recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedst lydende bærbare musik afspiller lige nu ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedst lydende bærbare musik afspiller lige nu ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedst lydende bærbare musik afspiller lige nu ?
    Sendt: 16-August-2010 kl. 02:28
Ja, hvad er den bedste bærbare musik afspiller lige nu efter Jeres personlige subjektive mening ?
 
Jeg har lyttet til Ipod Touch, Ipod Nano, Iphone 4 og så Sonys A845 (16GB) , som gerne skulle komme i en 64 Gb udgave i næste måned kaldet Sonmy A847.
 
Jeg fandt, at lyden i alle Ipods var Ok og bedre end lyden i min Nokia E72 mobiltlf, men Sony A845 lød efter min mening mærkbart bedre end alle  andre jeg har hørt, også Creative Zen afspillerne.
 
Og så har den IKKE touch skærm, men stadig en kanon skærm. Fede features, drag and drop af musik filer og ser død lækker ud, ufattelig tynd - 7 mm tynd.
Jeg er ikke vild med touch, hvis man stadig kan have en lækker skærm og et par dedikerede knapper til betjening. det har Sony A845/847
 
Nu hører jeg, at 64 Gb udgaven omsider kommer til DK - Sony A847.
Nogle der har andre meninger om gode bærbare musik afspillere Big smile
 


Redigeret af dr.ralph - 16-August-2010 kl. 02:31
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 09:46

Af hvad jeg har prøvet er Sony også det bedste, det spænder over Itouch, Iphone gs3, creative zen 8gb, Htc magic(virkelig ringe), flere forskellige sony tlf. (nuværende w995)

Sony W slår dem alle klart efter min mening, når det drejer sig om gengivelse af mp3 lydformater.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:41
Man køber ikke en mp3-afspiller nu om stunder uden at have hørt Cowon iAudio. De afspiller nærmest alt man smider efter dem og lyden regnes for at være noget af det bedste.

Deres iPod Nano alternativ hedder iAudio 9:


Den er både bedre og billigere end Nano.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Man køber ikke en mp3-afspiller nu om stunder uden at have hørt Cowon iAudio. De afspiller nærmest alt man smider efter dem og lyden regnes for at være noget af det bedste.


Den spiller FLAC - det er ikke så tosset Wink
Venlig hilsen
KB
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Man køber ikke en mp3-afspiller nu om stunder uden at have hørt Cowon iAudio. De afspiller nærmest alt man smider efter dem og lyden regnes for at være noget af det bedste.


Den spiller FLAC - det er ikke så tosset Wink

Hvilket alene er en grund til at gå langt udenom Apple iPod Nano. Den har også en ganske fin radio!

Samlet vejer den 4 gram mere end nano og er lidt tykkere (2.7 mm), men den er stadig lille nok..
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:42
Enig med Anima, vejen frem er Cowon, Cowon eller Cowon. En anden mulighed kunne være Cowon. :-)

Har selv haft en Cowon A3 (er mere en pmp end en decideret mp3-afspiller) og den havde fantastisk lyd. Har også haft flere Sony, både regulære mp3'ere men også SE W995. Creative Zen Vision M har jeg også haft, men Cowon er stadig den bedste jeg har haft. 
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 13:57
Hvad er der af gode Mp3 spillere, der IKKE har touch skærm ??

Er ikke så vild med touch skærm, særligt ikke på en Mp3 spiller, hvor jeg HØRER min musik og ikke ser på den Tongue

Cowons modeller er alle med touch skærm - i hvert fald dem over 16 GB.
Jeg skal helst have 64 GB, og ser ikke nogen Cowon med den str. disk, og slet ikke som ikke er touch skærm styret..... Confused

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 14:27
Altså A3'eren som jeg havde i en 60GB er ikke med touch. Hvis du er hurtig så hør da lige ham her om den er solgt. Det er satme billigt! 

Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Altså A3'eren som jeg havde i en 60GB er ikke med touch. Hvis du er hurtig så hør da lige ham her om den er solgt. Det er satme billigt! 


Tak for forslag Smile

Desværre køber jeg ALDRIG brugt, så den er ude af billedet.
Ligner også en klods ved siden af Sony'en LOL

Skal jo gerne have plads til både min tegnebog, min mobil og min mp3'er i lommen Big smile

Tror mere og mere jeg ender op med enten min Nokia E72 + Sony A847 64Gb

eller Iphone 4 32 GB + Ipod Nano 16GB (bare der ikke går ild i den  LOL )

Nano lyder ikke optimalt, men stadig OK til 256 kbs Mp3 filer Embarrassed
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 21:35
Ja lille er den ikke men det er jo også et powerhouse. Hvor mange bærbare afspillere kender du fx der kan køre 720P ud i via component? :-) Bl.a. derfor jeg købte den. 

Men ja, Sony'en er vel bedste bud så efterhånden. Eller Creative X-Fi 2. Vil da ihvertfald være tragisk at ende med en nano når du efterspørger den bedst mulige lyd. ;-) 

Happy hunting. 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 22:21
Prøv at læse nogle anmedelser inde på www.anythingbutipod.com - de er ret fine til at lave gode anmeldelser af alternativer til iPod.

Det største no-no for mig ved iPod er klart måden man skal ligge musik på den. Jeg hjalp min søster med at ligge det over, da jeg havde iTunes i forvejen. Fint nok, men lige så snart hun ville have noget nyt musik lagt over, hvor hun ville beholde det som jeg havde lagt over, så blev jeg nød til at synkronisere den for hende for hun ikke skulle miste hendes musik, da hun ikke havde samme playliste og musik liggende på hendes pc.

Det er nu en million gange nemmere at dele musik mellem flere pc'ere med en afspiller som virker som en harddisk, hvor man bare drag'n'dropper som man har lyst til. Endda også til det dokument man ikke havde en usb-nøgle til at gemme på.

Dernæst er lyden bedre, meget bedre.

Vælg kun iPod pga. design, den (minimalt) mindre størrelse og den coolness faktor som Apple produkter har. Ved alt andet synes jeg selv Apple har sovet i timen.
Til top
bobby68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Hvad er der af gode Mp3 spillere, der IKKE har touch skærm ??

Er ikke så vild med touch skærm, særligt ikke på en Mp3 spiller, hvor jeg HØRER min musik og ikke ser på den Tongue

Cowons modeller er alle med touch skærm - i hvert fald dem over 16 GB.
Jeg skal helst have 64 GB, og ser ikke nogen Cowon med den str. disk, og slet ikke som ikke er touch skærm styret..... Confused



Jeg synes du skal kigge nærmere på den Sony A-serie, du omtaler. Jeg har forgængeren, X-serien, og jeg er ikke stødt på noget som lyder bedre (som er til at købe for penge!). Jeg har også iPhone, men bruger den ikke til musik.

Sony benytter den teknologi, der hedder S-Master digitalforstærker, som blev introduceret i X-serien, og nu er ført videre i A-serien. Der er bred enighed om at det giver en suveræn lydkvalitet - især sammen med et par kvalitetshovedtelefoner.
Jeg bruger min X sammen med et par Sennheiser IE8, og det spiller for vildt !
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu