recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dålig erfaring med Verbatim
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDålig erfaring med Verbatim

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Emne: Dålig erfaring med Verbatim
    Sendt: 26-Januar-2005 kl. 15:49

For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.

Jeg troede min Pio 520 var defekt, efterfølgende har jeg nået at rette nogle af fejlbrændingerne, med Verbatim dvd-r 8x. 

Jeg kan godt forstå der kan være noget galt med enkelte skiver, men det her er sg... for meget.

 

 

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.

Jeg troede min Pio 520 var defekt, efterfølgende har jeg nået at rette nogle af fejlbrændingerne, med Verbatim dvd-r 8x. 

Jeg kan godt forstå der kan være noget galt med enkelte skiver, men det her er sg... for meget.

Jeg købte nogle Verbatim 4X sammen med min Pioneer 520 recorder i tyskland og dem har jeg endnu ikke haft problemer med.

Dit problem lyder mystisk - også set i lyset af, at netop Verbatim er nævnt som "godkendt" til Pio'en (står i manualen).

mvh

Henrik
Til top
boink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:55

Jeg har har brændt rigtig mange Verbatim (100+) - og jeg kan ikke huske at jeg har haft 1 eneste fejlbrænding. Kan det være et uheldigt parti du har fået fingre i ??

Jeg har en plextor brænder i pc'en & en sony hx900 recorder

 

p.s jeg har også udmærket erfaringer med bulkpaq

Henrik
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Jeg har har brændt rigtig mange Verbatim (100+) - og jeg kan ikke huske at jeg har haft 1 eneste fejlbrænding. Kan det være et uheldigt parti du har fået fingre i ??

Jeg tror du har ret, ved ikke hvad det ellers skulle være. Heldigvis var de ikke købt i Danmark.

Meningen med mit indlæg er, at selv et firma med Verbatims ry, laver graverende fejl.  

Til top
BenCarl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Meningen med mit indlæg er, at selv et firma med Verbatims ry, laver graverende fejl.  

Enten det eller også har du fået nogle fakes - har nu aldrig hørt eller set fake'ede Verbatim.

Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 18:47

Jeg har lidt svært ved at tro, at Verbatim skiverne skuffer. Jeg har brændt mange forskellige mærker, - nogle har givet fejlbrændiger, men ALDRIG VERBATIM. De virker hver gang.  Tror du ikke det er din brænder, der er noget i vejen med. Det tror jeg.

Min PC-brænder er en NEC og min dvd-recorder er en Sony RDR-HX900.



Redigeret af NIKKO
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 19:17

Hvis det er brænderen, er det recorderen det er galt med, det vil tiden nok vise. Men jeg undre mig over, at nogen tror Verbatim ikke kan lave fejl.

Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 22:12


Det skal jeg ikke kunne sige, om Verbatim, kan give fejlbrændinger. Det kan de vel nok, ingen er ufejlbarlig - men jeg har som sagt aldrig oplevet det, og jeg kan altså kun tage udgangspunkt i mine egne erfaringer, som jo danner grundlag for mit svar.

 

Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 02:42
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.



Jeg har også fra tid til anden haft problemer med Verbatim - ikke mange, og slet ikke så mange i procent som du, men dog problemer.

Verbatim er et glimrende produkt, og de ligger klart blandt de 10-15 bedste procentvis i forhold til fejlbrændinger - de er til gengæld for dyre.

Den "gudestatus" de synes at have nogle steder er nok lidt overdreven.




by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)


Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 03:15

Oprindeligt skrevet af papabear papabear skrev:

Den "gudestatus" de synes at have nogle steder er nok lidt overdreven.

Det er egentlig en interessant debat denne her.

Verbatim har ganske rigtigt opnået noget nær "gudestatus", men kun i kraft af et meget stort antal medier som ikke fejlede.

Men vi må heller ikke være blinde. Alle mærkevare fabrikanter benyttter underleverandører, og måske der er sket et svigt her.

  /Lars

 



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ALCH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 13:36
Jeg har ikke haft nogen fejlbrændinger endnu (ca. 150 stk) men jeg bruger også kun de der billige datawrite 8x og Pio 520H.

Redigeret af ALCH
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 18:35

 

Jeg bruger kun Ritek og Verbatim - heller ikke en eneste fejlbrænding ud af ca. 100 stk.

 

Buller

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu