recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min HTPC/projektor stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min HTPC/projektor stuebio

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min HTPC/projektor stuebio
    Sendt: 20-Januar-2010 kl. 10:14
Lidt om min hjemmebio og HTPC setup.

Stuen


Stue
(Flere billeder i 2. post - Dog gamle billeder)

Billede
Lyd
HTPC


Redigeret af mbw2001 - 07-August-2017 kl. 15:14
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:03
Flere billeder:













Gamle billeder:

TV-bænk

Venstre skab

Højre skab

Remotes


Redigeret af mbw2001 - 09-December-2011 kl. 13:00
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:24
Det ser sgu godt udThumbs Up,hver gang jeg ser et bio med projektor,bliver jeg lidt misundelig,men det bliver nok først når en af ungerne flytter hjemmefraWink,hvis jeg skal ha en,har selv lige bestilt en Oppo BDP-83,det ser jeg meget frem til.


Redigeret af ghost-the-man - 20-Januar-2010 kl. 18:52
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:40
Det ser godt ud, men husk lige støvekludenLOL   OG fjolletobakkenWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:59
Jeg er lidt jealoux på den Oppo. Hvor bestilte du den? Kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal gå mediecenter BluRay vejen eller dedikeret.

Støvkluden?

Når nu du skriver det har jeg faktisk et problem med at projektoren hurtigt bliver for varm pga. støv på oversiden, selvom jeg ikke synes vores hjem er så støvet.
Det er lidt omstændigt at skulle støvsuge ovenpå projektoren. Hvad gør i andre? Har overvejet noget trykluft på dåse så det kommer væk fra projektoren.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Jeg er lidt jealoux på den Oppo. Hvor bestilte du den? Kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal gå mediecenter BluRay vejen eller dedikeret.
Jeg har bestilt hos Av-Prediction,ja det kan godt være svært at beslutte sig engang imellem.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:05
AV-Prediction simpelthen... Det er vel egentlig federe at kunne læse fremtiden end det er blot at være præcis Smile.

Tror nu jeg hælder imod BluRay drev til PC'en. Har svært ved at se hvad forskellen er på 2 BluRay afspillere når vi snakker BluRay afspilning. Den skal sende et urørt 1920x1080 signal til skærmen og bitstreame lyden til forstærkeren. Det burde være rimelig lige til for de fleste bokse.
Jeg kan godt se idéen i scalingchippen i Oppo'en til DVD'er. Jeg kan godt se logikken i en god DAC i en CD afspiller. Men BluRay har jeg svært ved at relatere til hvad én boks kan gøre bedre end andre.

Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:13
Hvor har du købt comtrollerholderen til ps3?
 
Link :D
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:15
"Game" på/i Fields. Det fede ved den er at den får strøm fra 230V stik og har 2 USB stik så jeg kan tilslutte fx laderen til Wii controleren uden at Wii/PS3 skal være tændt for at de lader.
Ofte har jeg desuden en USB lader til min telefon siddende så jeg har en ekstra mobillader dér.


Redigeret af mbw2001 - 20-Januar-2010 kl. 23:17
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Jeg er lidt jealoux på den Oppo. Hvor bestilte du den? Kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal gå mediecenter BluRay vejen eller dedikeret.

Støvkluden?

Når nu du skriver det har jeg faktisk et problem med at projektoren hurtigt bliver for varm pga. støv på oversiden, selvom jeg ikke synes vores hjem er så støvet.
Det er lidt omstændigt at skulle støvsuge ovenpå projektoren. Hvad gør i andre? Har overvejet noget trykluft på dåse så det kommer væk fra projektoren.
Støvkluden....  LOL   Omkring din PS3 WinkLOL
Jeg har ingen problemer med varme med min projektor,men nu har den jo også kun kørt de sidste 14 døgnLOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

"Game" på/i Fields. Det fede ved den er at den får strøm fra 230V stik og har 2 USB stik så jeg kan tilslutte fx laderen til Wii controleren uden at Wii/PS3 skal være tændt for at de lader.
Ofte har jeg desuden en USB lader til min telefon siddende så jeg har en ekstra mobillader dér.
 
Jeg har nemlig en ladestation hvor konsol og wiiremotes står i, men oplader kun når wii er tændt eller på halv standby :D Gad ikke ekstra strømforsygning.
 
Men det du faktisk siger er : Jeg kan købe sådan en lader og sætte den til stikkontakten og mine controllere vil oplade, dertil kan jeg sætte min wiioplader til den der ps3 oplader og alle controllere/remotes oplader ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:26
Hehe... Det kunne jeg ikke se på min laptop skærm før jeg viklede den korrekt Smile
Troede jeg var heldig og det ikke kom med på billederne... Wink

Jeg havde problemet for noget tid siden og løste det ved at pille projektoren ned og støvsuge ventilationshullerne. Men det jo lidt lidt omstændigt i længden. Har siden prøvet at støvsuge i blinde ovenpå projektoren hvilket desværre ikke har været nok. Pga. beslaget og position kan jeg ikke ordentligt støve af med en klud. Så som sagt er næste mulighed luft på dåse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu