recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny surroundforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ny surroundforstærker

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til ny surroundforstærker
    Sendt: 20-November-2016 kl. 21:35
Hej

Min 10 år gamle Cambridge audio er ved at være færdig, så jeg er på jagt efter en ny receiver. Jeg har Dali Concept 6 højtaler, og de skal ikke skiftes ud. Jeg tænker pris 5000-10000,-

Den skal stå i et Unnumøbel som kan bære 12 kg på hver hylde eller er det noget man skal gå op i?

Hvad kan i anbefale?

På forhånd tak.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 23:00
Hvis den står nederst er det vel ikke noget problem. Men med det budget ville mit valg være imellem Marantz SR7010 eller Yamaha RX-A 1060.

Redigeret af Snigerdis - 20-November-2016 kl. 23:00
Til top
hegelhd11 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2016
Sted: 4652 Hårlev
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hegelhd11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 11:29
Hej Basknudsen.  Jeg har en god/ stand som ny, og meget rimelig prissat Denon AVR 4311 med garanti, til salg på Nerds.dk

Redigeret af hegelhd11 - 21-November-2016 kl. 11:37
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 21:29
Jeg kan se jeg får problemer med pladsen da jeg kun har 43 cm i mit møbel. Og vægten siger 12 kg. 
http://www.unnu.nu/wp-content/uploads/2015/09/unnu-231-210915.pdf

Kunne Yamaha RX-A860 være et bud, den vejer nemlig mindre og passer i dybden?

hegelhd11: Det er ellers et godt tilbud.


Redigeret af Basknudsen - 21-November-2016 kl. 21:30
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 20:31
Jeg har mailet med AV-connection som mener at Yamaha'en bliver for varm hvis den skal stå i møblet. Jeg kunne selvfølgelig have stoflågerne åbne når den skal kører.

Hvad skal jeg kigge efter da den skal stå i møblet?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg har mailet med AV-connection som mener at Yamaha'en bliver for varm hvis den skal stå i møblet. Jeg kunne selvfølgelig have stoflågerne åbne når den skal kører.


Det er noget vrøvl! Yamaha er nogle af de receivere som bliver absolut MINDST varme...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 21:45
Hvad med en Pioneer SC-LX 79 der kaster rundt med den der Yamaha som Hulk kaster rundt med Loke, og ingen varme problemer grundet klasse D forstærker.

numse sparkende receiver ;-)

Redigeret af armani-thomas - 22-November-2016 kl. 21:47
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvad med en Pioneer SC-LX 79 der kaster rundt med den der Yamaha som Hulk kaster rundt med Loke, og ingen varme problemer grundet klasse D forstærker.


Og så er Pioneer heller ikke mere overlegen!

Desuden, hvad skal OP skære af? Pioneer'en eller reolen? Læs nu om kravene...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvad med en Pioneer SC-LX 79 der kaster rundt med den der Yamaha som Hulk kaster rundt med Loke, og ingen varme problemer grundet klasse D forstærker.


Og så er Pioneer heller ikke mere overlegen!

Desuden, hvad skal OP skære af? Pioneer'en eller reolen? Læs nu om kravene...

M.v.h.


Øhh jo det er den så nok lige. Der klasse forskel fra en 1060 og til en LX79. Og det er da også kun fordi det er en overgemt tysker, at den er under 10k. Hvad var nyprisen for sådan en Svend hos tapeconnection...16-18 tusind eller noget i den stil? Jeg kan ikke huske det. Men hvad er det der mangler, 1cm...Tror nok jeg ville finde en løsning hvis valget stod mellem de to
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 01:02
I nyeste udgave af svenske "Hemmabio", er der en sammenligningstest af Denon AVR-X6300H, Pioneer SC-LX901 (som er en ny og kraftigere udgave, end LX79) og Yamaha RX-A3060.

Og ja, Pioneer'en har mange kræfter - de måler 243W/8 ohm og 421W/4 ohm - dynamisk effekt. Det skal siges, at Pioneer'en er opgivet til 200W/8 ohm konstant og 270W/4 ohm konstant.

Yamaha'en måles til 218W/8 ohm og 367W/4 ohm. Yamah'en er opgivet til 150W/8 ohm og 230W/4 ohm konstant. Ja, Pioneer'en er overall kraftigere, men er det nok?

Kigger man så på lydkvaliteten, så får Pioneer'en et "Godt køb", p.g.a. kræfterne og 11 forstærkerkanaler - mod Yamaha's 9 forstærkerkanaler. Yamaha'en bliver dog testvinder p.g.a. sin lydkvalitet. Også p.g.a. Pioneer'en kun har HDCP2.2 på 5 af de 8 HDMI-indgange.

Som de skriver i konklusionen:
"Skal vi vælge en forstærker på ren lydkvalitet, er det Yamaha som trækker det længste strå, og holder topplaceringen helt indtil kræfterne tager slut, hvor Pioneer'en stadig banker til, uanset hvor højt vi vil spille."

Så hvad vil man - spille så højt at det ikke er til at holde ud at høre på, eller ønsker man den bedste lydkvalitet?
Watt er ikke alt.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 23-November-2016 kl. 10:59
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 06:00
Jeg vil også forslå dig at kigge nærmere på Marantz.

Marantz sr7010

Har selv haft denne receiver, og den spiller fantastisk.



Redigeret af strecker - 23-November-2016 kl. 06:17
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I nyeste udgave er der en sammenligningstest af Denon AVR-X6300H, Pioneer SC-LX901 (som er en ny og kraftigere udgave, end LX79) og Yamaha RX-A3060.

Og ja, Pioneer'en har mange kræfter - de måler 243W/8 ohm og 421W/4 ohm - dynamisk effekt. Det skal siges, at Pioneer'en er opgivet til 200W/8 ohm konstant og 270W/4 ohm konstant.

Yamaha'en måles til 218W/8 ohm og 367W/4 ohm. Yamah'en er opgivet til 150W/8 ohm og 230W/4 ohm konstant. Ja, Pioneer'en er overall kraftigere, men er det nok?

Kigger man så på lydkvaliteten, så får Pioneer'en et "Godt køb", p.g.a. kræfterne og 11 forstærkerkanaler - mod Yamaha's 9 forstærkerkanaler. Yamaha'en bliver dog testvinder p.g.a. sin lydkvalitet. Også p.g.a. Pioneer'en kun har HDCP2.2 på 5 af de 8 HDMI-indgange.

Som de skriver i konklusionen:
"Skal vi vælge en forstærker på ren lydkvalitet, er det Yamaha som trækker det længste strå, og holder topplaceringen helt indtil kræfterne tager slut, hvor Pioneer'en stadig banker til, uanset hvor højt vi vil spille."

Så hvad vil man - spille så højt at det ikke er til at holde ud at høre på, eller ønsker man den bedste lydkvalitet?
Watt er ikke alt.

M.v.h.
Nu har jeg ikke læst denne test endnu, men jeg har hørt på begge m.fl. herunder også Marantz. Og jeg er helt enig i, at Yamaha 3060 spiller og lyder bedst. 

Helt ærligt, hvis de virkelig skriver at Pioneer'en bare banker til, uanset hvor højt vi vil spille, så er det sgu en sandhed med modifikationer, jeg kan sgu ikke høre at den spiller højre, men den lyder til gengæld metallisk og er meget lys i toppen og den mangler ro og sjæl, og forskellen i watt er så minimal, hvis det skal omsættes til db. i spl så vil det vel være 1 eller måske 2db. i 4 ohm. Men varm bliver den altså ikke, det gør Yamaha'en til gengæld, men den koger ikke, vil tro den ligger på ca. 45 grader på låget, men det er kun et gæt. 

I øvrigt vil jeg klart fortrække YPAO fremfor MCACC



Redigeret af Potter - 23-November-2016 kl. 07:36
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu