recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Silver

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 15:35
Ja flot ved 82db. Lige før min akvarie pumpe ville overdøve det :-D
Hvad JEG syntes er interessant er hvad den kan når der spilles højt. Og ved 102db er den opgivet til 49Hz -3db så vidt jeg husker, altså noget alla en god stander højttaler. Og dette fungerer også rigtig godt i ikke alt for store rum. Syntes bare det er forkert og kalde det lineært 16Hz. Det virker som et forsøg på og snyde folk.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Devialet skriver 16hz@82db, og eftersom det maskimale lydtryk er 105db, er det på ingen måder liniært. Ligger det inden for +- 3db kan man kalde det liniært. Men der udover er jeg rimelig enig i resten af hvad han skriver, de er nogle imponerende små sataner, ingen tvivl om det!


Det er linært ned til 16Hz, nå den spiller 82dB lydtryk. Det er fordelen ved så computerficeret" noget udstyr. DSP'en kan arbejde forskelligt ved forskellige lydtryk.

Og så er det jo nogle tal der imponerer/sælger.........
Hvad fedt er der eksempelvis også i at vide at maksimalt lydtryk inde i højttaleren er 176dB?


Klaus


- ja. 176db. ALT falder bare til jorden , når man læser det. Hvilket i min verden , skader produktet mere end det gavner
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 14:27
Så fik jeg endelig mine stander. Det passede med, at de blev sendt i onsdags til mine forældres hus istedet, da jeg skulle op til dem i torsdags og 2 uger frem her i ferien. Og så havde jeg kun taget en Phantom Silver med, men I kan få lidt billeder af standeren til at starte med, indtil jeg tager hjem igen om 2 uger. Synes den er virkelig smukt gennemført og er lavet af metal og træ. Virker som top kvalitet.
















Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 14:43
Flot ! Thumbs Up
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 15:40
Ja den er flot! Den får højttaleren til at "shine"

Og min kompliment til valg af gulv, det er bare flot.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 18:07
Jeg bliver nød til at være ærlig her... Efter min smag er den ret grim og foden har bestemt ikke gjort den pænere - men hver sin smag, og jeg indrømmer at jeg ikke er til hi-tech-look. Men hvis man alligevel vil ha' den stående på sådan en fod, har jeg svært ved at forstå, hvorfor man ikke bare køber en gulvhøjtaler, som er mere fleksibel i sine anvendelsesmuligheder.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 18:47
Jeg vidste ikke Devialet lavet deres Phantom i en starwars edition.!!

The force is strong with this one.!!
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Men hvis man alligevel vil ha' den stående på sådan en fod, har jeg svært ved at forstå, hvorfor man ikke bare køber en gulvhøjtaler, som er mere fleksibel i sine anvendelsesmuligheder.

Det er lidt et underligt argument der gælder for alle der sætter deres højttaler på en stander. Vil du argumentere på samme måde hvis det havde været ete sæt Dynaudio 200XD på en stander, da de på mange måder er sammenlignelige med Phantom silver?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 21:12
Tillykke med købet men uha... smag... smag... smag... her bliver vi aldrig enige (og nedenstående er ikke for at træde dig over foden - men blot min holdning).

Jeg synes godt nok ikke den stander passer godt til højttaleren.
- Den hvide plasticfarve er meget uens (stander vs. højttaler).
- Søjlen er alt for tyk i forhold til højttalerens størrelse.
- Træet ligner noget billig tynd finér.
- Detaljerne i overgang mellem plastic og træ er langt fra imponerende

Synes desværre den minder om noget man kan købe "hvor som helst" til en billig penge. Har ikke det der kvalitetslook og elegante design.
Kan højttaleren placeres i en passende højde med vægbeslag så er jeg sikker på det vil se langt bedre ud.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 21:20
Endnu engang, den er skideflot! Ligner noget futuristisk, som kunne være i Star Wars universet.

Søjlen er da smuk i lyst egetræ. Ser ud som om den er massiv.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 11:03
Jeg syntes nu også de er fede, seje og flotte, standeren passer da super godt til den. Syntes det er noget hård kritik nogle giver, minder mig lidt om dem der bare skal finde uholdbart kritik af tesla. Nogle kan bare ikke tåle nymoderne teknik/design, ellers også bunder det bare i misundelse.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 11:14
Du har helt ret armani-thomas, jeg er misundelig, og synes på ingen måde de er grimme. Til gengæld har jeg lige vist dem til min kone, som er ked af, at hun skal leve med et sæt B&W 703 i stuen. Jeg spurgte om hun hellere vil ha' sådan et sæt, hendes svar var "det er den grimmeste højtaler jeg nogensinde har set!"

Så kan det måske tænkes, at ikke alle har samme smag???
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu