|
Streaming via mobilt bredbånd |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Among
Super bruger Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 21:07 |
Er der nogen, der vil dele ud af deres erfaringer, som er gået over til kun at streame tv via et mobilt bredbåndsabonnement?
Vi overvejer lidt herhjemme at gå permanent over til Mobilt Bredbånd herhjemme. Og vi streamer kun tv. Fungerer mobilt bredbånd også til gaming?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7068 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal undersøge om du bor i et område med god dækning
Og så er mange abbonenter med data begrænsning. Så vurder hvor meget der er plads til. Streamning kan snuppe en del på en aften alt efter hvad i ser.
|
|
Among
Super bruger Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dækningen er fin. Jeg bor midt i Aalborg. Det er mere forbruget med to børn i huset, og et tv-mønster der baserer sig udelukkende på streaming. Og hjemmearbejde har vi begge fra tid til anden her i husstanden. Og lidt gaming. Jeg er simpelthen bange for, at vi overstiger de typisk 1.000 GB, der er inkluderet. Dog har et teleselskab inkluderet 2.000.
Redigeret af Among - 19-Oktober-2022 kl. 08:15 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville også være mange for at det er nok.
Da vi var på sommerferie, havde vi mobilt bredbånd med og vi havde en pakke på 200 Gb. Vi brugte kun Iphone og Ipad. Vi streamet ikke noget, men i løbet af 1 månedet havde vi brugt tæt på 200 Gb, bare på at surfe, billeder og enhederne der opdaterer og lign. Og vi var kun 2 personer. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men er det ikke bare at prøve det?
Oister har tilbud, hvor du får routeren gratis og så er der 2 Tb. Mindsteprisen er små 300 kr inkl router. Så køb pakken. Og sluk for jeres nuværende løsning. https://www.oister.dk/internet/oister-wifi/ |
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du komme ikke i nærheden af af de 1000Gb
Typisk streamer du med omkring de 8mbit/s~ 1mb/s. Så en times tv bruger ca 3,6Gb, dvs at du kan se ca 10 timers tv om dagen. Jeg har haft det i sommerhuset i lang tid og svigermor i kolonihaven. 5G kører noget bedre en 4G når der er spids belastning. Jeg har omkring 200-300m til masten og når jeg spiller CS GO, rocket league mm så er min ping omkring 50-60ms og det kører rimeligt fornuftigt, meeen synes jeg en gang i mellem oplever lidt lag. Der er ingen problemer med streaming efter jeg skiftede til 5G, med 4G kunne det godt være lidt trægt ved spidsbelastning (typisk mellem 18-21). Så tjek mastedatabasen og vælg den udbyder som er tættest på den hvor du vil stille din router.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9372 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror ikke vi ville kunne nøjes med 1000GB uden at skrue ned for kvaliteten. Netflix 4k og Disney+ bruger 7-8GB pr time. Yousee 4K op til 16GB
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7068 |
Funktioner
Tak(0)
|
når jeg kikke på data flow i min router så er vi tit over 50gb pr dag for 2 personer.
TV og surf !
|
|
SSvenSSon
Super bruger Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde en kollega som bor alene (men hun så godt nok mange film og serier), der flere gange fik besked på at hendes 1000 GB grænse var overskredet. Hun var nødt til at gå tilbage til fast forbindelse ved antenneforening, da hastigheden efter overskridelse blev sat latterligt langt ned.
|
|
Among
Funktioner
Tak(0)
|
Er det korrekt forstået, at der er teleselskaber, som tilbyder mobilabonnementer med fri data uden fair use-grænse? Er der noget til hinder for, at man smider sådan et kort i en router?
|
|
Kristian3th
Bruger Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår ikke helt, hvorfor man vælger mobilt bredbånd i stedet for fx en fiberforbindelse, som jeg er sikker på er tilgængelig i Aalborg midtby (?).
Mobilt bredbånd er en delt ressource, som vil svinge op og ned i performance alt efter hvor mange brugere der er på. Og en mobil forbindelse har en meget høj latency, som især er noget skidt ved gaming. Desuden er der ingen data-loft. Til en pris for ca 300,- pr. mnd, kan man få en super fiber-internet forbindelse. Den er ikke delt, og den har nok den laveste latency af alle forbindelsestyper. Men der kan selvfølgelig være omstændigheder, som gør at man vil vælge mobilt i stedet for? Jeg ser bare ikke fordelene.
|
|
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi er lige flyttet og har skåret helt ind til benet. 1 Opsagt Tv pakke 2 Opsagt internet forbindelse via kabel. Vi streamer nu kun og jeg gamer en del via mobilt bredbånd uden problemer, vi havde problemer da jeg startede med at teste det af via hotspot fra tlf, men efter jeg har skiftet over til en 4G router er der ingen problemer. Jeg testede med youtube på 9 forskellige enheder på samme tid uden problemer, Appletv, smart-tv, 4 ipads, 2 mobiltlf og en google nest hub, mit tidligere stofa coax abonnement havde til tider problemer ved mindre antal enheder og vi har rigeligt i 1000gb trods det at vi ser mange serier. Vi bruger Lebara Kr 179/md
Redigeret af Hajsa - 20-Oktober-2022 kl. 00:59 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |