recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på Recordere.dk?!?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på Recordere.dk?!?!?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Har du samme mening om indholdet i en avis? At annoncørerne skal bestemme hvad der skrives om?

Sammenligningen holder ikke. I en avis kan man tydeligt se, hvad der er artikler, og hvad der er egentlige annoncer. Hvis ikke "Recordere.dk" lugede ud i indlæggene, vil det snart drukne i skjulte annoncer.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:19
Nej det må man ikke, igen igen ejeren af et givent forum, må lave nøjagtig de regler som vedkommende ønsker (ingen for lovgivningen), og det er så op til den enkelte om det er regler man ønsker at leve under, nøjagtig som ude i den virkelige verden.
Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

 

Tudeindlæg ???? hvad mener du helt præcist ? Jeg opfatter det som konkret kritik af forummet, men kan se du har en helt anden mening.

Den med at finde andre græsgange vil jeg blot lade stå ubesvaret.

Hvis ejerne af Recordere ikke vil have kritiske indlæg, vil det måske være en god ide at fremhæve det på en eller anden måde

Jeg tvivler dog på, at det nogensinde vil ske

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Har du samme mening om indholdet i en avis? At annoncørerne skal bestemme hvad der skrives om?



Det er ikke det der er problemet. Alle er her anonyme så derfor kan forhandlere, der ikke vil betale for bannere på recordere blot oprette en profil og når man så har et godt tilbud, ja så poster man da bare et indlæg: "jeg har set et godt tilbud hos <forhandler> bla bla" uden det koster en krone. Kort sagt: gratis reklame. I din avis sammenligning ville det svare til at læsebrevssiderne ville bestå af læsebreve med reklamer. Så annoncørerne bestemmer ikke hvad der skal skrives men de kan selv skrive et læserbrev med gratis reklame for deres produkter. De annoncørere der så rent faktisk betaler for en reklame i avisen ville nok føle sig temmelig meget til grin, hvis avisen accepterer den slags.


Redigeret af Stampe - 22-Maj-2006 kl. 20:24
Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:23

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nej det må man ikke, igen igen ejeren af et givent forum, må lave nøjagtig de regler som vedkommende ønsker (ingen for lovgivningen), og det er så op til den enkelte om det er regler man ønsker at leve under, nøjagtig som ude i den virkelige verden.

Så bør ejeren gøre opmærksom på, at kritiske indlæg ikke er velkomne og vil blive bortcensureret ....

Rene linier er selvfølgelig ok

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Du får vendt tingene på hovedet her. Vi er som brugere gæster hos recordere.dk, og som gæster forventes man at overholde de regler, som husværten opstiller. Ellers man må tage et andet sted hen. Det har intet med politisk korrekthed eller ytringsfrihed at gøre.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det er ikke det der er problemet. Alle er her anonyme så derfor kan forhandlere, der ikke vil betale for bannere på recordere blot oprette en profil og når man så har et godt tilbud, ja så poster man da bare et indlæg: "jeg har set et godt tilbud hos <forhandler> bla bla" uden det koster en krone. Kort sagt: gratis reklame.

Hvis du ser på min profil vil du se jeg har postet over 500 indlæg og har været medlem siden juni 2004, og jeg var med i det recordere.dk's første fælleskøb (JVC DR-MH30).

Max. 10 af mine indlæg har været henvisninger til diverse gode tilbud.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

 

Tudeindlæg ???? hvad mener du helt præcist ? Jeg opfatter det som konkret kritik af forummet, men kan se du har en helt anden mening.

Den med at finde andre græsgange vil jeg blot lade stå ubesvaret.

Hvis ejerne af Recordere ikke vil have kritiske indlæg, vil det måske være en god ide at fremhæve det på en eller anden måde

Jeg tvivler dog på, at det nogensinde vil ske

Jeg nægter at tro på at ejeren af dette site ikke vil have kritiske indlæg, men det pågældende indlæg var jo netop ikke kritisk, men en direkte reklame for en forhandler.

Denne her tråd har da ganske mange kritiske indlæg efterhånden, og den eksistere da endnu.

Jeg er også ganske aktiv på EDBpriser forum, og her er der endnu strengere regler end herinde, og der popper også de her "tude indlæg" op i ny og næ, men der er mods ganske gode til at stoppe dem inden de tager overhånd.

Hvorfor er det så svært at forstå, at når man bevæger sig ind på et fremmed forum, så er det ikke  ensbetydende med at der er fri ytringshed.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:30

Hej Alle

Det er et dynamisk forum, og vi er ikke ubetinget for et stramt regelsæt som ingen aligevel læser.

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Så vi er lidt på mærkerne lige nu, overfor reklamer for nævnte forhandler, der prøver at misbruge forummet til egen vinding. Men det kunne i jo ikke vide.

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Så tag det med oprejse pande. Recordere.dk er ikke anderledes i dag, som i går eller imorgen. Der er plads til den sædvanelige debat, også om priser generelt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det er ikke det der er problemet. Alle er her anonyme så derfor kan forhandlere, der ikke vil betale for bannere på recordere blot oprette en profil og når man så har et godt tilbud, ja så poster man da bare et indlæg: "jeg har set et godt tilbud hos <forhandler> bla bla" uden det koster en krone. Kort sagt: gratis reklame.

Hvis du ser på min profil vil du se jeg har postet over 500 indlæg og har været medlem siden juni 2004, og jeg var med i det recordere.dk's første fælleskøb (JVC DR-MH30).

Max. 10 af mine indlæg har været henvisninger til diverse gode tilbud.

Men det frigiver dig ikke i at du skal overholde de samme regler som alle andre. Nu er det blevet sagt at direkte reklame ikke tolereres, så længere er den ikke. Ovenikøbet så er der blevet undskyldt at der ikke tidligere har været en konsekvent linie.

Vi må så bare håbe den bliver overholdt fremover.

Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Du får vendt tingene på hovedet her. Vi er som brugere gæster hos recordere.dk, og som gæster forventes man at overholde de regler, som husværten opstiller. Ellers man må tage et andet sted hen. Det har intet med politisk korrekthed eller ytringsfrihed at gøre.

Jeg er ganske rigtig gæst her, en jeg anser dog dette forum for offentligt (correct me, if i am wrong), Derfor går jeg ud fra, at min ret til at fremkomme med mine meninger også gælder her, som på andre fora på nettet. Eller hvad ?

Min bemærkning om 'politisk korrekthed' fremkommer alene på baggrund af, at jeg har bemærket at kritiske indlæg på dette forum konsekvent bliver nedgjort af, hvad jeg kalder 'de politisk korrekte'.

Din bemærkning om at 'tage andre steder hen' ser jeg alt for tit når argumenter fejler

 

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:35
Nej dette forum er ikke offentlig for pokker, at det findes i cyberspace gør det ikke offentlig. Sitet er privatejet og derfor er du underlagt sitets regler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu