recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning af Boxee box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning af Boxee box

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
larmlabel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-December-2010
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larmlabel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning af Boxee box
    Sendt: 30-Juli-2013 kl. 08:44
Hej

Da Boxee er blevet opkøbt af Samsung og snart lukker deres servere (slut med coverflow og apps som netflix).

Så er jeg ude efter ny løsning.

1. Kone venlig
2. Bruges til film og serie
3. Evt. Netflix (US)

Jeg har læst de mange indlæg her og jeg overvejer PLEX med en nas.
Men igen den må ikke fylde meget og da vores lejlighed er lavet sådan, skal den stå inde i stuen et sted pga. netstik (vil ikke køre med trådløst). Og derfor ikke larme. Har set på Mac mini eller Synology. Men er meget i tvivl.

Kom gerne med andre bud? eller bare bud i det hele taget på en løsning.

Popcorn hour a400 pga. den er let at gå til og ikke fylder meget.
Zappati Mini Player (kan vist ikke fås i dk endnu, men overvejer fra Frankrig)
Apple Tv3 (Til Netflix) også anden løsning til video/musik/Film/serier

Ps. Coverflow og den slags er et krav ala Boxee Box. Derfor mit valg indtil nu er PLEX.
mvh
Per
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 09:12
Hvis du skal køre med noget coverflow, så er der kun en HTPC som alternativ nu. Ganske vist kan man køre XBMC på både Android sticks og Raspberry Pi, men min erfaring med dem, har været dårlig til drillende. Altså ikke noget der fungerer som daily driver.
Ang. hardware, så er en MAC Mini slet ikke et dårligt bud. Den er måske en smule dyr, set i forhold til det hardware den er bygget op omkring, men det er derimod en pisse lækker indpakning. På en MAC styrer du også selv om du vil køre Windows, OS X, eller Linux. I stedet for Plex, vil jeg dog anbefale XBMC. Synes det er et bedre system, men de fungerer heller ikke helt på samme måde.
Desværre er mine erfaringer med Netflix på en HTPC, ikke lige de bedste. Problemet er, at med mindre du kører Windows 8, så skal det køre gennem en browser, og det giver ikke en særlig glidende overgang. På Windows 8 kan det dog lade sig gøre nogenlunde smertefrit, fordi der findes en app dertil. Jeg ved dog heller ikke, om man kan få 5.1 lyd gennem den app. Det kan du i hvert fald ikke i browserversionen af Netflix. Har du nogle af de andre filmstreamingtjenester, så er du endnu mere på den, for mener ikke at nogen af dem har app til Win 8 endnu.
Alternativt, kan du hoppe på en WD TV Live. Den nyeste version har Netflix, og med et forholdsvis simpelt hack, kan du også få coverflow på den. Men har får du også et problem, hvis du har andre stremingtjenester. For de findes ikke derpå.
Til top
larmlabel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-December-2010
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larmlabel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 09:23
Mange tak !

Jeg syntes også selv mac mini er ret dyr. I sær til mit forbrug. Derfor jeg har set lidt på popcorn hour osv. Problemet er jo at boxee box var lidt "one of a kind". Ja med en masse problemer (dem har jeg nu ikke haft), men lækkert cover flow, den henter alt selv, samt fede apps. 

Jeg kom fra en WD TV 1generation. Og jeg var igennem hacks og alt det der. Derfor gik jeg over til boxee box. Pga. utrolig langsomt cover flow. Man skulle selv hente alt info. Og ja den var bare langsom. Konen var ralativt glad, men jeg brugte 100 timer på rep, hente covers, rette fejl osv. osv. :)

Men hvordan er de nye? Køre det bedre?

Tak for de bud uanset
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af larmlabel larmlabel skrev:

Hej

Da Boxee er blevet opkøbt af Samsung og snart lukker deres servere (slut med coverflow og apps som netflix).

Så er jeg ude efter ny løsning.

1. Kone venlig
2. Bruges til film og serie
3. Evt. Netflix (US)

Jeg har læst de mange indlæg her og jeg overvejer PLEX med en nas.
Men igen den må ikke fylde meget og da vores lejlighed er lavet sådan, skal den stå inde i stuen et sted pga. netstik (vil ikke køre med trådløst). Og derfor ikke larme. Har set på Mac mini eller <span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: normal;">Synology. Men er meget i tvivl.</span>
<span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: normal;">
</span>
<span style="line-height: normal;">Kom gerne med andre bud? eller bare bud i det hele taget på en løsning.</span>

Popcorn hour a400 pga. den er let at gå til og ikke fylder meget.
Zappati Mini Player (kan vist ikke fås i dk endnu, men overvejer fra Frankrig)
Apple Tv3 (Til Netflix) også anden løsning til video/musik/Film/serier

Ps. Coverflow og den slags er et krav ala Boxee Box. Derfor mit valg indtil nu er PLEX.
mvh
Per



Hvor har du læst at de vil lukke for serverne ?
Synes kun jeg har set at de vil lukke noget record halløj til den nye version
Til top
larmlabel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-December-2010
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larmlabel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:01
Det er rygte. Men de lukker hele deres forum ned fra den 1. Altså i denne uge. Samt at de lukker ned for cloud til dvr. Som sku må være ret så surt for dem der købte det produkt.

De skriver 
We’re working behind the scenes to ensure there’s minimal impact to your Boxee Box during this process. 
Men stadig jeg vil godt være lidt på forkant med udviklingen. Kan være der ikke sker en skid. Men min remote er også ved at gå ned uanset. Og da de apps jeg har kørt før virker af l... Ser jeg allerede nu efter nye muligheder.

Erfaring med boxee team har dog været lidt så som så. Fx at de stoppede med support og firmware kom for mig helt ud af det blå. Og det gjorde det for mange andre også. Derfor skriver mange at de regner med serverne snart lukkes. Når de ikke engang kan og vil holde gang i deres officielle forum Smile

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:08
3. generation WD TV er meget hurtigere. Men hvordan deres coverflow med hack fungerer i dag, ved jeg dog ikke. Det kan godt være, du stadig skal hente det hele selv i dag.
Men det er også til at finde en mellemløsning. Kig evt. på et AMD Fusion bundkort og dertilhørende harddisk, ram og kabinet, så er du godt kørende, for en betydelig lavere pris end MAC Mini.

Redigeret af Nagash - 30-Juli-2013 kl. 10:16
Til top
Krusty the Clow Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krusty the Clow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:33
jeg bruger en dune hd smart d1 med coverflow fra yaDis
Til top
larmlabel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-December-2010
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larmlabel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:38
Tjekker den ud.
Nogle der kender til 

popcorn Hour 400-a
zappiti player
Eller
Wd Live g3 eller hub.

Jeg har haft wd g1. Og den gik jeg væk fra og over til Boxee pga. apps og bedre scraping og coverwall. Men ser ud til wd tv er kommet efter det? eller? I "gamle" dage var det møj langsomt. 

Tjekker klart også den DUNE ud. tak for forslaget
Til top
Krusty the Clow Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krusty the Clow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 12:02
yaDis er et program du henter ned til din pc son finder film og serie på din nas, for yaDis er ligger ikke på Dune play. Men du kan ligge det over på din Dune play fra din pc.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:20
Hvis du har en forstærker der kan deocode DTS lyd så vil jeg klart anbefale en Raspberry PI med RASPBMC. Jeg køre RASPBMC (XBMC) på et class 10 kort og en USB pen det spiller og fungere perfekt. Konen er vild med det da hun kan styre det hele fra hendes telefon. Den bruger omkring 4 watt så står tændt døgnet rundt. Har så alt liggende på en Qnap nas.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
René Sørensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:48
I er selvfølgelig klar over at der findes et svensk forum for netop Boxee ikk? http://www.sweboxee.se/2013/07/15/d-link-informerar-om-boxee-box-framtid/
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 16:32
hvis du alligevel har planer om at investere i en NAS server kunne du evt prøve qnaps nye med HDMI udgang og XBMC.. Den bruger jeg selv på kontoret og det funker helt fint (hurtigeste XMMC jeg til dato har prøvet :)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu