recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital signal nu gratis-brug for box? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital signal nu gratis-brug for box? 

 Besvar Besvar Side  <12345 31>
Forfatter
Besked
Hornbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 13:55
Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.
Dette gælder for 1. modtager.
Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.
Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!
Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.
Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.
Hilsen
JOhn
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 13:59
Jeg synes det er rigtig fedt at YouSee åbner op for det digitale signal.

Jeg har stadig tænkt mig at beholde HDD-boks samt kort, og dermed beholde de tjenester det nu indebærer.

Men det at jeg nu (15/9) kan jeg sende antennesignalet videre fra boksen til fjernsynet, og dermed uden CA-modul og ekstra kort kan se de digitale kanaler derpå er bare helt kanon.
Så får jeg lige pludselig ordentlig tekst-tv, hurtigere kanalskift og en ret lækker indbygget guide i TV'et.

Edit: Og så kan jeg faktisk også benytte picture-and-picture funktionen i mit TV.


Redigeret af mictand - 19-August-2009 kl. 14:04
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:04
En af fordelene ved udspillet om et frit digitalt spejl er, at du kan benytte andre DVB-C modtagere og derfor ikke behøver afholde udgiften på 59,- kr. pr. måned til Samsung boksen.
Selvfølgelig vil YouSee gerne udleje/sælge deres isbjørndræber, men ønsker man kun at benytte spejlet, så er der andre alternativer, ligesom der også er alternativer med CI plads.

Dog var alle priser inkl. boks og hvis Samsung boksen bliver en forudsætning for YouSee's ekstra services, så er jeg en af dem der på forhånd har fravalgt andet end det digitale spejl.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Var helt med på, at den med håndjernene var møntet på YouSee, men hvis første linie fjernes, så er der ingen henvisning til YouSee i håndjerne.



Det er rigtigt, de følges ad ... også væk fra min signatur når det blive aktuelt
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:13
Skal man bruge kort for at se HD kanalerne, f.eks. BBC og Discovery.
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:



På yousee.dk står der bla. følgende:

Citér
  • Samtidig – den 15. september – samler YouSee en række ekstra digitale tjenester og funktioner i produktet YouSee Plus, som koster 89 kr. om måneden. Der er ingen ekstra gebyrer eller lignende knyttet til abonnementet. YouSee Plus består af:
[......]
  • Adgang til at vælge blandt YouSee's samlede udbud på godt 150 kanaler f.eks. via Favorit, hvor man for 48 kr. pr. måned får fire ekstra tv-kanaler efter eget valg. Favorit kræver som minimum abonnement på Mellempakken.



Jeg er ikke sikker på at jeg forstår. Dvs. hvis man vil have/fortsætte med favoritpakken til 48 kr. om måneden skal man derudover vælge YouSee Plus til 89 kr. om mdr. ?
et giver så lige en pris på over 1000 kr/år i forhold til det nuværende kortgebyr på 2x199kr. Føj det er dyrt.
Jo man får ganske vist andre 'fordele' ved YouSee plus, men det hjælper jo ingenting hvis det ikke er noget man nødvendigvis vil bruge

edit: Hvis man derudover er så uheldig at bo i sted med en antenneforening som ikke får digitalt spejl er det bare ekstra surt. Prisstigning på kortet, men man får ikke rigtig noget ud af de andre YouSee tiltag.

edit2: Hmm.. Som jeg læser det på siden får man indtil flere HD kanaler gratis og efterhånden flere ved YouSee Plus, hvor man hidtil har skulle tilvælge det som pakke til x antal kroner. Det er jo egentlig udmærket.  Tror jeg.. jeg er forvirret og må nok bare følge diskussionerne herinde og ellers vente og se.

De 89kr er incl en box har du boxen i forvejen skulle det umelbart kun koste dig 30kr i kort afgift, dette fremgår dog ikke af hvad jeg kan læse lige pt men kan ikke forstille mig andet, ellers må de jo komme med en kompensation til dem der har købt boxen i dyre domme, ellers er det godt nok at tage folk bogstaveligt talt røven.



OK, at det var 89 kr. inkl. box havde jeg lige misset. Det hjælper lidt på det.. Men jeg kan godt følge dig i det andet mht. til dem som har den i forvejen.
Mvh Maria
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Skal man bruge kort for at se HD kanalerne, f.eks. BBC og Discovery.


Ja
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Men.. jeg kunne forestille mig at YouSee i de sidste par år har overvejet en anden forretningsmodel, hvor de store mellem- og fuldpakker blev droppet til fordel for nogle mindre pakker som alene blev leveret digitalt. Det ville kræve CAMs og kort for hvert TV og optageenhed i husstanden. Nu har de cementeret de store pakker da adgangen skal styres med gammeldags kanalfiltre, og når man ser hvor lidt Boxer har fået ud af deres små pakker, er det givetvis den mest fornuftige beslutning.

Jeg ved ikke hvad Yousee har overvejet. Men jeg ved, at alt andet end det som de gør nu, det ville og har været forkert.

Jeg vil godt komme med en analogi, som beskriver meget godt, hvad det er der er ved at ske.

Jeg har en kammerat som sælger akvarieudstyr. Deriblandt også en computer til at styre akvarier med, lave målinger osv. Computeren var fleksibel, så det var muligt at koble forskellige moduler på og anden form for tekniske løsninger. 
I starten var det forholdsvis begrænset, hvor mange computere han solgte. Den var dyr, så folk naturligt nok begyndte at se på, om de overhovedet havde et behov.

Jeg foreslog min kammerat at prøve noget nyt. Lave en minimums konfiguration som indeholder en computer, måling af temperatur og en stikdåse. En minimums konfiguration, som alle kunne forholde sig til og sagtnes kunne bruge. Denne konfiguration skulle så prismæssig være så lille, så min kammerat stort set ikke tjente een eneste krone på salget.

Resultatet blev, at han solgte temmelig mange minimums konfigurationer nu, og efterfølgende steg salget af tillægsmoduler og de andre tekniske løsninger enormt. Ting som han før ikke solgte, men nu faktisk kunne tjene en hel del penge på.

Det er præcis sådan jeg ser Yousee gør nu. De forærer ikke tv pakkerne væk, men prismæssigt holdes de nede, så alle kan være med. Efterfølgende får de nye på det digitale net nu en mulighed for at se, hvad de ekstra services kan give dem. Noget som de ikke har kunnet se før, overhovedet. Og på den måde vækker Yousee disse folks interesse. Og der skal garanteret nok blive solgt en masse ekstra services. Ikke mindst når de "gamle" analoge kunder pludselig kommer til at se, hvad HD kanalerne er for noget, på deres forholdsvis nye HD skærm med indbygget DVB-C tuner og MPEG4.
Et visuelt bevis vægter altid voldsomt meget mere end blot en skrivelse.

Yousee skal nok tjene deres penge ind igen for tabt kortgebyr. Og hvis det går som jeg tror, så tjener de nok også voldsomt meget mere end det. Om ikke andet, så får de ihverfald et væsentligt større kundepotientiale, ved at flytte kunderne gratis over på det digitale net. Og det er altså hele forudsætningen for overhovedet at kunne sælge dem de ekstra services.

Jeg er slet ikke itvivl om, at det er det Yousee har indset nu. Hvorfor det har taget så lang tid ved jeg ikke. Måske hænger det sammen med, at grundlaget bare ikke har været iorden. Eksempelvis boksene kontra de manglende TV med indbygget tunere. Der er nok ingen tvivl om, at med det boom af TV der er kommet inde for det sidste halve år med indbygget DVB-C tuner, det er noget som DVB-C udbyderne har sukket efter længe. Måske er det i virkeligheden det som har gjort udfaldet nu, for boksene har indtil for relativ kort tid siden bestemt ikke været et godt alternativ

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:23

Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.
Dette gælder for 1. modtager.
Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.
Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!
Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.
Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.

Jo, der er en væsentlig stor prisforskel. For hvis du skal bruge de gamle priser, (nuværende), så skal du lige smide et kortgebyr på 400,- om året ind i hver eneste enhed du tilslutter det digitale nu.

Forskellen er, at nu kan du gøre det med alle de tv/optagere/media center/whatever uden at skulle betale 400,- om året pr. enhed.

Så jo flere enheder/apparater du kobler på, desto større besparelse kan du sig at du får fra d. 15/9-2009

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Skal man bruge kort for at se HD kanalerne, f.eks. BBC og Discovery.

ja

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er præcis sådan jeg ser Yousee gør nu. De forærer ikke tv pakkerne væk, men prismæssigt holdes de nede, så alle kan være med. Efterfølgende får de nye på det digitale net nu en mulighed for at se, hvad de ekstra services kan give dem. Noget som de ikke har kunnet se før, overhovedet.


Både og... YouSee får også en masse digitale kunder der (som mig) blot vil se den valgte pakke digitalt. Disse kunder kommer aldrig i nærheden af de nye digitale tjenester.

YouSee har stadig det problem at prisen på fuld- og mellempakkerne er steget væsentligt mere end inflationen i de sidste 5 år, og at nogle kunder derfor har nedgraderet til mellem- eller måske endda grundpakken. Der er vist ikke offentligt tilgængelige tal for dette, men jeg mener at YouSee har indrømmet at de har mistet kunder til fuldpakken?

Som bosiddende i en etageejendom med en fælles aftale med YouSee om grundpakken synes jeg at dagens initiativt er helt perfekt. Nu kan jeg slippe for at betale 2x199 kr for at modtage mine grundpakkekanaler digitalt.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 14:43

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Både og... YouSee får også en masse digitale kunder der (som mig) blot vil se den valgte pakke digitalt. Disse kunder kommer aldrig i nærheden af de nye digitale tjenester.

Det er ikke korrekt at antage, at de aldrig kommer i nærheden af de nye digitale tjenester. Du glemmer, at de fleste kommer fra det analoge net. Så dermed kommer de jo NETOP i nærheden af de digitale tjenester. Og det er det som er hele pointen. Du kan ikke sælge digitale tjenester til en TV seer på det analoge net. Den del håber jeg vi er rimelig meget enige i

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

  YouSee har stadig det problem at prisen på fuld- og mellempakkerne er steget væsentligt mere end inflationen i de sidste 5 år, og at nogle kunder derfor har nedgraderet til mellem- eller måske endda grundpakken. Der er vist ikke offentligt tilgængelige tal for dette, men jeg mener at YouSee har indrømmet at de har mistet kunder til fuldpakken?

Det er en helt anden problematik. Men igen mister du fokus.

Det som er væsentligt for Yousee, det er at få flyttet de kunder som har mellem og fuldpakke på analog net over på det digitale net, UDEN mer omkostning for disse kunder. Det er det som Yousee gør. Den tabte indtægt fra kortgebyret skal de så helst hente i form af ekstra services/tjeneste, som disse gamle analoge kunder nu kan tilbydes.

Og det kan godt være, at du ikke er en af dem der vil udnytte disse digitale tjenester. Men jeg er slet ikke i tvivl om, at temmelig mange vil. Og for hver gang af bare een "gammel" analog kunde vælger en digital tjeneste, så har Yousee opnået det som de ville. Ergo kan du nok regne ud, at det kan næsten ikke gå galt.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Som bosiddende i en etageejendom med en fælles aftale med YouSee om grundpakken synes jeg at dagens initiativt er helt perfekt. Nu kan jeg slippe for at betale 2x199 kr for at modtage mine grundpakkekanaler digitalt.

Præcis. Og disse 2x199 kr kan du gange med antal af apparater, som du måske har eller havde tænkt dig skulle have modtaget det digitale net.

Men lad os nu se om ikke du alligevel på et eller andet tidspunkt ryger med på en ekstra tjeneste, trods de 30,- mer om måneden, udover selve tjenesten

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu