recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Focal DôME
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af Focal DôME

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 17:43

Hej.

Jeg kunne bestemt også være interesseret i disse flotte højtalere, men er der nogle der har et bud på en receiver der vil passe godt til 5.1 sættet?

Til top
Brisse777 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brisse777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 18:08
Der er jeg også med på en lytter...
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Jeg kunne bestemt også være interesseret i disse flotte højtalere, men er der nogle der har et bud på en receiver der vil passe godt til 5.1 sættet?

Focals højttalere er (generelt) ikke svære at trække, og når der er tale om satellitter med subwoofer, så er det endnu nemmere.

Så derfor vil de fleste surround receivere kunne løse opgaven, så det er mere at se på dine behov til sådan en.

Det kunne være du havde nogle præferencer for mærke(r), design eller mulige funktioner. Skal den eksempelvis klare blu-ray lydformater? Er der et øvre prisleje? ect.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Jeg kunne bestemt også være interesseret i disse flotte højtalere, men er der nogle der har et bud på en receiver der vil passe godt til 5.1 sættet?

Focals højttalere er (generelt) ikke svære at trække, og når der er tale om satellitter med subwoofer, så er det endnu nemmere.

Så derfor vil de fleste surround receivere kunne løse opgaven, så det er mere at se på dine behov til sådan en.

Det kunne være du havde nogle præferencer for mærke(r), design eller mulige funktioner. Skal den eksempelvis klare blu-ray lydformater? Er der et øvre prisleje? ect.

  /Lars

 

Jeg har et budget på omkring 5000-6000 (hvis det kan lade sig gøre) men gerne så billig som muligt, men hvor man får det mest optimale ud af sættet (vil hellere ofre 6000-7000 på en receiver end 4000, hvis det giver en markant forskel i lyden)

Lige nu har jeg et Panasonic PX70, PS3 samt en Xbox 360, hvor det hele gerne må kunne sættes til og spille med de lydformater som blue-ray med ps3 nu kan tilbyde.

Jeg syntes rigtig godt om Marantz, Harman Kardon, og Yamaha lyder også som om de laver nogle spændende receivere.

Er der nogle der har et forslag til en receiver? og det må godt være andre mærker :) Jeg vil tro at jeg ikke er den eneste der står og mangler en receiver, hvis man køber dette sæt, derfor bare kom med foreskellige mærker og modeller. plusser og minusser hvis der er en som har tid og lyst :)

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 09:44
Jeg planlægger at købe den kommende Pioneer VSX-1019AH 7-kanals A/V surroundreceiver, når den lander på markedet, efter sigende i juni måned. Den har alt det, jeg har behov for, samt en fair pris. En EU model vil formentlig kunne anskaffes for ca. 6.000,- DKK. Jeg tror den vil passe glimrende til et 7.1 setup med Focal Dôme satellithøjttalere. Men nu vil jeg lige give dem en lytter først til hififreaks demoaften.
Til top
o0Breaker0o Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér o0Breaker0o Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 08:23

Så har jeg modtaget mit 2.0 sæt.! Har tilsluttet dem som front højtalere så de hurtigere bliver spillet til, derefter skal de bruges som baghøjtalere.

Generelt er jeg yderst tilfreds med lyden so far.

Nu mangler jeg bare at få købt noget højtaler kabel, regner med at det bliver noget QED Original.

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af o0Breaker0o o0Breaker0o skrev:

Generelt er jeg yderst tilfreds med lyden so far.

Hvilken forstærker bruger du, og hvad er udgangseffekten?! Kan de spille højt?! Bruger du evt. subwoofer ved siden af?

Til top
o0Breaker0o Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér o0Breaker0o Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:30

De spiller på en Pioneer VSX-LX60, udgangseffekten hedder vist 2x140watt hvilke er mere en rigeligt.

De spiller i øjeblikket sammen med en Harbosound sub.

 

Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 10:26
Hvordan syntes du lyden er i dem? spiller de som du forventede? eller bedre? eller er du blevet skuffet?
Til top
o0Breaker0o Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér o0Breaker0o Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 11:55

Jeg synes de allerede nu har overgået mine forventninger!

De er selvfølgelig ikke i samme liga som mine nuværende front højtalere som er et par Vienna: Beethoven Baby Grand.

Men synes de gør det rigtig godt deres størrelse taget i betragtning.

Glæder mig til at få dem tilsluttet som baghøjtalere i mit setup.

Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 12:26
Vil det være realistisk at sætte et 2.1 sæt sammen med en en Sonos Zoneplayer 120 ? Vil den kunne trække disse højtalere ?
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Vil det være realistisk at sætte et 2.1 sæt sammen med en en Sonos Zoneplayer 120 ? Vil den kunne trække disse højtalere ?

Det vil jeg mene. Du har 2 x 55 watt (8 ohm) at gøre godt med, samt subwoofer output. Under specifikationerne for Dôme satellitterne skriver de anbefalet forstærkning 25 - 100 watt, så det passer for mig at se helt fint.



Redigeret af Tarkin - 29-April-2009 kl. 13:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu