recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et styk arv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt styk arv

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 17:23
imponerende samling. mærkeligt at bruun rasmussen ikke var interrerseret i at sælge den samling.
såvidt jeg ved. skal du betale arveafgift, efter hvad det bliver afregnet til. ( hvis du har oplyst skifteretten om samlingen )
 
sjov udregning . 15% af de første 266000. der efter 25% af resten.  hvilket vil sige ca 36,4% af det totale beløb.
jo jo skattefar. skal nok få sine fede fingre i kassen.
jeg ved det . da min kone lige har arvet og er ved at afsætte et hus også.
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 21:26
WOW!!! Det er min vådeste drøm at gå på opdagelse i sådan en samling...

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men hvis det var mig, ville jeg (efter jeg havde taget hvad jeg selv ville have ;)) ansat en konsulent (evt. bare en entusiast) til at pille guldkorn ud, og så sætte dem til salg enkeltvis på Ebay.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 23:20
En rigtig go' bekendt har for nylig gjort et kup på nettet. Han bød på hedengangne Radio Luxembourg's pladesamling. Han var så heldig at løbe med den - foran en Finne. Så hele Radio Luxembourg's pladesamling befinder sig nu i Danmark!! Og det er ALT, for perioden 1933 til 1992 - inkl. jingler....
Resultatet blev en lastbiltransport fra Holland til Danmark, med 78 flyttekasser, med plader...
M.v.h.
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

En rigtig go' bekendt har for nylig gjort et kup på nettet. Han bød på hedengangne Radio Luxembourg's pladesamling. Han var så heldig at løbe med den - foran en Finne. Så hele Radio Luxembourg's pladesamling befinder sig nu i Danmark!! Og det er ALT, for perioden 1933 til 1992 - inkl. jingler....
Resultatet blev en lastbiltransport fra Holland til Danmark, med 78 flyttekasser, med plader...
M.v.h.
 
Tør man spørge hvad samlingen løb op i?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 09:19
81.000,- inkl. transport til Danmark.
 
M..v.h.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

En rigtig go' bekendt har for nylig gjort et kup på nettet. Han bød på hedengangne Radio Luxembourg's pladesamling. Han var så heldig at løbe med den - foran en Finne. Så hele Radio Luxembourg's pladesamling befinder sig nu i Danmark!! Og det er ALT, for perioden 1933 til 1992 - inkl. jingler....
Resultatet blev en lastbiltransport fra Holland til Danmark, med 78 flyttekasser, med plader...
M.v.h.
 
Hvis en pladesamlig der dækker 59 år, kan være i 78 flyttekasser, så har den godt nok været noget mangelfuld(?)
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

En rigtig go' bekendt har for nylig gjort et kup på nettet. Han bød på hedengangne Radio Luxembourg's pladesamling. Han var så heldig at løbe med den - foran en Finne. Så hele Radio Luxembourg's pladesamling befinder sig nu i Danmark!! Og det er ALT, for perioden 1933 til 1992 - inkl. jingler....
Resultatet blev en lastbiltransport fra Holland til Danmark, med 78 flyttekasser, med plader...
M.v.h.
 
Hvis en pladesamlig der dækker 59 år, kan være i 78 flyttekasser, så har den godt nok været noget mangelfuld(?)
Måske det var nogle meget store flyttekasser Wink
 
Er det alm. flyttekasser vil jeg give dig ret i at det lyder til at være en lidt tynd kop kaffe.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

En rigtig go' bekendt har for nylig gjort et kup på nettet. Han bød på hedengangne Radio Luxembourg's pladesamling. Han var så heldig at løbe med den - foran en Finne. Så hele Radio Luxembourg's pladesamling befinder sig nu i Danmark!! Og det er ALT, for perioden 1933 til 1992 - inkl. jingler....
Resultatet blev en lastbiltransport fra Holland til Danmark, med 78 flyttekasser, med plader...
M.v.h.
 
Hvis en pladesamlig der dækker 59 år, kan være i 78 flyttekasser, så har den godt nok været noget mangelfuld(?)
Måske det var nogle meget store flyttekasser Wink
 
Er det alm. flyttekasser vil jeg give dig ret i at det lyder til at være en lidt tynd kop kaffe.
Der har nok været en del genudsendelserLOL Lyder ikke af meget men det kan jo også være at, det kun skal supplere en eksisterende samling, og at der er renset ud?Confused
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 15:51
Flyttekaserne var større end danske flyttekasser. Det var måske også forkert at kalde dem flyttekasser. Wink
Der er ikke renset ud i samlingen, eftersom der er underskrevet et dokument, at samlingen skal forblive komplet. Der må ikke "plukkes" eller sælges fra.
Jeg kan nævne at alle får mulighed for at lure i samlingen, på et senere tidspunkt, da dele vil blive udstillet i forbindelse med det nye Graceland, uden for Randers.
 
M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 16:15
Det er da en fed samling fra Luxenborg
Det var jo stationen man lyttede til før alle lokalradioerne
Til top
dbbuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 16:06
Hvad skal du have for dine Black Sabbath og Ozzy Osbourne albums? 
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do.
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 16:59
tror jeg hade investeret 10 000kr i at få opmagasineret det en måneds tid eller 3 tage mig min tid og får overvejet det hele godt igennem, denne her historie mindre om en bliz krigg salg :)), hvor du måske tabte en pæn sum penge,men sådan en fanatiker der, måske han har de vildeste super sjældne plader. men held og lykke med det, det må være en underlig ting at arve :) håber du kan stole på dem der fra England.
+100HD Film
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu