recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik til køkken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik til køkken

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smed89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik til køkken
    Sendt: 25-September-2012 kl. 19:10
Hej folkens!

Jeg står i den situation at jeg inderligt ønsker at få noget musik ud i mit lille københavner-køkken.

Jeg har overvejet følgende muligheder

1. Mikropods + forstærker til iPod/iPhone
2. DAB+ radio
3. Internet-radio

Jeg hælder umiddelbart mest til 3'eren, da Mikropods-løsningen bliver for dyr (699 kr. x2 + forstærker) samt ulempen ved konstant at skulle tilslutte iPod eller iPhone. Desuden tror jeg ikke helt at DAB (+) holder særligt længe

Men internet-radio derimod er vel kommet for at blive. Jeg har læst lidt om Logitechs Squeezebox som virker til at være et fornuftigt køb, men har samtidig læst at den er udgået? Har set den på Elgigantens hjemmeside, men er ikke interesseret i at købe et udgået produkt - hvis det er tilfældet.

Hvad har i af inputs/forslag/ideer?
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:44
Sonos
Det virker bare. S3 og S5 er med højtalere.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:21
Troede, du havde besluttet dig for den Squeesebox/ iHome.
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smed89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:28
Jeg har stadig ikk heeeelt besluttet mig :)

Kan sgu ikk finde ud af hvad jeg har brug for! Tror umiddelbart at Squeezebox er det bedste bud, men nu er der kommet en ny model, samt AirPlay i iHome er fristende!

Btw; oprettede emnet herinde inden macnyt :)
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smed89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:29
Og Sonos er lækkert men for dyrt
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 08:09
Hvad med denne fra Sony: http://www.sony.dk/product/wireless-hoejttalere/sa-ns310

Jeg har købt modellen større NS410 og den spiller bare med airplay
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smed89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 09:51
Den fra Sony ser også ret fed ud! Problemet er bare, at jeg gerne vil have en AirPlay højttaler der samtidig kan spille internetradio uden at skulle bruge en iOS-enhed.
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 10:10
Squeezebox Radio sælges nu under Logitechs andet brand UE (Ultimate Ears) er omdøbt til: UE Smart Radio
 
 
Hvis du køber den "gamle" Squeezebox Radio, kan den softwareopdateres til en UE Smart Radio.
 
Hele opsætningen omkring UE Smart Radio skulle være lidt simplere end Squeezebox, hvor der var mange muligheder for at tilpasse til eget behov. Det mister man så lidt af. Men i dit setup vil jeg tro det er glimrende.
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smed89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 10:29
Ja, så godt den var blevet omdøbt til andet navn. Men er der nogen forskel udover softwaren mellem de to? For den gamle Squeezebox kan fåes til ca 800 kr og den nye koster 1399 kr. Så vil allerhelst have den gamle medmindre de har opfundet den dybde tallerken med den nye
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 10:33
Mig bekendt er der ingen forskel, men ellers prøv at søg lidt på deres forum, enten logitechs eller forums.slimdevices.com som også debatterer squeezebox produkterne.
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smed89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 10:37
Okay, det vil jeg da lige prøve. Tak for hjælpen :)
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 13:26
Var ikke klar over, at der Airplay indbygget i Squeezebox. Fedt nok.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu