallerne væk fra lydstrømmen.
Hvis jeg ikke gjorde dette ville Win 7 sende stereo som en 5.1 PCM strøm med lyd kun på højre og venstre frontkanal. Men fordi min forstærker får multichannel in kan jeg ikke bruge ProLogic II fordi men tror der allerede er tale om et 5 kanalers lydspor. Med AC3Filter sender den stereo til forstærkeren og jeg kan bruge ProLogic II.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:35
Tak for linket.
Jeg er ikke så vild med patriarkens konvertering. Vil hellere have et codec eller plug-in så det bare virker i mediacenter.

Såkan nogen ridse op for mig præcist hvad jeg skal installere for at få mkv support i win7 mce x64
Det skal også kunne afspille undertekster.
Og hvad skal jeg bruge for at få rigtig 5.1 lyd fra mkv og lignende ud til min onkyo 606?

Redigeret af henningdalgaard - 20-Januar-2010 kl. 12:37
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 13:40
Konklusionen i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73255&PN=2&title=zotac-ion-eller-core-2 var vist at MKV-filer med et højt antal reference frames, undertekster og DTS-lyd bedst afspilles med en Directshow afspiller (feks ZP eller MPC).

Haali Mediasplitter Som Source/Splitter-filter
Video > Coreavc > Nvidia CUDA > VMR9
Subtitles > Direct vobsub > VMR9
DTS > AC3filter > Reclock Sound  Renderer

Hvad med MediaPortal...??
Kan den bruge Directshow..??
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 13:43
ok, findes der ikke en pakke man kan installere så det hele bare virker Confused
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 14:24
Hej Henning

Jeg har lige haft fornøjelsen af at formateret min HTPC ca 4 gange i weekenden fordi jeg ville have det helt rigtigt første gang, uden at der ville ligge gamle codecs og rode rundt og spøge på maskinen.

jeg kom frem til følgende: http://www.hack7mc.com/2009/02/mkvs-for-minimalists-on-windows-7.html
Du kan følge guiden. husk at hente x64 tillægsprogram hvis du køre 64 bit..
det kan være lidt tricky at indstille for at få DTS lyd, så skriv hvis du har problemer!

Hvis du vil bruge windows Medie Center, kan jeg give en masse tips til dig nuher imens jeg kan huske det, da somsagt jeg lige har været det hele igennem, og for at det spiller for mig! (dvs. DTS lyd fra mkv, vælge lydspor og undertekster i mkv, anden måde at scrolle igennem en film, serier mm., hentning af metadata (film og serie data).

Til alle andre kan jeg anbefale hack4mc.com, de har nogle super gode guides til windows media center del!
Til top
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 14:28
Jeg er interreseret i at vide hvordan man sætter det op, så MCE i win7 kan afspille MKV, og sådan at man kan vælge lydspor og undertekster inde i selve MCE
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu