recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Aspire Revo 3610
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Aspire Revo 3610

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer Aspire Revo 3610
    Sendt: 24-November-2009 kl. 19:40
Jeg har købt en Acer Aspire Revo 3610 og umiddelbart ser det ud til at være en fin lille maskine. Maskinen har 4GB ram og kommer med en 64bit Windows 7 Home Premium som jo burde kunne udnytte alle 4GB.

Windows viser da også, at der er 4GB installeret men bruger kun 3GB. På nettet har jeg set flere andre nævne samme problem uden der rigtigt er nogen løsninger.

Er der nogen her der har erfaring med dette problem? Og evt. har en løsning eller forklaring.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 20:45
Hej

tillykke med din lille maskine
Jeg har den selv og den virker super.
Jeg tror dit ram problem ligger i at den standart er sat til og dedikere 1GB til grafikkortet
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af technology technology skrev:

Hej

tillykke med din lille maskine
Jeg har den selv og den virker super.
Jeg tror dit ram problem ligger i at den standart er sat til og dedikere 1GB til grafikkortet

Tak tror også jeg bliver glad for den.
Det lyder som et godt bud. Umiddelbart ser det dog ud til, i System Information at der er afsat 256MB til grafikken.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 22:59
Der er flere andre ting der bliver reserveret af de 4 gb ram. Det er det samme ved 32 bit. Ideen i 64 bit er at man kan installere mere end 4 gb ram, og få glæde af det. Men hvorfor 64 bit og mere end 4 gb RAM, har du behov for det?
Min erfaring er at 64 bit=Trouble 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 08:04
Hvordan er støjniveauet på dyret?
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Der er flere andre ting der bliver reserveret af de 4 gb ram. Det er det samme ved 32 bit. Ideen i 64 bit er at man kan installere mere end 4 gb ram, og få glæde af det. Men hvorfor 64 bit og mere end 4 gb RAM, har du behov for det?
Min erfaring er at 64 bit=Trouble 

Jeg har bare aldrig været ude for at rammen er utilgængelig for systemet selvom grafikkortet har mulighed for at bruge af hukommelsen. Jeg har rigtigt nok ikke umiddelbart brug for hukommelsen, men når den nu er derSmile

64bit Windows er jo nærmest blevet standard OEM udgaven der følger med nye computere siden Windows 7 så derfor. Men ja jeg er godt klar over, at 64bit endnu kan give lidt ufordringer men samtidig tror jeg hurtigt det bliver løst, da der nu er rigtigt mange kørende 64bit systemer.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Hvordan er støjniveauet på dyret?

Den første time var den meget stille men derefter steg niveauet til et niveau der var en del højere end jeg havde forventet. Det kan dog måske skyldes, at jeg måtte lave to installationer af Windows pga. lidt problemer med virtualcd til at lave recovery ISOer, så der har været godt gang i harddisken.

Jeg regner med at få sat den op som server til squeezebox idag så kan jeg vende tilbage med mere om støjniveauet.

Senere skal jeg have fat i en USB tuner og planen er at bruge den som optager til FTA DVB kanalerne.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 09:04
Hej
 
Jeg synes støjniveauet er helt ok.
bare du lader grafikkortet lave arbejdet under afspilning af avi og ikke cpuen.
Jeg har den stående bag tvet og den generer mig ikke på nogle måder
Til top
Chri5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 22:30
Hej Revo 3610 ejere.

1)
Er det muligt at installere windows 7 på engelsk når den starter op for første gang?
Som i måske har lagt mærk til, er den dansk sprog ikke mine stærke side :P

2)
Jeg har læst at et af jer har installeret squeezebox på den. Hvar der problemer med det? Det tror jeg ikke at det er, men jeg spørg bare.

3)
@technology
Virker den surround sound nu i windows 7?
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69841&KW=3610&title=surround-i-win7
Jeg vil gerne brug S/PDIF output, vis det er ude af sync og skal pilles ved hver gang, bah!

Excuse the danish, but I'm sure you'll understand!

Chris
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Chri5 Chri5 skrev:

Hej Revo 3610 ejere.

1)
Er det muligt at installere windows 7 på engelsk når den starter op for første gang?
Som i måske har lagt mærk til, er den dansk sprog ikke mine stærke side :P

Jeg synes det går glimrende med det danske! Men ja der er mulighed for installation på dansk, svensk, norsk, finsk og engelsk.

Citér
2)
Jeg har læst at et af jer har installeret squeezebox på den. Hvar der problemer med det? Det tror jeg ikke at det er, men jeg spørg bare.

Jeg har netop fået Squeezecenter op at køre uden problemer. Jeg er også ret sikker på, at det er en væsentigt bedre måde at køre det på end med en NAS, da der trods alt er en del mere CPU-kraft i den dual-core atom maskinen er udstyret med end i en lille hjemme NAS.
Det eneste "problem" var ventetiden på at overføre musikken til den nye harddiske Smile

Mht. surround har jeg ikke fået kigget på det endnu.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 07:35
Hej

angående surround
Jeg kører uden problem surround ( har testet i windows media center og media player classic ). Har dog kun testet over hdmi.
Jeg bruger ac3filter til lyden og careavc ( med den indbyggede haalii splitter ) til video delen.
Synes selv at coreavc er de 75 kroner værd da du så kan køre med cuda.



Redigeret af technology - 26-November-2009 kl. 08:02
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af technology technology skrev:

Hej
angående surround
Jeg kører uden problem surround ( har testet i windows media center og media player classic ). Har dog kun testet over hdmi.
Jeg bruger ac3filter til lyden og careavc ( med den indbyggede haalii splitter ) til video delen.
Synes selv at coreavc er de 75 kroner værd da du så kan køre med cuda.

Hvordan ser det ud med Dolby TrueHD og DTS HD Master? Jeg har haft lidt svært ved at finde informationer omkring de "nye" lydformater. Tilsyneladende kan de ikke bitstreames men smides ud som PCM?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu