recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sorte bjælker dækker undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sorte bjælker dækker undertekster

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sorte bjælker dækker undertekster
    Sendt: 12-December-2011 kl. 13:40

Her i weekenden fra fredag den 9. december 2011, kan jeg lige pludselig ikke se hele billedet på DR1, DR2, TV2.Cry

Der kommer sorte bjælker foroven og forneden OVENPÅ billedet, og det er IKKE godt. Især ikke hvis der er undertekster på en film f.eks ”Kriminalkommissær Barnaby”. Det er alle programmerne på de nævnte kanaler det gælder. Jeg kan IKKE se undertekstnerne, da de sorte bjælker dækker dem. Jeg har prøvet at skifte mellem 4:3 og 16.9 på tv´et, men det gør INGEN forskel.

Lige når jeg klikker hen på f.eks DR1, DR2 eller TV2 så er billedet fint, og jeg kan kan HELE billedet, men sekundet efter kommer de der sorte bjælker og lægger sig OVENPÅ billedet. Billedet skifter IKKE format.

 Det startede først her i fredags – sender DR1, DR2 eller TV2 lige pludselig et andet signal eller er det en del af et eksperiment???  Det er godt nok irriterende, og jeg er MEGET ked af det. Er der nogle der har oplevet de samme problemer, og kan de løses?

Jen:)

 

Jen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 14:32
 
 Jeg har set på de nævnte kanaler her i Weekenden, både på Terrestisk og fra KabelTV, og billedet var som det skulle være. Så hvad du har oplevet vides ikke. Indtil nu har jeg ikke set andre skrive om det.
 
 Det er altid en god ide at tage billeder af tingene så man kan se hvad det e.v.t er.


Redigeret af Radiomanden - 12-December-2011 kl. 14:38
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 11:57
Jeg tror faktisk det er Dit Tv som lægger bjælkerne, men selve årsagen hertil mener jeg bestemt skyldes DR, kommer det ikke nærmere.
Fordi der i et sekundbrøkdel er noget normalt. 
Om det så kan skyldes Jeres Kabelnet der laver underlige ting.  Bjælkerne og uden formatet ændrer sig, jeg hæller fortsat til udbyderen.  Embarrassed

Redigeret af skyking - 13-December-2011 kl. 12:03
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af jenny jenny skrev:

Er der nogle der har oplevet de samme problemer, og kan de løses?


Nåååh, det fjernsyn, den eventuelle modtagerboks og ikke mindst: Aha, det er der du får dit antennesignal fra.

Eller sagt på en anden måde. Hvis du ikke fortæller, hvilket udstyr du har, er det noget svært at hjælpe dig.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:03

Jeg har også talt med andre, der ingen problemer har med de nævnte kanaler, så det må nok være mit TV, der reagerer på nogle signaler fra DR og TV2 på en dum måde. Hvis jeg så bare kunne slå det fra på mit TV... (og jeg har prøvet at skifte mellem 4:3 og 16:9, ingen forskel med de sorte bjælker)

Hvis jeg sætter TTV på, så vises hele billedet, men lige så snart jeg slår TTV fra så kommer de irriterende sorte bjælker tilbage. Meget irriterende. hvis jeg så har optaget noget, så kan jeg ikke sætte TTV på (jeg har prøvet.)
 
Men DR og TV2 må jo have ændret et eller andet med deres signaler ellers ville mit TV jo ikke gøre som det gør. sukConfused (Jeg har kontaktet DR og TV2 men har ikke fået svar endnu.)
 
Jen
Jen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:13
 
 Der er tilsyneladende ikke andre der har problemet, og derfor er det svært at siger hvad det er, ligeledes da du endnu ikke har skrevet hvilket TV det er, og som Klaus skrev gør det ikke tingene nemmere når det ikke vides. Ligeledes ville et billede af problemet også være en god ting.
Så som det ser ud indtil videre, ser det ud til at det er et isoleret problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:22
Tak for alle jeres svarSmile
 
Jeg er godt klar over nu at det er mit TV, men hvordan slår jeg det fra??? jeg har kigget i manualen fra TV´et og der står intet jeg kan bruge
 
Jeg har et almindeligt gammeldags "Thomson" analog 4:3 TV uden modtagerboks, og jeg modtager TV fra yousee, og det har faktisk virket helt fint med superklare billeder. (og det skulle så jeg vidt jeg ved også virke efter 11. jan. 2012, når jeg får kabeltv fra yousee.)
 
Alt var fint - altså lige indtil i fredags, hvor noget ændrede sig fra DR og TV2. Og jeg har også kontaktet yousee, men ingen svar endnu. 
 
(Og ang. at få et nyt TV er det lidt dyrt lige pt. og fra naboer har jeg fået af vide at deres (nye) digitale TV bliver forstyrret af forbikørrende bussers elektronik, så billedet på deres tv fryser en del gange.)
 
TV-anlægget i min ejendom er fra sidste år og installeret af Yousee selv!
Jen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:38
Det er noget med dit TTV ( tekst-tv ) er det ikke på side 333 du kan slå undertekster til og de bliver vist i en sort bjælke nederst på TV billedet.
 
Du har på en eller anden måde fået sat TTV undertekster til, find ud af at slå dem fra igen eller prøv at taste en ny TTV side ind, evt. side 100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 12:41
Det er næppe hos udbyderen problemet skal findes. Når det er et 4:3 TV, og der modtages en 16:9 udsendelse, som de fleste jo er i dag, så vil billedet se anderledes ud end det vil på et 16:9 TV, sådan har det været længe, og sådan vil det være fremover, så vil du have et korrekt billede, så er det et nyt TVdu skal have.
Med hensyn til de forstyrrelser der er på Digital, så skyldes det indstråling grundet at kabler, stik og andet der er anvendt i installationen ikke er tilstrækkeligt afskærmet. You See installationen er der sikkert ikke noget i vejen med, så det er hos brugeren problemet er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 13:00
Det er faktisk kun når jeg slår ttv (side 399) TIL at jeg kan se dr, tv2 uden problemer, så TTV er faktisk kun en hjælp her. Og jeg har IKKE sat ttv til at vise nogen sort bjælke. jeg ved godt man kan gøre det. Det er IKKE det.
 
jeg kunne så forstå hvis billedet blev vist i 16:9, men det gør det ikke, kun når jeg selv skifter til det på mit TV, men stadig sorte bjælker OVENPÅ billedet. Og kun på de 3 nævnte kanaler og først fra i fredags, fra DR og TV2´s side. og uanset om det er et 4:3 tv, så virker det altså stadig lidt mærkeligt.
Jen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 13:16
 
 Jeg tror ikke vi kommer de nærmere, da der ikke er kommet noget om det fra andre. Det kan også skyldes, at der næppe er mange der stadig har et 4:3 TV.
Der er intet at udsætte af den art på billedet, når der modtages på et 16:9, hverken når der modtages Analogt eller Digitalt fra You See, eller når der modtages Terrestisk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af jenny jenny skrev:

Det er faktisk kun når jeg slår ttv (side 399) TIL at jeg kan se dr, tv2 uden problemer, så TTV er faktisk kun en hjælp her. Og jeg har IKKE sat ttv til at vise nogen sort bjælke. jeg ved godt man kan gøre det. Det er IKKE det.
 

jeg kunne så forstå hvis billedet blev vist i 16:9, men det gør det ikke, kun når jeg selv skifter til det på mit TV, men stadig sorte bjælker OVENPÅ billedet. Og kun på de 3 nævnte kanaler og først fra i fredags, fra DR og TV2´s side. og uanset om det er et 4:3 tv, så virker det altså stadig lidt mærkeligt.
Som spurgt flere gange - hvad er det for et TV du har, mærke og fulde modelnr ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu