recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DV camera/pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDV camera/pc

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Emne: DV camera/pc
    Sendt: 29-September-2005 kl. 17:33
hvis i sender fra DV til pc og redigerer , optager i så det færdige resultat til DVD drev eller direkte via dv out på pc til en DVD optager ( evt m harddisc?)
MVH Frank Pedersen

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 18:25
Kan det overhovedet lade sig gøre at overføre fra PC til DVD recoder via FireWire? Jeg kunne oretille mig at dette ikke kan lade sig gøre, bl.a. for at forhindre piratkopiering.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 18:29
Jo, det kan sagtens lade sig gøre at køre til harddiskrecorder fra PC. Det gør jeg ihvertfald et par gange om ugen. Men det er mest mine egne optagelser, jeg kører over, fordi det tager for lang tid at lade pc'en encode til DVD-formatet.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 19:42

Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

hvis i sender fra DV til pc og redigerer , optager i så det færdige resultat til DVD drev eller direkte via dv out på pc til en DVD optager ( evt m harddisc?)

Hvis det er hjemmevideo som du har overført til PC, så ville jeg brænde DVD'en der. Det med at overføre til harddisk recorder er efter min mening spiltid og kvalitets tab når din recorder skal optage en gang til.

Min rækkefølge:

DV -> PC (via firewire, redigering, dannelse af DVD filer) -> brænder DVD (bruger Nero6)

Mvh. Moef

 



Redigeret af Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 19:47
Det kræver at du har en god mpeg-encoder, og det er i den proces, jeg bruger min harddiskrecorder. Du kan ikke bare danne dvd-filer af avi-filer, uden at de bliver encodet til mpeg-filer. Og jeg vil påstå, at min pioneer er betydelig bedre til at encode end Nero's indbyggede.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 20:04
Der sker ingen kvalitetstab ved at overføre digital video via FireWire.
Så hvis recoderen er bedre til at encode end PC'en så kan man roligt gøre det.


Redigeret af HTPC
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 20:46

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Der sker ingen kvalitetstab ved at overføre digital video via FireWire.
Så hvis recoderen er bedre til at encode end PC'en så kan man roligt gøre det.

Kan man godt  overføre direkte til recorderen harddisk uden at optage det der kommer ind via firewire? Hvis man kan, er det jo rimelig fantastisk.

Altså, så man stadig kan lave sin redigering på PC'en og så overføre 1:1 til harddisk recorder? Det ville være perfekt.

Ups... jeg så lige det havde skrevet "ingen kvalitetstab" og derefter snakker du om encode. Det må da være et tab?

Moef



Redigeret af Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Ups... jeg så lige det havde skrevet "ingen kvalitetstab" og derefter snakker du om encode. Det må da være et tab?

Ikke nødvendigvis. Videosignalet er jo sådan set allerede encodet i videokameraet - til MPEG-2 vil jeg tro.
Der behøves sådan set ikke komprimeres mere, men det skal laves om til DVD format hvis man vil brænde det. Det var sådan set bare det jeg mente.
 
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

hvis i sender fra DV til pc og redigerer , optager i så det færdige resultat til DVD drev eller direkte via dv out på pc til en DVD optager ( evt m harddisc?)

Hvis man kan redigere og gemme det hele i DV (AVI) igen, og så sende det til firewire porten på f.eks. min sony 910, så er det super fedt. Dog skal man nok stadig trykke record og optage det hele igen på recorderen i den kvalitet man syntes er bedst. Vidst også det der blev sagt tidligere

Det tvinger dig til at bruge den menu recorderen kan danne. Og så vil det komme til at tage noget længere tid, at færdiggøre en DVD, da man sikkert skal encode en gang mere på recorderen, for at få en optaget super kvalitet ned i noget der kan være på en DVD.

Jeg tror nu nok, at jeg vil ha' bibeholdt det hele på PC'en, og finde frem til et codec som er godt nok i kvaliteten.

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Ups... jeg så lige det havde skrevet "ingen kvalitetstab" og derefter snakker du om encode. Det må da være et tab?

Ikke nødvendigvis. Videosignalet er jo sådan set allerede encodet i videokameraet - til MPEG-2 vil jeg tro.

Det er forkert.

DV kører DV - ikke MPEG.

Så jo, der sker et (mindre) tab ved reencodningen.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Ups... jeg så lige det havde skrevet "ingen kvalitetstab" og derefter snakker du om encode. Det må da være et tab?

Ikke nødvendigvis. Videosignalet er jo sådan set allerede encodet i videokameraet - til MPEG-2 vil jeg tro.

Det er forkert.

DV kører DV - ikke MPEG.

Så jo, der sker et (mindre) tab ved reencodningen.

  /Lars


Ok, men hvis det er gemt i AVI / DV til at begynde med, så sker der jo ikke nogen re-encoding (komprimering er nok et bedre ord), fordi det ikke er encodet til at begyde med, men bare gemt "råt". Om man så MPEG-2 encoder det i PC'en eller recoderen er jo op til en selv, men ummidlbart bør det jo ikke være ringere fordi det bliver gjort i recoderen.
 

Redigeret af HTPC
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Ok, men hvis det er gemt i AVI / DV til at begynde med, så sker der jo ikke nogen re-encoding  (komprimering er nok et bedre ord), fordi det ikke er encodet til at begyde med, men bare gemt "råt".

DV er en digital kodning præcis som MPEG. Så signalet reencodes.

Man slipper iøvrigt ikke for denne konvertering, da recorderen bruger MPEG internt og en DV-forbindelse bruger DV.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu