recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på Recordere.dk?!?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på Recordere.dk?!?!?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )


Alle danskere er underlagt grundloven. Så er det ihvertfald slået fast.


Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Michael Michael skrev:

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Glæder mig til ytringsfrihed og fri-konkurrence også kommer til at omhandle websider og forums!

Det gør den skam allerede. Ytringsfrihed handler lidt forenklet om, at staten ikke må blande sig i, hvad borgerne ytrer sig om. Så du har fuld ytringsfrihed på websider og forums, i og med at staten ikke kan forbyde dig at skrive indlæg.

Nu er vi ved at være lidt for langt ude......

Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det var et tænkt eksempel. Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke læst dit oprindelige indlæg.

Men du spurgte om du måtte referere til et supertilbud hvis du faldt over det, så digtede jeg videre for at du måske forstod meningen. Og hvis du virkeligt føler dig censureret, tror du så ikke de havde slået ned på din salgsannonce i din underskrift ?

Min brugte JVC Recorder ER virkelig et supertilbud

For at bringe denne tråd på ret kurs igen vil jeg lige pointere at jeg er helt vild med recordere.dk. Hvor ellers finder man så kvalificerede "hifi-supportere"?

Det eneste jeg undrer mig over er at jeg ikke må bringe et godt tilbud videre.



Vi kan jo lave en undergrundsmafia. Du sender mig en personlig besked med tilbuddet. Jeg poster et indlæg der omhandler hjælp om et godt tilbud på det nævnte produkt. Og derefter rykker du ind med hjælpen og om hvor du har set tilbuddet og til hvilken pris. Så er det jo bare en bruger der hjælper en bruger. Det må vi jo gerne
Læs dette med en smule sarkasme og ironi.
Jeg ved godt der sidder en masse hifi-nørder der straks vil gribe til paragraffer og jura.. samt terrorlovgivning med det samme..  men jeg ser altså ikke det store forskel i at poste et godt tilbud på den ene eller anden måde. Man kan hvis man vil.

Redigeret af Weiglin - 22-Maj-2006 kl. 21:11
Til top
hekke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Jeg syntes Lars så glimrende har forklaret, hvorfor det omtalte indlæg blev fjernet. Så kan der da vist ikke koges meget mere suppe på den høne

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

En sidste kommentar :

Jeg har bestemt meget at lære. Jeg har kun bevæget mig på nettet i 10-11 år..privat som jobmæssigt

Fortsat god aften

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...

Kald mig langsom , men det indlæg fatter jeg ikke lige meningen med

Det var ironisk humør... ikke alle skal forstå, men gør du nu 

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:13
Ahh som sagt så kan jeg være lidt langsom i optrækket
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Vi kan jo lave en undergrundsmafia. Du sender mig en personlig besked med tilbuddet. Jeg poster et indlæg der omhandler hjælp om et godt tilbud på det nævnte produkt. Og derefter rykker du ind med hjælpen og om hvor du har set tilbuddet og til hvilken pris. Så er det jo bare en bruger der hjælper en bruger. Det må vi jo gerne
Læs dette med en smule sarkasme og ironi.
Jeg ved godt der sidder en masse hifi-nørder der straks vil gribe til paragraffer og jura.. samt terrorlovgivning med det samme..  men jeg ser altså ikke det store forskel i at poste et godt tilbud på den ene eller anden måde. Man kan hvis man vil.

Til top
Michael Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:17

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )

Jamen så må du i gang med at æde din hat 

I en eventuel sag om sletning af et indlæg vil grundloven ikke kunne påberåbes, da den ikke har nogen bestemmelser, der giver hjemmel til at komme til orde. Grundlovens § 77 forbyder udelukkende statslig censur, d.v.s. forudgående kontrol med ytringen. Derimod har man som borger ikke krav på at få offentliggjort sine meninger, hverken i trykte eller elektroniske medier.

Hvis man vil tage retlige skridt i anledning af et slettet indlæg, som må det bygge på nogle aftaleretlige betragtninger, f.eks. hvis ejeren af sitet har lovet, at alle indlæg vil blive bragt.

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Michael Michael skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )

Jamen så må du i gang med at æde din hat 

I en eventuel sag om sletning af et indlæg vil grundloven ikke kunne påberåbes, da den ikke har nogen bestemmelser, der giver hjemmel til at komme til orde. Grundlovens § 77 forbyder udelukkende statslig censur, d.v.s. forudgående kontrol med ytringen. Derimod har man som borger ikke krav på at få offentliggjort sine meninger, hverken i trykte eller elektroniske medier.

Hvis man vil tage retlige skridt i anledning af et slettet indlæg, som må det bygge på nogle aftaleretlige betragtninger, f.eks. hvis ejeren af sitet har lovet, at alle indlæg vil blive bragt.

Vi er VIRKELIGT langt ude nu

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:20
Hvor meget går I egentlig op i de der stjerner man kan score ved at lave mange indlæg???
Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...

Din kone har sikkert ret. Det har den slags altid

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 22:01

Uanset, - må der ha været et behov for denne diskusion.Det er sgu da en af de hastigst accellererende tråde jeg kan huske!

Men ku da godt tænke mig,at spørge J.F.L hvor du selv synes,at grænsen går mht balancegangen censur contra skjult reklame ??

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu